Skocz do zawartości

Elektryczny Timer


Macek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie używałem jeszcze tego timera bo mam tylko te od Igora Burgera ,ale skoro ma wbudowany żyroskop do regulacji obrotów w locie to napewno super się sprawdzi.

Opublikowano

Danielstol, kiedy bedziesz go miał??

jestem bardzo ciekawy jego działania...tez chce zamówić i zastanawiam sie jaki wziać??

 

Macek, A ten żyroskop to pewnie dobrze by sie sprawdził przy lipolach... każdy wkłada Life bo maja prosta charkterystyke pracy i duzy prad rozładowania...

Miałem lipole w modelu i jakos słabł jak leciałem w góre... Ale nie wiem czy to do końca wina lipoli czy jeszcze czegos innego... teraz bede inwestował w life:)

Opublikowano

KRUUP, Ściągam go przez polski sklep ,więc nie wiem dokładnie , cena jaką zaoferował mi sklep to coś koło 50 zł . Jak będę go miał w łapkach to napiszę co i jak .

Na razie chcę spróbować polatać na lipolach , tylko właśnie mam ograniczoną wagę i boje się że może braknąć mocy do koniczyny . Ale zobaczymy . :)

Opublikowano

To do końca nie jest żyroskop , ale jakiś procesor odczytujący przeciązenia w czasie lotu. Dostosowuje prędkość do przeciązenia.

Opublikowano

Tak za parę dni bedę bede miał go u siebie ,więc zobaczę co i jak i opiszę . :D

Zamawiałem u kolegi w sklepie www.gamahobby.pl , przez hurtownie Scorpio-Polska.

Bedę miał 2 sztuki (możę 3) . Czekam na odpowiedz kolegi KRUUP , czy bierzę jedną sztuke . Cena około 59 zł .

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dostałem go wczoraj Ale dopiero teraz miałem chwile żeby go podłączyć.

Działa:)

łatwo sie programuje czas, Ale niestety co 1 min

fajna jest funkcja "alarmu" końca czasu pracy. Silnik zwalnia na chwile po czym dostaje max obrotów, następnie zwalnia prze 10s aż do całkowitego zatrzymania. Prawie jak spalina:)

 

Szkoda tylko ze nie ma opcji włączaniu silnika po np. 30s. Wtedy możnaby było latac bez niczyjej pomocy.

 

Ale ogólnie jest ok. mały i leciutki.

Ps. Dzięki Daniel:)

 

EDIT:

Dobrym rozwiązaniem chyba byłoby zrobienie potencjometru i tego guziczka na przewodach, żeby urządzenie zamocować wewnątrz kadłuba a pokrętło i guzik na zewnątrz.

No, ale to można samemu zrobić...

Opublikowano

Ale ogólnie jest ok. mały i leciutki.

Ps. Dzięki Daniel:)

 

EDIT:

Dobrym rozwiązaniem chyba byłoby zrobienie potencjometru i tego guziczka na przewodach, żeby urządzenie zamocować wewnątrz kadłuba a pokrętło i guzik na zewnątrz.

No, ale to można samemu zrobić...

Nie ma za co :)

 

Tak właśnie chyba zrobię .

Modelik małymi krokami już powstaje :)

Opublikowano

Jednak udało mi sie go zamocować bez rozlutowania. Zrobiłem coś w rodzaju podkładki ze sklejki, która dociska od wewnętrznej strony kadłuba TIMER. Guziczek i potencjometr są dzięki temu na zewnątrz, z boku kadłuba.

Opublikowano

Panowie uchylcie proszę rąbka tajemnicy jaki model należy zbudować do lotów z silnikiem elektrycznym. Piszę tutaj, bo wątek jest świeży i rozwija się atrakcyjnie. Ja mam jedynie ten namiar: http://www.airplanesandrockets.com/airplanes/aar-x1.htm

Na co dzień dla relaksu bawię się motoszybowcami i małymi elektrykami. Czytając o "nierozerwalnej więzi" łączącej pilota i model, też chciałbym spróbować takiego latania.

Opublikowano

CezaryK, Tu nie ma chyba żadnej tajemnicy. Model niczym sie nie różni od spalinowego jedyne przeróbki jakie trzeba poczynić to wnętrze kadłuba. Trzeba je dostosować do baterii i silnika elektrycznego. A potrzebna elektronika to regulator, silnik, bateria lipol bądź life no i TIMER o którym jest temat. Timer steruje obrotami i wyłącza silnik w odpowiednim czasie.

Czyli potrzebne Ci plany modelu uwięziowego spalinowego. Musiałbyś tylko określić wielkość modelu jaka by Cie interesowała (jaki silnik spalinowy) Czy latałeś juz modelem na uwięzi??

Opublikowano

Ano nie latałem :oops: a mieszkam w okolicy Częstochowy onegdaj zagłębiu "uwięzi" . Bywam w modelarni ale tam teraz młodzież myśli tylko o RC. Kiedyś RC było dla nielicznych a ja śliniłem się przeglądając książkę o modelach F2B ale... to były zamierzchłe czasy (Boże jaki ja stary jestem :wink: )

Jeżeli wystarczą plany klasycznej maszyny to kilka jest w sieci. Mnie spodobało się kilka planów z Brazylii np: http://www.apuca.com.ar/Planos/Manicaca.pdf

To ma być na silnik 2,5 ccm czyli 3 f ? . Są i mniejsze na jakieś 1,5 ccm czyli 3f ?

Mam kilka silników do moich modeli , teraz potrzebuję jedynie timer'a jak dobrze zrozumiałem i trochę balsy oraz sporo chęci i czasu. Jest zima więc można podłubać :jupi:

Opublikowano

Albo cos gotowego przerobić?? jakis prosty szkolny model, pewnie na modelarni cos by sie znalazło?? A ten z linku byłby chyba ok. prosty bez klap do pierwszych kroków by sie nadawał. Tylko musisz dobrac dobry naped do niego. tego jest teraz sporo wiec nie bedzie raczej problemu:)

Opublikowano

Właśnie a'propos doboru napędu podpowiedzcie jak przeliczać np 2,5 ccm na parametry silnika 3f. Gubię się w tym kompletnie. Moje decyzje przy doborze napędu elektrycznego są raczej wynikiem obserwacji i sugestii użytkowników forum albo ... kieruję się masą silnika - im cięższy tym mocniejszy. Jak to pojmę, to już sobie jakoś poradzę :oops: .Myślę, że nie będzie źle z taką pomocą, :D a jak ktoś będzie zamawiał timer'y, to ja proszę jeden :roll:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.