Cracoos Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Witam, Kupiłem sobie taką oto ładowareczkę w HK: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7523 Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda OK, ale po pierwszych ładowaniach (3S) okazuje się, że ładowarka kończy proces przy stanie naładowania cel 4.14; 4.14; 4.15; Za nic w świecie nie chce dalej. Sprawdziliśmy z kolegą (dzięki Michał) na porządnym mierniku i wskazania się pokryły. Ciekawostka: Spróbowaliśmy dobić pakiet na ładowarce Bantam B-6; Wg ładowarki weszło 4.20 na każdą cele. Miernik wskazał jednak wartości 4.17 i 4.18. Generalnie wychodzi na to że moja ładowarka dobrze balansuje tylko za wcześnie kończy proces ładowania. Z drugiej strony nawet jeśli w pakiet weszło pełne 4.2 to po odłączeniu go od ładowarki napięcie spada o 2-3 setne V. Czy zatem fakt, że moja ładowarka się tak zachowuje może mieć zauważalne, negatywne skutki w czasie lotu np. krótszy czas lotu? Czy kalibracja ładowarki, o czym czytałem na forum może w moim przypadku poprawić sytuację? Z góry dziękuje za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Na czas lotu wpływa to, ile w pakiet weszło mAh. Jakim prądem ładowałeś pakiet i jaki to był pakiet? _________________ www.rcclub.eu - modelarstwo zdalnie sterowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cracoos Opublikowano 21 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Na czas lotu wpływa to, ile w pakiet weszło mAh. Jakim prądem ładowałeś pakiet i jaki to był pakiet? Kurcze teraz już nie pamiętam dokładnie ile weszło mAh. Ale ten parametr w sumie nie wzbudził u mnie podejrzeń - może za bardzo się skupiłem na napięciu cel . Ładowałem w sumie 3 pakiety 3S, dwa Turnigy 2200mAh jeden Ray 1600mAh. Prąd ładowania dobierałem różnie, czasem 1C innym razem 2C, zawsze efekt taki sam. Pakiety są świeżutkie, jeden to wogóle pierwszy raz ładowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Podejrzewam, że coś jest źle skalibrowane. Pewnie ładowarka wykrywa zbyt wysokie napięcie a w rzeczywistości to napięcie jest mniejsze i kończy przy 4.14v bo "myśli" że jest już 4.20v Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cracoos Opublikowano 22 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 No ja też podejrzewam kiepską kalibrację. Czy jest ktoś w Krakowie, kto podjąłby się kalibracji mojej ładowarki? (Naturalnie nie za darmo) Nie za bardzo opłaca mi się odsyłać ją z powrotem do HK. Trochę się zawiodłem na Turnigy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekO Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 A może ładujesz pakiet dużym prądem w stosunku do grubości przewodów i dlatego ładowarka wykrywa większe napięcie niż jest w rzeczywistości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cracoos Opublikowano 22 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 A może ładujesz pakiet dużym prądem w stosunku do grubości przewodów i dlatego ładowarka wykrywa większe napięcie niż jest w rzeczywistości? Ciekawe, ale raczej nie jest to przyczyną. Próbowałem dobić pakiet małym prądem 0.1A i efekt taki sam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cracoos Opublikowano 17 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Słuchajcie, chciałbym nieco odświeżyć ten temat bo utknął w martwym punkcie. Z moich obserwacji ewidentnie wynika, że napięcie całego pakietu, wyświetlane na "ekranie głównym" podczas ładowania jest za wysokie w stosunku do rzeczywistego stanu. Jednocześnie ta sama ładowarka pokazuje prawidłowo napięcie na poszczególne cele. Jednakże wygląda na to, że proces ładowania kończy się w oparciu o odczyt napięcia całego pakietu, czyli za wcześnie czasem nawet o 0.5V. Czy ma ktoś z Was pomysł jak to naprawić? Sam raczej nie podejme się kalibracji, bo nie chce zrobić sobie gorzej Będę wdzięczny za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 sproboj tak jak z accucel 6 .. moze bedzie dzialas tak samo odlacz zasilanie, podlacz pakiet przytrzymaj przycisk "-" i "enter" i podlacz zasilanie ;] ladowary naturalnie nie puszczaj przyciskow przez pare sekund az wyswietli sie takie cos dziwne zmierz napienie na pakiecie i plusem lub minusem ustaw takie samo na ladowarce.. ot cala kalibracja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cracoos Opublikowano 17 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 ot cala kalibracja Naprawdę tyle? I wystarczy dowolny pakiet? Jak czytałem o kalibracji to tam ktoś miał specjalny układ, który idealnie podawał 4.2 na każdą celę, czyli w przypadku Accucela 6 - był to układ na 6 cel... Myślałem, że to bardziej skomplikowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Natomiast ja się spotkałem z takim przypadkiem wśród tych ładowarek, że napięcia ogniw pokazywane na wyświetlaczu są bzdurą. Ładowarka ładowała i balansowała prawidłowo co sprawdziłem na mierniku, natomiast pokazywała całkiem co innego na wyświetlaczu. Ja bym się do końca nie sugerował tym co tam pisze. Trzeba samemu na mierniku sprawdzić czy wskazania są prawidłowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Cracoos, tak to tylko tyle.. przynajmnniej u mnie ale tez zauwazylem w szóstce ze przy ladowaniu jakiego kolwiek pakietu np 3s jest koncowe napiecie 12.6v a jak dam strzalke w prawo na poszczegolne cellki to pokazuje 4.17 4.19. 