Skocz do zawartości

Easy Cub ... parę pytań


koszkin

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 48
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Czyli przepisem na te zadzieranie jest wrzucenie dwóch podkładeczek pod górne śruby silnika ?

Wklej zdjęcie dzioba ze śmigłem z góry i z boku tak żeby było widać pod jakimi kątami zamontowany jest silnik , z góry śmigło w poziomie z boku śmigło w pionie ( ma być widać CAŁE śmigło i dziobas do kabinki )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli przepisem na te zadzieranie jest wrzucenie dwóch podkładeczek pod górne śruby silnika ?

Prawdopodobnie.

Czasem wystarczy jedna podkładka pod prawą górną - patrząc z przodu; masz i skłon i wykłon.

Przy objawach jakie opisujesz pewnie trzeba będzie sporo silnik wychylić.

Wrzuć fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak obiecałem wrzucam zdjęcia z zamocowanego silnika, oraz serwa

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Kolejna sprawa, kupiłem silnik C2836/08 KV1120 i chce go zamontować w swoim Easy Cub`ie. Teraz pytanko do speców.

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Teraz pytanie jak zamontować ten silnik. Piastę silnika mocuje się od strony oznaczonej numerem 1. Na rysunku w instrukcji samolotu silnik był mocowany (wpuszczany stroną 1 do środka) Jednak przy takim mocowaniu wręga silnika jest za gruba i wystaje tam bardzo mało osi. ledwo na prop saver ... i nie wiem czy śmigło nie będzie za blisko kadłuba. Z kolei przy zamocowaniu go na zewnątrz, silnik strasznie wystaje poza wręgę silnikową (długi korpus) Co polecacie ?

 

P.s

 

śruby mocujące wręgę są nie dokręcone do końca, ponieważ przyłożyłem tylko silnik wraz z wręgą do kadłuba na potrzeby zdjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda, że silnik jest prawidłowo, może trochę za mało w bok, ale nie skręca, a zadziera, czyli musisz kombinować z wychyleniem w dół. Do skutku. Może po przykręceniu do oporu kąty się zmieniają?

Orczyk serwa skróciłeś, więc mu trochę ograniczyłeś wielkość wychylenia (liniowo - żeby mi jakiś purysta nie zarzucił wypisywania bzdur :P ), ale nie widać od strony dźwigni steru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie to co pisze WZ ma gleboki sens. Proste modele maja to do siebie ze gdy nie sa traktowane brutalnie - lataja jak po sznurku. Niestety - nadmiar mocy powoduje powoduje gwaltowna zmiane w kierunku malpiego rozumu.

Przyklej na nadajniku kawalek kartonu/balsy tak bys nie mogl otworzc gazu wiecej niz 30% - na poczatek. Wyrzut bez gazu, szybujesz i dodajesz gazu - powoli. Przesuwajac ogranicznik w nastepnych probach dojdziesz do polozenia w ktorym model bedzie sie LAGODNIE wznosil. Potem mozesz ustawiac sklon silnika - w dol - bo taki potrzebujesz. Ale to nastepny krok.

Zostaw silnik bez zmian - mocy masz az nadto i jeszcze chcesz dolozyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie Emax ma ciąg około 710g. Easy Cub z wyposażeniem przekracza granice o jakieś 100g (800g) więc dziwi mnie to, że miał bym mieć na nim nadmiar mocy. C2836/08 KV1120 taki silnik zalecili mi w sklepie modelarskim. Pokombinuje z tymi podkładkami (wykłonem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak koledzy już radzili - wyczuj model, nie dawaj przy starcie przesadnie dużo gazu i powinno być ok.

W ekstremalnych przypadkach dobrze jest mieć trochę więcej mocy pod drążkiem gazu

postaram się pokombinować z tym skłonem silnika i ograniczyć dodawanie gazu... ale dziwi mnie trochę te zadzieranie ponieważ nie szalałem z gazem a wychodziły takie kwiatki. No ale nic puki nie polecę modelem po korektach nie ma co gdybać... odezwę się po próbach drugiego oblotu.

