marek Opublikowano 1 Listopada 2006 Opublikowano 1 Listopada 2006 witam jestem początkującym modelarzem i kupiłem gotowy model sky lady model lata tylko mam problemy z radiem [gubi zasięg ]czsem na50 m czy ktos moze mi cos poradzic.do czego sloza kontrolki na nadajniku czerwona i zielona. Dziekuje pozdrawiam
motyl Opublikowano 1 Listopada 2006 Opublikowano 1 Listopada 2006 pewnie wskażnik napięcia pakietu :0 Zielona OK czerwana strach w oczach. Co do zasięgu to przyczyn może być wiele, niedokręcona antena w radiu, przerwana w odbiorniku, niestykanie kwarcu itp. sam to przeźżywałem na początku roku to wiem że to nic miłego
hubert_tata Opublikowano 1 Listopada 2006 Opublikowano 1 Listopada 2006 Zerknąłem sobie na pierwszy z brzegu opis tego zestawu: http://www.modele.sklep.pl/product_info.php?cPath=1_5&products_id=22 To powinno ułatwić dyskusje w tym wątku. Dla mnie wg opisu model powinien latać super. Tylko dlaczego zasięg 50m zamiast 500m? Może na początek zainwestuj w dobre zasilanie nadajnika:? Bo rozumiem, że zasilanie jest z paluszków (a takie tanie paluszki raczej nie starczają na długo, albo nie starczają wcale ) Jak masz już dobre baterie w nadajniku, to kombinuj z anteną odbiornika (ułożenie w stosunku do modelu). Włączasz nadajnik ze złożoną anteną, kładziesz go na ziemi, albo gdziekolwiek i odchodzisz z modelem na kilkadziesiąt metrów. Obserwujesz przy jakiej odległości od nadajnika serwa zaczynają "wariować" Zmieniasz ułożenie anteny odbiornika i znowu testujesz zasięg (polecam antenkę odbiornika wzdłuż krawędzi natarcia skrzydła). Wybierasz pozycję, przy której masz największy zasięg, około kilkadziesiąt kroków Jeżeli to nie pomaga, to w końcu może okazać się, że całe sterowanie jest do wymiany (jednak zakładam, że na początek powinno pomóc nowe zasilanie). Potem do wymiany będzie coś jeszcze itd itp W końcu może się okazać, że poniesione koszty są bliskie zakupieniu "normalnego" sprzętu. Trudno powiedzieć, ale bądźmy dobrej myśli