Macek Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 Heyah. Napęd elektryczny dopiero raczkuje w tej klasie ale jest dosyć już popularny, jestem ciekaw waszych opinii na temat elektrycznego włącznika. http://www.clacro.de/Seite_timer.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koper20 Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Nie używałem jeszcze tego timera bo mam tylko te od Igora Burgera ,ale skoro ma wbudowany żyroskop do regulacji obrotów w locie to napewno super się sprawdzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielstol Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Ja zamówiłem ten zobaczę czy coś warta http://www.e-fliterc.com/Products/Default.aspx?ProdID=EFLA172 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRUUP Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Danielstol, kiedy bedziesz go miał?? jestem bardzo ciekawy jego działania...tez chce zamówić i zastanawiam sie jaki wziać?? Macek, A ten żyroskop to pewnie dobrze by sie sprawdził przy lipolach... każdy wkłada Life bo maja prosta charkterystyke pracy i duzy prad rozładowania... Miałem lipole w modelu i jakos słabł jak leciałem w góre... Ale nie wiem czy to do końca wina lipoli czy jeszcze czegos innego... teraz bede inwestował w life:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielstol Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 KRUUP, Ściągam go przez polski sklep ,więc nie wiem dokładnie , cena jaką zaoferował mi sklep to coś koło 50 zł . Jak będę go miał w łapkach to napiszę co i jak . Na razie chcę spróbować polatać na lipolach , tylko właśnie mam ograniczoną wagę i boje się że może braknąć mocy do koniczyny . Ale zobaczymy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koper20 Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 To do końca nie jest żyroskop , ale jakiś procesor odczytujący przeciązenia w czasie lotu. Dostosowuje prędkość do przeciązenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włodek Ulas Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Danielstol czy cos drgneło z tym timerem? :wink: Może byś zdradził w którym sklepie zamówiłes 8) i czy wiesz jak to (czym) programować? ps. :oops: znalazłem http://www.e-fliterc.com/ProdInfo/Files/EFLA172-Instructions.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielstol Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Tak za parę dni bedę bede miał go u siebie ,więc zobaczę co i jak i opiszę . Zamawiałem u kolegi w sklepie www.gamahobby.pl , przez hurtownie Scorpio-Polska. Bedę miał 2 sztuki (możę 3) . Czekam na odpowiedz kolegi KRUUP , czy bierzę jedną sztuke . Cena około 59 zł . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRUUP Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Jak najbardziej biore:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macek Opublikowano 22 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Witam. KRUUP i jak działa,sprawdzałeś? też jestem zainteresowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRUUP Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Dostałem go wczoraj Ale dopiero teraz miałem chwile żeby go podłączyć. Działa:) łatwo sie programuje czas, Ale niestety co 1 min fajna jest funkcja "alarmu" końca czasu pracy. Silnik zwalnia na chwile po czym dostaje max obrotów, następnie zwalnia prze 10s aż do całkowitego zatrzymania. Prawie jak spalina:) Szkoda tylko ze nie ma opcji włączaniu silnika po np. 30s. Wtedy możnaby było latac bez niczyjej pomocy. Ale ogólnie jest ok. mały i leciutki. Ps. Dzięki Daniel:) EDIT: Dobrym rozwiązaniem chyba byłoby zrobienie potencjometru i tego guziczka na przewodach, żeby urządzenie zamocować wewnątrz kadłuba a pokrętło i guzik na zewnątrz. No, ale to można samemu zrobić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macek Opublikowano 23 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Są jeszcze jakieś inne timery na polskim rynku?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielstol Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Ale ogólnie jest ok. mały i leciutki. Ps. Dzięki Daniel:) EDIT: Dobrym rozwiązaniem chyba byłoby zrobienie potencjometru i tego guziczka na przewodach, żeby urządzenie zamocować wewnątrz kadłuba a pokrętło i guzik na zewnątrz. No, ale to można samemu zrobić... Nie ma za co Tak właśnie chyba zrobię . Modelik małymi krokami już powstaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRUUP Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Jednak udało mi sie go zamocować bez rozlutowania. Zrobiłem coś w rodzaju podkładki ze sklejki, która dociska od wewnętrznej strony kadłuba TIMER. Guziczek i potencjometr są dzięki temu na zewnątrz, z boku kadłuba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CezaryK Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Panowie uchylcie proszę rąbka tajemnicy jaki model należy zbudować do lotów z silnikiem elektrycznym. Piszę tutaj, bo wątek jest świeży i rozwija się atrakcyjnie. Ja mam jedynie ten namiar: http://www.airplanesandrockets.com/airplanes/aar-x1.htm Na co dzień dla relaksu bawię się motoszybowcami i małymi elektrykami. Czytając o "nierozerwalnej więzi" łączącej pilota i model, też chciałbym spróbować takiego latania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRUUP Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 CezaryK, Tu nie ma chyba żadnej tajemnicy. Model niczym sie nie różni od spalinowego jedyne przeróbki jakie trzeba poczynić to wnętrze kadłuba. Trzeba je dostosować do baterii i silnika elektrycznego. A potrzebna elektronika to regulator, silnik, bateria lipol bądź life no i TIMER o którym jest temat. Timer steruje obrotami i wyłącza silnik w odpowiednim czasie. Czyli potrzebne Ci plany modelu uwięziowego spalinowego. Musiałbyś tylko określić wielkość modelu jaka by Cie interesowała (jaki silnik spalinowy) Czy latałeś juz modelem na uwięzi?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CezaryK Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Ano nie latałem :oops: a mieszkam w okolicy Częstochowy onegdaj zagłębiu "uwięzi" . Bywam w modelarni ale tam teraz młodzież myśli tylko o RC. Kiedyś RC było dla nielicznych a ja śliniłem się przeglądając książkę o modelach F2B ale... to były zamierzchłe czasy (Boże jaki ja stary jestem :wink: ) Jeżeli wystarczą plany klasycznej maszyny to kilka jest w sieci. Mnie spodobało się kilka planów z Brazylii np: http://www.apuca.com.ar/Planos/Manicaca.pdf To ma być na silnik 2,5 ccm czyli 3 f ? . Są i mniejsze na jakieś 1,5 ccm czyli 3f ? Mam kilka silników do moich modeli , teraz potrzebuję jedynie timer'a jak dobrze zrozumiałem i trochę balsy oraz sporo chęci i czasu. Jest zima więc można podłubać :jupi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRUUP Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Albo cos gotowego przerobić?? jakis prosty szkolny model, pewnie na modelarni cos by sie znalazło?? A ten z linku byłby chyba ok. prosty bez klap do pierwszych kroków by sie nadawał. Tylko musisz dobrac dobry naped do niego. tego jest teraz sporo wiec nie bedzie raczej problemu:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielstol Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Model z twojego linku na pierwszy raz będzie ok . Można się też pokusić o coś z tej oferty http://www.modelemax.pl/index.php?cPath=288_290 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CezaryK Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Właśnie a'propos doboru napędu podpowiedzcie jak przeliczać np 2,5 ccm na parametry silnika 3f. Gubię się w tym kompletnie. Moje decyzje przy doborze napędu elektrycznego są raczej wynikiem obserwacji i sugestii użytkowników forum albo ... kieruję się masą silnika - im cięższy tym mocniejszy. Jak to pojmę, to już sobie jakoś poradzę :oops: .Myślę, że nie będzie źle z taką pomocą, a jak ktoś będzie zamawiał timer'y, to ja proszę jeden :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.