Bull64 Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Witam . Mam problem ponieważ ie wiem jak obliczyć moc silnika czy to jest prąd*napięcie=moc? już nie wiem jedni mówią że tak a drudzy że nie jak to w końcu jest ? np. silnik 7,2V 10A 7,2*10-72 W Czy tak ten silnik ma 72W? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 ja to robie tak ze pobor pradu razy napięcie zasilania * sprawnosc podaną przez producenta w procentach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekS Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 P=U*I U=napięcie (7,2V) I=natężenie (10A) P=moc (x) P=7,2V*10A=72W I tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Czy tak ten silnik ma 72W? Nie silnik, tylko zespół napędowy - układ silnik, śmigło, zasilanie. Silnik ma co najwyżej moc maksymalną podawaną (i zwykle zawyżaną) przez producenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bull64 Opublikowano 14 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Czyli dobrze obliczam A jeszcze jedno pytanko czy to od grubości zwoju liczy się to że np silnik przy 20V się spali? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekS Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Czy się spali to zależy raczej od natężenia prądu. Ale grubość uzwojenia ma znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_Max Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 No troszkę wprowadzacie w błąd - wyliczanie mocy dla silnika silnika trójfazowego oblicza się ze wzoru: Moc P= √3 × I × U × cos(φ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiQ27 Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Adam_Max, ale licząc napęd modelarski zwykle interesuje nas, ile amperów płynie z akumulatora, bo od tego zależy dobór tegoż aku, jak również regulatora, przewodów i złączek. Tam jest tylko jedno napięcie i jedno natężenie, a ich iloczyn określa moc doprowadzoną do zespołu silnik-śmigło-regulator. Producenci raczej też podają prąd płynący do regulatora, a nie prądy "fazowe". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_Max Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Ale przecież pytanie nie dotyczyło doboru akumulatora i regulatora tylko brzmiało: "nie wiem jak obliczyć moc silnika" - ktoś odpowiedział ale z błędem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiQ27 Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Kolega ma 12 lat i nie sądzę, żeby liczył cosinus fi dla swojego silnika. Zapewne nie wiedziałby, gdzie tego cosinusa szukać Poza tym - może ma silnik szczotkowy do samochodu, gdzie zasilanie jest prądem stałym a ww. cosinus nie występuje. Więc z powodzeniem ten wzór na moc doprowadzoną może zastosować. 7.2 V to akurat napięcie pakietów NiCd stosowanych np. w samochodach, lipole 2s mają przecież 7.4V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 No troszkę wprowadzacie w błąd - wyliczanie mocy dla silnika silnika trójfazowego oblicza się ze wzoru: Moc P= √3 × I × U × cos(φ) To może zacznijmy od tego, że interesujące nas popularne silniki modelarskie NIE SĄ trójfazowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_Max Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Kolega ma 12 lat i nie sądzę, żeby liczył cosinus fi dla swojego silnika.Cosinusa można pominąć - a jak przypuszczam wątek może śledzić więcej osób, nie tylko autor. A co do obliczania mocy, rozumiem że dobór regulatora do silnika RAY C3536/06 o mocy 400W po przekształceniu mam wyliczyć ze wzoru I =P / U Czyli do silniczka RAY C3536/06 potrzebowałbym regulator 40A tymczasem zalecany jest 25A ciekawe dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Czyli do silniczka RAY C3536/06 potrzebowałbym regulator 40A tymczasem zalecany jest 25A ciekawe dlaczego? Silnik ma co najwyżej moc maksymalną podawaną (i zwykle zawyżaną) przez producenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_Max Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Silnik ma co najwyżej moc maksymalną podawanąI stąd wyliczany jest prąd maksymalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Adam_Max, nie czytasz ze zrozumieniem, pomijasz najistotniejsze fragmenty! 1. Te silniki nie są trójfazowe 2. Producenci często zawyżają moc silnika - tak, jak w tym przypadku. Nie wierzysz? Zmierz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiQ27 Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 A co do obliczania mocy, rozumiem że dobór regulatora do silnika RAY C3536/06 o mocy 400W po przekształceniu mam wyliczyć ze wzoru I =P / U Czyli do silniczka RAY C3536/06 potrzebowałbym regulator 40A tymczasem zalecany jest 25A ciekawe dlaczego? Ten silnik jest przewidziany np. do pakietów 10 celowych Nixx, które po ładowaniu mają koło 14V. Maksymalny prąd chwilowy silnika to 30A przez 60 sekund. Wychodzi 420W. Czyli podawana przez producenta moc to jest maksymalna moc, ale przez około minutę i na świeżym pakiecie. Nikt nie będzie tego silnika żyłował na 30A non-stop, więc nawet regulator 25A powinien tę minutę wytrzymać. A normalnie należy się z niego spodziewać jakichś 300W (12V*25A), albo i mniej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Ten silnik jest przewidziany np. do pakietów 10 celowych Nixx, które po ładowaniu mają koło 14V. Maksymalny prąd chwilowy silnika to 30A przez 60 sekund. Wychodzi 420W.Nie. Sam napisałeś "po naładowaniu". Przy obciążeniu napięcie spadnie. W życiu nie wyjdzie 400W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiQ27 Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Ja to wiem, Ty to wiesz, ale niektórzy wierzą w marketing producenta... Tzn. jeśli utrzymają 13.33(3)V przez minutę (nie chce mi się sprawdzać, czy 10 porządnych ogniw Nixx da radę tyle "na świeżo" i pod obciążeniem) i 30A, to wychodzi 400W jak marketingowcy napisali. No 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bull64 Opublikowano 14 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Sorki pomyłka :oops: Jest to lipol 7,4V 2s a silnik to bezszczotka silnik od cd-romu dostałem taki silnik tylko już przerobiony (przewinięty,magnesy neodyomowe) i wiem że silnik bierze 10A i chciałbym się dowiedzieć jaką mocą on dysponuje ;D I czy może on do czegoś służyć (trenerek 400g) Mateusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekS Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Spokojnie może być zamontowany do trenerka o wadze 400g. Takie silniki z cd-romu mają ciąg w granicach 300-400g ciągu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.