Skocz do zawartości

MOKI RCS 400R na PPG


M.G.

Rekomendowane odpowiedzi

Mam nietypowe pytanie do kolegów modelarzy, i może przedwcześnie wypalam ze zbyt grubej rury, ale co mi tam, wierzę w Wasz profesjonalizm: :D ...

 

Analizuję możliwość zbudowania napędu paralotniowego PPG, właśnie na benzynowym modelarskim silniku gwieździstym MOKI 400. Niektórzy PPG-anci już próbowali na bokserkach z mniejszymi pojemnościami z różnym skutkiem, zazwyczaj się przegrzewały pomimo użytej przekładni.

 

Dane techniczne MOKI 400 jakie za powyższą analizą przemawiają to:

- niska waga: 9,2 kg :D ,

- obroty: od 500 do 3800 na min. co powoduje możliwość użycia kompozytowego śmigła do PPG, bez dodatkowej przekładni,

- moc: 23KM – na stronach w Niemczech (MOKI S400 Stern), choć amerykanie podają 25KM (MOKI RCS 400R),

- rewelacyjnie gada (chodzi o przepiękny dźwięk) :D:D:D .

 

Bardzo interesują mnie wasze spostrzeżenia dotyczące użytkowania tego silnika, m.in.:

- resurs, TBO, inaczej żywotność nadana przez producenta lub przewidywana,

- awaryjność, najczęściej występujące problemy,

- chłodzenie, śmigło będzie miało ciąg w przeciwnym kierunku, tzw. „pchane”,

- przewidywane spalanie, na 30min lub 1h pracy w obciążeniu maksymalnym,

- elektryczny rozrusznik (z tego co zauważyłem na kilku filmach to rozruch był ręczny),

- serwis, nie tylko u producenta,

- inne słabe i dobre strony tego silnika,

oraz gdzie można taki sprawny silnik nabyć najtaniej (niekoniecznie nowy).

 

Znalazłem następujące linki:

http://www.troybuiltmodels.com/ns/images/items/rcs/rcs150r/dimensions.jpg

http://www.troybuiltmodels.com/items/RCS400R.html

http://www.airworld.online.de/Deutsch/Benzinmotoren/Sternmotoren/moki_400_stern/index.htm

Niestety, nie znalazłem strony producenta.

 

Jak na początku wspomniałem, jest to jedynie analiza pewnej kosztownej możliwości. Za wszelkie uwagi z góry dziękuję.

 

Z poważaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszperałem trochę w sieci i na stronie MOKI znalazłem nieciekawe informacje na temat niemieckiego airworld. Cwaniaczki nielegalnie zarejestrowali w Niemczech nazwę należącą do Węgrów i teraz sprzedają pod tym szyldem jakieś dziwne silniki.....więcej na temat do przeczytania w important MOKI info

Niestety zaprezentowany przez Ciebie silnik nie ma nic wspólnego z prawdziwą firmą MOKI!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to takie „Kwiatki” św. Franciszka :? ...

 

Rozumiem teraz, że mamy tu do czynienia z trzema różnymi producentami silników wykorzystujących tą samą renomowaną nazwę do oznaczania silników modelarskich (1. Węgry – MOKI MOTOR, 2. Niemcy - AIRWORLD, 3. USA - Gerard Enterprises). Węgrzy niestety nie zadbali o odpowiednie zabezpieczenia prawne, do czego się przyznali i teraz są zmuszeni w Niemczech i USA sprzedawać swoje produkty pod nazwą MARK. Niestety Węgrzy, czyli oryginalny MOKI MOTOR nie posiada w swej ofercie silnika który mnie interesuje, czyli modele RCS 400R lub S400 Stern. Dlatego ponawiam powyższe pytanie o ewentualne Wasze doświadczenia dotyczące jakichkolwiek silników „MOKI” z Niemiec i USA.

 

Z poważaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Troszkę dla odświeżenia tematu…

Spadł pierwszy śnieg, większość modelarzy zakończyło sezon i zapewne bywają tu częściej. Może znajdzie się osoba, która posada jakiekolwiek wieści o powyższych silnikach…?

 

Dla przypomnienia:

23KM - MOKI S400 Stern (Niemcy)

25KM - MOKI RCS 400R (USA)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.