 

Narazie dzięki za rady i wytyczne, postaram się do nich dostosować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz pisalem to gdzies - modele tego typu maja raczej waski zakres predkosci przy ktorych zachowuja sie w sposob cywilizowany. W sklepie nikt ci tego nie powie bo chce sprzedac. Niestety, ciut za duzo mocy + niewyregulowany model = !!!!!!!!!!!!!!!!

Zasada podstawowa - model lata na skrzydlach a nie na silniku (wylaczam to akro czy 3D). Ciag statyczny = polowie wagi to za duzo.

Narysuj sobie taki trojkacik sil. Wiesz jak daleko model jest w stanie poszybowac i z jakiej wysokosci go rzucasz. Waga pinowo w dol, sila nosna prostopadke do skrzydelka i popatrz ile ci zostalo sily napedzajacej. Tyle co kot naplakal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem że ustawienia są takie jak powinny być serwa tak samo są ok.

Podczas szybowania leci wspaniale ale na włączonym silniku już jest gorzej.

Wiesz podobnie mam ze swoim skrzydłem zwłaszcza jak włączę silnik na max wtedy nie da się w prawą stronę skręcić a jak już to trzeba się troszkę natrudzić. Natomiast w lewo jak mocniej przycisnę to model wpada w korkociąg.

Generalnie to świetnie lata bez silnika i przy małych obrotach potem sprawy się komplikują.

Więc tutaj może być podobnie.

Pozdrawiam AdamN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak.. Model musi byc idealnie wyregulowany by byc kontrolowalny przy duzej mocy. Jezeli skrzydelko nie chce isc w prawo - daj sklon w prawo i to sporo, tak z 5 stopni. I sprawdz jak sie zachowuje. Powinien niezaleznie od gazu krecic w obie strony tak samo.

 

Dobrze robisz ze najpierw dokladnie trymujesz bez silnika - to jest podstawa.

Dawanie pelnego gazu, szczegolnie gwaltownie - nie jest zdrowe. Gazu dodawaj powoli i patrz co sie dzieje. Jezeli zadziera - sklon w dol.

 

Generalnie - trenerek dobrze wyregulowany na pol gazu powinien leciec poziomo, na pelnym gazie powinien sie wznosic z predkoscia nieco wieksza od predkosci lotu slizgowego. Bez schodzenia w lewo czy prawo i bez pomocy pilota. Wszystko regulowane sklonem silnika w dol i w prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok w takim razie przyjmuje, że silnik mam dobry. Dzisiaj podreguluje serwa (tak jak ktoś już to napisał aby wychylenia były w zakresie 1cm do wycięć fabrycznych) Czyli stery będzie można wyeliminować, wyważenie jeżeli jest dobre też odpada.

 

A jeszcze zapytam z ciekawości, jak by dołożyć na przód jakiś ciężarek tak z 50g ? Czy poprawiło by to trochę te nieszczęsne zadzieranie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nic z tych rzeczy, balast sprawe pogorszy.

Zadzieranie powodowane jest dwoma rzeczami. W gornoplacie wiekszosc oporu pochodzi od skrzydel a te sa duzo powyzej osi ciagu. I masz moment zadzierajacy. Do tego profil jest raczej nosny - wzrost predkosci = wzrost sily nosnej = jeszcze bardziej w gore.

I to musi byc skompensowane ustawieniem silnika. Bez tego ani rusz.

Jak chcesz sie bawic mozesz wmiksowac w SW polozenie gazu. Czyli wraz z dodawaniem gazu SW powinno isc w dol - ale zdecydowanie tego rozwiazania nie polecam. Reakcja na gaz jest opozniona a reakcja na SW jest natychmiastowa. I :ass:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.