Air Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Zbudowałem taki model: Konstrukcja oparta o styropianowe rdzenie kryte depronem, na to taśma klejąca. Piękny nie jest, ale taki ma być - jest to konstrukcja, do której planuję montować kamerę / aparat, a może i jakiś sprzęt FPV w przyszłości. Rozpiętość 166 cm, cięciwa skrzydła 23 cm. Profil skrzydła - Clark-Y. Model nie posiada lotek - jedynie ster wysokości i kierunku. Obecna waga bez wyposażenia to około 1,2 kg. Po zamontowaniu wyposażenia itd szacuję, że będzie prawie 2 kg. Jaki zestaw (silnik/śmigło/regulator) będzie optymalny do jego napędu?
karlem Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 ...Piękny nie jest... Nie przesadzaj - Jędrusiowi, Renacie i innym na pewno podobałby się. Sympatyczny, a co do piękności, to już sprawa gustu :wink: A poważnie: wydaje mi się, że kryłeś taśmą w poprzek skrzydła, a nie po długości, w/g mnie błąd, bo taśma idąca wzdłuż skrzydła robiłaby za dźwigar. Nie widać, bo skrzydło zasłania, ale boję się, że za pylonem, na którym mocowany jest płat, jest kadłub przecieniony i tam może pękać - taki efekt karbu.
Air Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2010 ...Piękny nie jest... Nie przesadzaj - Jędrusiowi, Renacie i innym na pewno podobałby się. Sympatyczny, a co do piękności, to już sprawa gustu :wink: A poważnie: wydaje mi się, że kryłeś taśmą w poprzek skrzydła, a nie po długości, w/g mnie błąd, bo taśma idąca wzdłuż skrzydła robiłaby za dźwigar. Nie widać, bo skrzydło zasłania, ale boję się, że za pylonem, na którym mocowany jest płat, jest kadłub przecieniony i tam może pękać - taki efekt karbu. Skrzydło jest spore i łatwiej było mi je pokryć w poprzek (gdybym robił to wzdłuż - raczej nieuniknąłbym nierówności na taśmie) - jako dźwigar ma listwę sosnową 10 x 5 mm więc powinno dać radę... Kadłub za pylonem silnika przechodzi ze styropianego na "konstrukcyjny" - listwy sosnowe, jak to wyjdzie w praktyce zobaczymy, nie zamierzam nim kręcić akrobacji, a jak spadnie to trudno (i tak większą przyjemność sprawia mi budowanie niż późniejsze latanie hehe) ;]
zzradek Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Jaki zestaw (silnik/śmigło/regulator) będzie optymalny do jego napędu?Kluczowe pytanie: jak duże śmigło Ci się zmieści. Dla tego maksymalnego śmigła trzeba dobrać taki silnik i napięcie pakietu, żeby ciąg wynosił tak około 70% przewidywanej wagi modelu. To taka wstępna przymiarka.
Air Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Zakładam użycie śmigła 10xX (np. 10x5) i takie spokojnie się tam zmieści (większe już nie za bardzo).
zzradek Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Napęd np taki: Silnik 3530 (Turnigy, Ray, czy inne podobne) kv 1400 śmigło 10x5 max prąd ok 31A czyli regulator 40A pakiet 3 -celowy 2000 - 4000 mAh, zależy jak zmieścisz się w wadze i ile czasu chcesz latać. Uzyskasz ciąg statyczny ok 1300g przy prędkości wiatru za śmigłem 57km/h Tak liczy Drive Calculator. To moim zdaniem wymagania minimalne. Do latania z całym osprzętem wystarczy, ale nie uzyskasz na tym większych pułapów. Przy dłuższej pracy z maksymalną mocą zagotuje się silnik. Inna propozycja to silnik 3542 kv 1250 śmigło 10x5 prąd 35A ciąg 1600g Ta druga propozycja chyba optymalna. Ale uwaga, to tylko wyliczenia. Nie używałem tych konkretnych silników.
Air Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Napęd np taki: Silnik 3530 (Turnigy, Ray, czy inne podobne) kv 1400 śmigło 10x5 max prąd ok 31A czyli regulator 40A pakiet 3 -celowy 2000 - 4000 mAh, zależy jak zmieścisz się w wadze i ile czasu chcesz latać. Uzyskasz ciąg statyczny ok 1300g przy prędkości wiatru za śmigłem 57km/h Tak liczy Drive Calculator. To moim zdaniem wymagania minimalne. Do latania z całym osprzętem wystarczy, ale nie uzyskasz na tym większych pułapów. Przy dłuższej pracy z maksymalną mocą zagotuje się silnik. Inna propozycja to silnik 3542 kv 1250 śmigło 10x5 prąd 35A ciąg 1600g Ta druga propozycja chyba optymalna. Ale uwaga, to tylko wyliczenia. Nie używałem tych konkretnych silników. Dzięki za poradę. Będę mniej więcej w to celował na początek. Pułapów dużych robić nie chcę - nie mam dużego doświadczenia, a ten model to eksperyment na początek Niebawem kupię takie wyposażenie i zdam relację z testów.
Air Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Dopiero dzisiaj - po dwóch latach - oblatałem ten model... No trudno to nazwać obrotem, bo zrobiłem dwa kółka w powietrzu z racji tego, że kiedy dotarłem na pole gdzie latam - zaczął się zrywać dość silny wiatr przed burzą, a na horyzoncie co i raz było widać pioruny, więc wolałem nie kusić losu... Szczerze powiedziawszy, miałem cichą nadzieję, że się solidnie rozbije albo będzie latał tak beznadziejnie, że go "zezłomuję" bo trochę mi przeszkadza... a tu o dziwo - stabilny, w pełni kontrolowany lot i spokojne lądowanie mimo takiej pogody (dodatkowo model wyposażony jest w żyroskopy więc powinno być jeszcze lepiej ale tym razem były odłączone)... Model ostatecznie dostał silnik Hextronik DT750 (750 kv) - czyli znacznie wolniejszy od tego, który był sugerowany... Na śmigle 10x5 ma dostateczną prędkość i wznoszenie. Dziób przygotowany pod obciążenie elektroniką był dużo za lekki i musiałem go solidnie dociążyć jakimś złomem... Dodałem mu też proste podwozie...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.