dexster Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 witam, Chciałbym zbudować moj 1 model latający i myślałem o TOTO-9 . mam pytanie ktoś ma plany TOTO-9 ? i co potrzebuje żeby jego zbudować będę wdzięczny na informacje.
KrzysiekB. Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Wszystkie plany TOTO'ów jak i opisy budowy znajdziesz na stronie producenta:D http://www.motylasty.pl/
HubertFab Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Lepszym, dużo lepszym wyborem będzie trenerek np: ToTo-0 lub ToTo-7, jak ulotnisz któryś model i nauczysz się latać to możesz zbudować ToTo-9. W sumie to mógłbyś zacząć nawet od ToTo-9 ale balsa jest nieprzyjazna dla osoby uczącej się latać. Po kraksie (a taka prawdopodobnie się zdaży) ToTo-9 może być ciężko przywrócić do służby, natomiast ToTo-0 naprawisz taśmą klejącą i dalej latasz. Pozdrawiam Hubert.
janek-20 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Jako pierwszy model polecam TOTO - 7, łato się buduje i świetnie lata dosyć wolno i stabilnie
Motylasty Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Plany ToTo-9 nigdy i nigdzie nie zostały opublikowane. Zasadę mam taką : 1 - pomysł 2 - plan wstępny dla potrzeb własnych 3 - budowa modelu 4 - oblot, testy, regulacja, ewentualna przebudowa i zmiany w konstrukcji 5 - plan właściwy W przypadku tego modelu okazało się że ToTo-9 ma duże tendencje do holendrowania, w związku z powyższym wprowadziłem zmiany w konstrukcji usterzenia, wpierw zmiana statecznika poziomego na większy, później powiększenie statecznika pionowego. W trakcie któregoś z lotów, gdy wszystko już było okej, model nie wyszedł z akrobacji, znaczy się wyszedł mi na plecach. Z własnej winy ( głupoty) rozbiłem go. W całości zostało tylko skrzydło, kadłub uległ zniszczeniu. Dlatego też plan modelu nie został do tej pory udostępniony.
dexster Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2010 dziękuje za informacje, ale będe sie starał wykonać ToTo-1 a koszt obliczyłem na 500-600 zł, tylko mam pytanie ile max może ważyć silnik+bateria+regiel+serwa ?
Paweł R Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 To zalezy silnik koło 40g, reg koło 15-20g, pakiet 100-200 to zalezy od Ciebie jaki wybierzesz 4 serwa ~40g.
HubertFab Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 Tu masz propozycję wyposażenia do ToTo-1: Regiel: HK 25A lub lepsza marka: TP 25A Silnik: Turnigy 15A (ciag max 800gram można i 1050 gram ale łatwo spalić (wiem bo spaliłem)) lub: KEDA 22-20L (ciag spokojnie 1000 gram) -pionowe wznoszenie Pakiet: Turn... 1,5Ah 3S Rhino 1,75Ah 3S Turnigy NANO TECH 1.6Ah 3S - przy takim max obciązeniu (50C max) pod obciążeniem 20C (32A) napięcie będzie dużo bardziej stabilne niż przy akumulatorze o max obciążeniu (20C). Co za tym idzie, silnik będzie pracował wydajniej. Serwa: HXT900 - wgm najlepsze (cena / jakość / szybkość / max udźwig) Odbiornik to masz w zestawie. PS: Oczywiście to jest tylko propozycja wyposażenia takiego ToTa, można to zrobić na 1000 innych sposobów. Pozdrawiam i mam nadzieję, że pomogłem. Hubert. :faja:
dexster Opublikowano 1 Września 2010 Autor Opublikowano 1 Września 2010 Wielkie dzięki za odpowiedz wybrałem te ,tylko nie wiem jaka aparaturę wybrać do 300zł : silnik http://www.cyber-fly.pl/produkt-994.html lub http://allegro.pl/turnigy-bell-2409-18t-1200kv-outrunner-180w-900g-i1207420268.html ESC http://allegro.pl/regulator-do-sil-trojfazowych-towerpro-40-50a-i1213207138.html Pakiet http://allegro.pl/pakiet-li-po-2650mah-3s-20-30-c-turnigy-matched-i1210762543.html a serwo takie same, tylko nie wiem czy pakiet nie jest za ciężki czy może brać 1800 jeszcze teraz zbieram kasę , jutro pojadę po serwa , tak za 2-3 tyg odezwę sie jak postępy prac. Pozdrawiam kacper
stasw328 Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 Silnik weź ten drugi, do tego śmigło 9x5, albo 9x6. Akumulator raczej weź mniejszy- zaoszczędzisz na wadze.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.