4.18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Spadek napięcia na ogniwie po zakończeniu ładowania jest rzeczą normalną, nawet te 0,05V na ogniwo, czyli zakończenie ładowania przy napięciu 4,20V - po kilkudziesięciu sek. napięcie na ogniwie 4,15V. Po pierwsze ładowanie kończy się po spadku prądu ładowania do 10% prądu początkowego, czyli n.p. przy prądzie ładowania 1A zakończy się ono przy prądzie 100mA (0,1A). Rezystancja wewnętrzna ogniwa i procesy chemiczne wymuszają pewien nadmiar napięcia, aby mógł popłynąć prąd - według mnie to jest zupełnie normalne zjawisko i nie należy się temu dziwić. Natomiast końcowe ładowanie i balansowanie ogniw powinno się odbywać w zakresie tych 4,18-4,20V, zakończenie ładowania przy większych różnicach napięć świadczy o złym oprogramowaniu ładowarki. Prostsze ładowarki, przy ograniczaniu prądu ładowania w fazie CV - stałego napięcia, nie uwzględniają napięcia na poszczególnych ogniwach tylko całkowite napięcie pakietu i kończą awaryjnie ładowanie gdy napięcie na którymś z ogniw przekroczy 4,20V. Podobnie się dzieje jeśli końcowy prąd ładowania (10% początkowego) jest większy niż prąd balansowania. Tak mam z ładowarką GT A8 (odpowiednik Accucel-a), jeśli są bardziej rozjechane ogniwa to ładowanie się kończy wcześniej awaryjnie. Ładowarka powinna mieć maksymalny prąd balansowania równy 10% maksymalnego prądu ładowania, lub wyrównywać napięcie na ogniwach po zakończeniu ładowania prądem jaki może "połknąć" balancer. Tak mam z ładowarką ICharger, jeśli są bardziej rozjechane ogniwa to ładowanie się kończy wcześniej przy prądzie ładowania równym 10% prądu początkowego, potem jest tzw TRKCHG - ładowanie wyrównujące prądem 250mA wyrównującym napięcie na ogniwach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek.riese Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Sprawdź jeszcze jedną rzecz: czy masz dobrze ustawiony typ akumulatora ma być Li-Pol a nie Li-ion. Li-Ion ma napięcie znamionowe 3,6 a li-pol 3,7 V doszedłem do tego przy ładowarce ECO6 (tańszy accucel-6) od kolegi. dzwoni mi ze mu ładowarka nie doładowuje pakietów... no to przyjedz mu mowie. podłączam i wszystko ok i się okazało ze miał ustawiony pakiet na Li-ion zamiast na li-Pol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekONY Opublikowano 18 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 A ja mam inną przypadłość z ładowarką Turnigy Accucel-6 50W. Pakiety ładuje i balansuje prawidłowo ale zawsze zawyża ilość Ah jaka została "władowana". Przykładowo w pakiet 1300mAh wycycnkany do dna wchodzi rzekomo 1800mAh. Wiem bo sprawdzałem na innej ładowarce, że pakiet jest naładowany prawidłowo a nie "przeładowany" czy coś. Taki jej niuans i w sumie jak komuś super nie zależy by wiedzieć ile prądu zużył przy ostatnim locie można przeboleć. Skalibrowana jest prawidłowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cracoos Opublikowano 18 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 Fakt, że za te pieniądze to rzeczywiście można przeboleć niejedną "przypadłość" i sobie nie zawracać głowy Spróbuje tej kalibracji, może coś pomoże. Co do typu baterii, to na pewno używam programu do LiPoli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 18 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 A ja mam inną przypadłość z ładowarką Turnigy Accucel-6 50W. Pakiety ładuje i balansuje prawidłowo ale zawsze zawyża ilość Ah jaka została "władowana". Przykładowo w pakiet 1300mAh wycycnkany do dna wchodzi rzekomo 1800mAh. Wiem bo sprawdzałem na innej ładowarce, że pakiet jest naładowany prawidłowo a nie "przeładowany" czy coś. Taki jej niuans i w sumie jak komuś super nie zależy by wiedzieć ile prądu zużył przy ostatnim locie można przeboleć. Skalibrowana jest prawidłowo. To trzeba się cieszyć ! Widać, że pakiety w dobrej kondycji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cracoos Opublikowano 16 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 Nie wiem czy kogolwiek jeszcze ten temat interesuje ale tak w ramach uaktualnienia; Dokonałem kalibracji ładowarki. Niestety rozjazd jest u mnie tak duży, że zabrakło mi skali i efekt niewiele lepszy niż przed kalibracją. To znaczy, że w najlepszym przypadku ładowarka kończy pracę przy stanie 4.16 V na cele. :roll: Na marginesie dodam, że do menu kalibracji można dostać się wiele razy w moim przypadku (czytałem opinie, że to jednorazowy proces). Trzebabyło kupić Accucell 6 i nie kombinować :crazy: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.