Cimek Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Witam. Emax 2822 ma 1200 kv~ , to że spalił mi się jakieś 2 miesiące temu ,chciałbym go przerobić na wysokoobrotowego tak żeby miał około 2000kv~ czy jest to możliwe? Jaka przeróbka by tutaj musiala zaistnieć?
pawel66 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 nawiń mniej zwojów a ile mniej to chyba tylko doświadczalnie da się zrobić próbowałem przewinąć dokładnie tego emaxa ale sie nie udało
slawko_k Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 ja przewijałem. jest to dość trudne bo ma 14 magnesów i 12 zębów ale da się. Sposób nawijania znajdziesz na alexie. Co do ilości zwoi to z pewnością jest jakiś wzór ale ja go nie znam. Dałbym ze 3 zwoje mniej i sprawdził.
Cimek Opublikowano 28 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2010 Sławku myślalem aby dać z 0,8-1mm drut miedziany i na każdy ząb dać po 10 nawinięć, chciałbym żeby silnik na śmigle 6x4 E miał z 500-600 g ciągu Edit. Znalazłem dość ciekawy materiał na Youtube. czyli drutem 1mm 10 nawinięc na każdy ząb, małe smigielko ,duża prędkość o to chodzi
slawko_k Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 ciężko ci będzie tak grubym nawinąć bo tam ciasno jest. lepiej kilkoma cieńszymi. Co do zwoi to ile było tam oryginalnie? Sposób nawinięcia to chyba AacCBbaACcbB o ile się nie mylę. Powodzenia
Cimek Opublikowano 28 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2010 No racja Sławku tylko jakimi cięższymi? 0,5x3? 0,8x2? po prostu chce założyć śmigiełko 6x4~ i ciągu mieć tak jak pisałem wczesniej 600 g~
slawko_k Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 hmm. jest prosty wzór pole koła (przekrój przewodu) . wyliczysz z jego pomocą jaki drut czym zastąpić
Janosik72 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 3x 0,2 -0,3 dasz grubszy to nawiniesz 5-6 zwoi i bedziesz mial silnik do edf wysokoobrotowy
WoZnY Opublikowano 4 Lipca 2010 Opublikowano 4 Lipca 2010 W zeszły weekend przewijałem Emax 2812. Podobno wymiarowo identyczny. Drutem 0,5 nawinąłem po 14 zwoi na ząb. Weszłoby po jeszcze jednym, ale zostałem dla pewności przy 14, oryginalnie było 12. Jakiś większych zmian w pracy silnika nie zauważyłem, ani nie pomierzyłem. Teraz przynajmniej uzwojenie wygląda estetycznie. Zapytacie dlaczego przewijałem? Chyba zapomniałem mocno dokręcić imbusy w łoży i silnik w locie chciał model wyprzedzić ukręcając co niektóre uzwojenia
Cimek Opublikowano 4 Lipca 2010 Autor Opublikowano 4 Lipca 2010 Wozny dzieki slicznie, na drugi raz daj śrubki zwykłe 3mm i nie będziesz mial tego problemu
pawel66 Opublikowano 8 Lipca 2010 Opublikowano 8 Lipca 2010 przejrzysty schemat http://www.szabatowski.livenet.pl/hubert/hubert/temp/silnik.JPG działałby u mnie gdybym nie miał przebicia :mrgreen:
Cimek Opublikowano 11 Lipca 2010 Autor Opublikowano 11 Lipca 2010 Dzieki Pawle. Tutaj krótki filmik jak działa po nawinięciu emaxik. http://www.youtube.com/watch?v=0BIcEw_rqVo
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.