Gość tom_tom Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 Cześć, mam silnik MEGA 22/10/4 - wewnątrz jest wirnik z wbudowanymi magnesami, owiniętymi rovingiem kevlarowym. Uzwojenie nawinięte na zewnętrznych nieruchomych rdzeniach przylegających do aluminiowej obudowy, po 4 zwoje na rdzeniu, silnik nominalnie pobiera prąd 35 A na śmigle 9x5 Cam Prop przy obrotach około 12000 obr/min. Max prąd dla tego silnika to 50 A. Zasilanie które mam to Li-Pol 3 cele. Łożyska założone nowe japońskie EZO. Silnik bardzo się grzeje tzn jak na moje odczucie - po 20 sekundach pracy na max. obrotach pod obciążeniem jest już trudny do utrzymania w ręce. Macie doświadczenia z tymi silnikami ? Czy jest to normalne ? Gdybym dał mu wieksze dopuszczalne śmigło 10x6 to bym go ugotował chyba... Jesli ktoś ma doświadczenia z MEGAmi, to prosze o pomoc. Pozdrawiam - Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 Gorący silnik to prośba o kłopoty :-(. Magnesy padną :-( Silnik IMO jest w stanie pracować z maksymalnym podanym prądem przy dobrym chłodzeniu. Czyli model w locie i otwory nawiewowe, może kołpaczek z wentylacją.... Mój AXI 2814 jak testuję pakiet na ziemi jest gorący :cry: , ale po locie w modelu z niezłą wentylacją jest co najwyżej ciepły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_tom Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 hmmm. no tak właśnie analizuję, że w sumie to "na sucho" to wogóle na niego nie dmucha przepływające powietrze... mam kołpak z chłodzeniem. Więc zobaczę jak bedzie w locie. Początkowo myślałem że ma przebicie do rdzenia - ale mierze oporność pomiedzy uzwojeniami i rdzeniem i miernik wykazuje brak przebicia... Ciąg statyczny przy tak dużych obrotach jest bardzo duży - no ale opór na śmigle też musi być niezły, bo przecież na śmigło nie napływa powietrze z pewną predkością ... Dzieki za odpowiedź. Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_tom Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 No Panowie Modelarze pomóżcie Powaga silnik grzeje mi się jak diabli - nie wiem czy MEGi tak mają czy moja jest padnięta ? Juz mam nawet oferte z MEGA na wymiane uzwojenia - 1000 koron + przesyłka 200 koron Jeśli ktos ma silnik MEGA 22/10 lub podobny - to proszę o pomoc Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 Tomek, a masz możliwość zmierzenia prądu na biegu jałowym, powinno wszystko wyjść, jeśli jest skopany silnik. Najlepiej podaj napięcie, prąd i obroty silnika. Wtedy da się coś powiedzieć, również napędzenie silnika innym silnikiem i pomiar napięcia na poszczególnych fazach może powiedzieć czy wszystko jest OK. To co ty mówisz to przy 35A, nawet przy sprawności 77% ( która jest OK) straty to 80W, troszkę mniej niż żelazko modelarskie, a przy przekroczeniu prądu maksymalnej sprawności to może ona wynosić nawet 70% i wtedy straty to ponad 115W, to wszestko musi mieś gdzie się podziać. Często zakładoa się, że kołpak śmigła również chłodzi, dlatego stosuje się je aluminiowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_tom Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 ok zmierzę to i podam wyniki Dzięki - Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 30 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2007 W tzw międzyczasie sprawdziłem parametry tego silnika dane z Aircraft-world , wynika z nich, że 38A prądu to max. przez 30sek, silnik raczej jest przystosowany do dwóch cel Lipoli, aczkolwiek dopuszczalny zakres napięć to 6-10 cel NiCd, czyli też 3 cele litowe. Z parametrów silnika (prąd jałowy 1,5A - pewnie przy 7,2V, rezystancja uzwojenia 0,035Ohm) wynika, że przy 11,1 V prąd maksymalnej sprawności (tutaj to ok. 87%) to ok. 26A, przy 35A sprawność spada do ok. 82% i straty cieplne zbliżają się do 70-80W. Wydaje się, że wszystko jest OK z silnikiem, tym bardziej, że w czasie lotu spada obciążenie silnika (zazwyczaj o 15-30%), a to już wystarcza do normalnej eksploatacji. Gdybyś zakładał tzw kwadratowe śmigło czyli np 9*9, wtedy radziłbym zmniejszyć śmigło, gdyż przy takich śmigłach to obciążenie nawet wzrasta ze wzrostem prędkości modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Latam na Megach od wielu lat. Te silniki w w skrajnych warunkach grzeją się naprawdę mocno (trudno utrzymac silnik po locie w ręku - aku NiCd też ) i dlatego wymagają dobrego chłodzenia. One naprawdę wiele wytrzymują i jeśli pomiary prądu na biegu jałowym nie wykazują anomalii - nie przejmowałbym się. Trzeba tylko zrobić dobre chłodzenie. Tam są magnesy o podwyższonej odporności na temperaturę i mogą spokojnie wytrzymać więcej niż nasza ręka potrafi znieść. Nie pytajcie mnie jakie mam silniki, bo są zabudowane w modelach od tak dawna, że bez demontażu nie potrafię powiedzieć jaki to typ . W każdym razie, nigdy jeszcze z nimi nie miałem problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_tom Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 Dzięki za rady - pomiary prądu na biegu jałowym OK. Więc działam dalej - model wkrótce poleci Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.