M.G. Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 Mam nietypowe pytanie do kolegów modelarzy, i może przedwcześnie wypalam ze zbyt grubej rury, ale co mi tam, wierzę w Wasz profesjonalizm: ... Analizuję możliwość zbudowania napędu paralotniowego PPG, właśnie na benzynowym modelarskim silniku gwieździstym MOKI 400. Niektórzy PPG-anci już próbowali na bokserkach z mniejszymi pojemnościami z różnym skutkiem, zazwyczaj się przegrzewały pomimo użytej przekładni. Dane techniczne MOKI 400 jakie za powyższą analizą przemawiają to: - niska waga: 9,2 kg , - obroty: od 500 do 3800 na min. co powoduje możliwość użycia kompozytowego śmigła do PPG, bez dodatkowej przekładni, - moc: 23KM – na stronach w Niemczech (MOKI S400 Stern), choć amerykanie podają 25KM (MOKI RCS 400R), - rewelacyjnie gada (chodzi o przepiękny dźwięk) . Bardzo interesują mnie wasze spostrzeżenia dotyczące użytkowania tego silnika, m.in.: - resurs, TBO, inaczej żywotność nadana przez producenta lub przewidywana, - awaryjność, najczęściej występujące problemy, - chłodzenie, śmigło będzie miało ciąg w przeciwnym kierunku, tzw. „pchane”, - przewidywane spalanie, na 30min lub 1h pracy w obciążeniu maksymalnym, - elektryczny rozrusznik (z tego co zauważyłem na kilku filmach to rozruch był ręczny), - serwis, nie tylko u producenta, - inne słabe i dobre strony tego silnika, oraz gdzie można taki sprawny silnik nabyć najtaniej (niekoniecznie nowy). Znalazłem następujące linki: http://www.troybuiltmodels.com/ns/images/items/rcs/rcs150r/dimensions.jpg http://www.troybuiltmodels.com/items/RCS400R.html http://www.airworld.online.de/Deutsch/Benzinmotoren/Sternmotoren/moki_400_stern/index.htm Niestety, nie znalazłem strony producenta. Jak na początku wspomniałem, jest to jedynie analiza pewnej kosztownej możliwości. Za wszelkie uwagi z góry dziękuję. Z poważaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Poszperałem trochę w sieci i na stronie MOKI znalazłem nieciekawe informacje na temat niemieckiego airworld. Cwaniaczki nielegalnie zarejestrowali w Niemczech nazwę należącą do Węgrów i teraz sprzedają pod tym szyldem jakieś dziwne silniki.....więcej na temat do przeczytania w important MOKI info Niestety zaprezentowany przez Ciebie silnik nie ma nic wspólnego z prawdziwą firmą MOKI!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.G. Opublikowano 12 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 A to takie „Kwiatki” św. Franciszka :? ... Rozumiem teraz, że mamy tu do czynienia z trzema różnymi producentami silników wykorzystujących tą samą renomowaną nazwę do oznaczania silników modelarskich (1. Węgry – MOKI MOTOR, 2. Niemcy - AIRWORLD, 3. USA - Gerard Enterprises). Węgrzy niestety nie zadbali o odpowiednie zabezpieczenia prawne, do czego się przyznali i teraz są zmuszeni w Niemczech i USA sprzedawać swoje produkty pod nazwą MARK. Niestety Węgrzy, czyli oryginalny MOKI MOTOR nie posiada w swej ofercie silnika który mnie interesuje, czyli modele RCS 400R lub S400 Stern. Dlatego ponawiam powyższe pytanie o ewentualne Wasze doświadczenia dotyczące jakichkolwiek silników „MOKI” z Niemiec i USA. Z poważaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.G. Opublikowano 1 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Troszkę dla odświeżenia tematu… Spadł pierwszy śnieg, większość modelarzy zakończyło sezon i zapewne bywają tu częściej. Może znajdzie się osoba, która posada jakiekolwiek wieści o powyższych silnikach…? Dla przypomnienia: 23KM - MOKI S400 Stern (Niemcy) 25KM - MOKI RCS 400R (USA) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.