mmm765 Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Mój pierwszy model (poduszkowiec) jest już prawie na ukończeniu, więc postanowiłem kupić aparaturę, ładowarkę i resztę elektroniki, jako że jestem początkujący mam parę pytań, bo nie chcę nic popsuć. Kupiłem aparaturę Turnigy 9x v2, nie potrzeba mi tyle kanałów ale w przyszłości planuję zrobić kilka modeli, więc może się przydać, a nie chcę co chwile nowej aparatury kupować. Ładowarka Turnigy MAX80W, powinna na razie wystarczyć, ale żałuję teraz, że nie zauważyłem ładowarek ECO 200W bo praktycznie ta sama cena. Do nadajnika kupiłem pakiet LiPo Turnigy 1450 3s (niestety nie wejdzie, ale od czego jest taśma klejąca ) Bałem się, że 3S będzie trochę za dużo, ale zaryzykowałem, naładowałem na max, podłączyłem i nadajnik działa, zostawiłem go na 20-30 min i moduł był lekko ciepły, ale to chyba normalne? Mam miernik uniwersalny, dokładniej jest to DT9208A. Po naładowaniu pakietu i zmierzeniu napięcia na poszczególnych ogniwach okazało się, że napięcia wskazywane przez miernik różnią się trochę od tego co wskazuje ładowarka. Czy powinienem ją skalibrować? Jak się ją kalibruje, bo w instrukcji nic nie pisze o tym? Który pomiar uznać za bardziej miarodajny, to co wskazywała ładowarka czy miernik? Jeśli mierzę napięcia na wtyczce balancer'a to jak idzie numeracja ogniw? Napięcie między czarnym kabelkiem a sąsiednim to napięcie na ostatnim ogniwie? Gdy podłączyłem pakiet do nadajnika i zmierzyłem napięcie miernikiem okazało się, że nadajnik wskazuje napięcie o ok. 0.6V niższe niż miernik. Czy producent wstawił jakąś diodę lub coś innego żeby nadajnik działał dla 3S ? A jeśli tak to dlaczego nie skalibrował tak nadajnika żeby wyświetlał faktyczne napięcie, a nie zaniżone o 0.6V? Alarm o niskim stanie baterii włącza się dla 8.5V (według instrukcji), więc pakiet faktycznie wtedy będzie miał ok. 9.1V. Będzie to chyba nadal napięcie bezpieczne dla pakietu i nie powinno go uszkodzić? Kupiłem silnik Turnigy SK3542-1000 i ESC Plush 60. Mam też kartę do programowania i nie mam problemu z zaprogramowaniem regulatora, ale jaki timing powinienem ustawić? Średni czy wysoki? Testowałem trochę silnik, włączyłem go na ok. pół minuty bez obciążenia. Czy to normalne, że silnik się tak szybko zagrzał, bo był ciepły? Przecież nie miał obciążenia i niedługo był włączony. Skoro grzeje się bez śmigła to jak będzie się grzał pod obciążeniem. Nie bawiłem się nigdy takimi silnikami, więc nie wiem czy tak powinno być. A może śmigło będzie stanowiło obciążenie ale z drugiej strony zapewni dużo lepsze chłodzenie, którego teraz praktycznie nie było? ESC był całkiem zimny Kabinkę zamierzam umocować na magnesach, czy magnesy mogą zakłócić działanie odbiornika lub ESC? W jakiej odległości od magnesów powinienem umieścić wyposażenie?
zzradek Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 od końca: czy magnesy mogą zakłócić działanie odbiornika lub ESC?nieCzy to normalne, że silnik się tak szybko zagrzał, bo był ciepły?Silnik będzie się zawsze grzał. Problem jest wtedy, jak jest tak gorący, że parzy w rękę.Pamiętaj, że producent silnika zakłada, że będzie chodził z maksymalną mocą przez jakieś 15 sekund. To bardzo zależy od chłodzenia, więc czekają cię jeszcze testy ze śmigłem. jaki timing powinienem ustawić? niski timing - niższe obroty i większy moment obrotowy. Moc się teoretycznie nie zmienia, ale przy zadanym śmigle moc oczywiście mniejsza. wysoki timing - wyższe obroty, mniejszy moment i w niektórych przypadkach niebezpieczeństwo gubienia synchronizacji. Normalnie ustawia się wysoki, a przesłanki do stosowania niskiego, to zbyt duża moc lub właśnie gubienie synchronizacji. nadajnik wskazuje napięcie o ok. 0.6V niższe niż miernik.Możliwe, że jest dioda, ale nie po to żeby obniżyć napięcie tylko jako zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem pakietu. Ale możliwe też, że różnica wynika z dokładności pomiarów.napięcia wskazywane przez miernik różnią się trochę od tego co wskazuje ładowarka. Czy powinienem ją skalibrować? Jak się ją kalibruje, bo w instrukcji nic nie pisze o tym?Tylko niektóre ładowarki mają możliwość kalibracji. Ale nawet jak by taka możliwość była, to jak chcesz ją skalibrować? Musiał byś mieć źródło napięcia o wyższej dokładności niż ładowarka i Twój miernik uniwersalny.Jedyne co możesz zrobić, to sprawdzić miernikiem czy napięcia na celach różnią się po naładowaniu z balancerem. To daje jakieś pojęcie o dokładności ładowarki. Ta dokładność odpowiada zwykle cenie jaką zapłaciłeś za ładowarkę. zostawiłem go na 20-30 min i moduł był lekko ciepły, ale to chyba normalne?Normalne.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.