Pepis24 Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 Witam, mam pytanie w sprawie modeli spalinowych. Nie mam doświadczenia z modelami tego typu więc zacznę od tego jak sprawują się takie silniki tzn. żarowe i benzynowe w sensie czy mogą gasnąć w czasie latania? Czy trudno je utrzymać, żeby dłuuugo wytrzymały? Zainteresowały mnie dwa modele i chciałbym poznać waszą opinie na ich temat tj. Great Planes Escapade i drugi Great Planes Revolver. Czy za taką cenę jak np tu http://allegro.pl/great-planes-escapade-40-arf-hitec-optic-6-nowy-i1234080530.html można kupić coś lepszego? Co byście polecali? Interesuje mnie właśnie model spalinowy wraz z apką, raczej z silnikiem nitro, bo benzyna to trochę cena zaporowa jak tak oglądałem. Jaki na nitro można uzyskać maksymalny czas lotu? Pozdrawiam.
Callab Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 czy mogą gasnąć w czasie latania? Tak, mogą. Ale jak są dobrze wyregulowane to zgaśnięcie zdarza się bardzo rzadko. Czy trudno je utrzymać, żeby dłuuugo wytrzymały? Nie trudno. Ale to oczywiście zależy od jakości silnika. Jak kupisz drogi (dobrej, renomowanej firmy) to masz większe szanse na długą i bezproblemową eksploatację. Z tanimi różnie bywa.
Pepis24 Opublikowano 20 Września 2010 Autor Opublikowano 20 Września 2010 Chciałbym jeszcze poznać waszą opinie na temat wyżej wymienionych modeli? Ewentualnie jaki silnik byłby dobry do tego modelu? http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=13119
Eski Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 Chciałbym jeszcze poznać waszą opinie na temat wyżej wymienionych modeli? Ewentualnie jaki silnik byłby dobry do tego modelu? http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=13119 Skoro nie wiesz jaki silnik dobrać domyślam się, że nie latałeś jeszcze? A jeśli nie latałeś zdecydowanie odradzam Ci taki model A i jeszcze odradzam Ci tą stronę , na 99% nie mają tego modelu.
Pepis24 Opublikowano 20 Września 2010 Autor Opublikowano 20 Września 2010 Jak już pisałem nie mam doświadczenia z silnikami spalinowymi i chciałem zasięgnąć waszych porad. A strona była przykładowa do pokazania modelu.
Callab Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 A ja napiszę tak: ten model kosztuje prawie 900 zł. Wyposażenie do niego drugie tyle. Aparatura to kolejne, co najmniej, 500 zł. Nie wiem jakie są Twoje umiejętności pilotażowe (na razie wiemy, że umiejętności obsługi silnika spalinowego są zerowe), ale zastanów się, czy chcesz od razu rozwalić model za tyle kasy. Poza tym to jest duży i ciężki model - z obciążeniem powierzchni nośnych powyżej 70g/dm2. Na pewno nie polecałbym go komuś, kto nie ma o tym pojęcia. A skoro właśnie o niego pytasz, to domyślam się, że jeszcze masz małe pojęcie o lataniu. Chyba że się mylę. Ale wtedy nie musiałbyś zadawać takich pytań. Czyli generalnie odradzam. Nie znam tego modelu osobiście, ale sądząc po parametrach jest to model dla doświadczonych pilotów.
Marek_Spy Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 no tak , kiedyś tez tak miałem że kupowałem model, który mi się podobał nie patrząc na moje umiejętności i właściwości modelu . Po paru kraksach wyleczyłem się z tej przypadłości. Wiec mierz zmiary na siły a nie odwrotnie :rotfl:
Eski Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 OK skoro koledzy udzielili Ci cennych rad które powinieneś sobie wziąć głęboko do serca to ja postaram się odpowiedzieć na Twoje pytanie. Jeśli chodzi o silniki elektryczne jest dość prosta procedura - Podpinamy Lipol pod Regiel i lecimy Jeśli chodzi o silniki Spalinowe jest to o wiele bardziej skomplikowane i wymaga większej wprawy. Gdy model posiada już miejsce na zbiornik paliwa to generalnie pozostaje tylko go zamontować przeważnie jest tak, że wysokość zbiornika względem gaźnika jest dobra. Później pozostaje nauczyć się obsługiwać taki silnik , czyli odpalać , regulować , uważać na palce Nie jest to proste jak by się to wydawała na pierwszy rzut oka :-) Więc zacznijmy Kupiłeś model X , Silnik naprzykłąd OS MAX 46 LA , Zbiornik Paliwa. 1- Składasz zbiornik paliwa do kupy ( Ustawiając odpowiednią odległość Pływaka od ścianki zbiornika ) 2- Montujesz silnik na łożu silnika 3- Podłączasz przewody paliwowe do silnika. 4- Próbujesz odpalić silnik :-) Gdy już silnik odpalisz trzeba go docierać ( szukaj szczegółów na tej stronie ) Gdy silnik zostanie dotarty można latać. Polecił bym Ci mały silniczek w trenerku na przykład OS MAX 46 LA , mała pojemność mało skomplikowanych rzeczy które mogły by utrudnić regulacje.
Pepis24 Opublikowano 20 Września 2010 Autor Opublikowano 20 Września 2010 Chodziło mi o pierwszy model spalinowy, z elektrykami już jestem obyty i wiem co to znaczy porządny kret , byłbym wdzięczny za link do jakiegoś spaliniaka na początek. Nie trudnego w użytkowaniu lecz potrafiącego już 3D.
rafal0405 Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 modele elektryczne są takie same jak spalinowe może trochę większe i cięższe więc jak już jesteś obyty z elektrykami to nie mam pojęcia po co te pytania chyba ze latałeś np czymś takim http://cgi.ebay.de/Silverlit-R-C-PalmZ-komplett-/160479794809?pt=RC_Modellbau&hash=item255d575679
ECO400 Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 Ten model z linku w pierwszym poście jest super. Lata wyśmienicie. Chyba sobie takiego sprawie bo naprawdę warto
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.