Peter Opublikowano 15 Lipca 2007 Opublikowano 15 Lipca 2007 Zeby jezdzic na koniu,nie trzeba wiedziec jak dzialaja jegoo nerki (chyba ) Sporo tu zapytan podobnych,czesto konczacych sie malymi dramatami-brak konkretnej odpowiedzi. Ja sprecyzuje najbardziej jak umiem temat i pieknie poprosze o odpowiedz-porade. Z uwagi na to ze mam juz dosc czeskiej techniki (odklejajace sie magnesy,zwarcie wewnatrz zwojowe itd x3) postawie tym razem na chinska technike.Zakupy dokonam tylko w moim ulubionym sklepie http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_index.asp Z prostego powodu.Przy tej ilosci kretow co ostatnio,za jeden silnki czeski kupie trzy chinskie Cularis-silnk jest ciezki (AXI 2826) dobrany na ,,oko''-czas go zmienic Mam takie elementy wyposazenia: Pakiety 4s1p 2200x 2 i 3s1p 2200x2 Smiglo tylko w jednym wymiarze 11x6 Musze baaardzo oszczedzac na wadze,po prostu ten szybowiec im lzejszy , tym lepiej lata Do gotowego do lotu (serwa silnik baterie) nalezy doliczyc 500g dodatkowego balastu. Prosze o wybranie z UH potecjalnego silnika. Z Easy Gliderem jest podobna historia plus ok 300g (lzejsza wersja pokladowej elektroniki) ,z ta roznica ze tu silnik bedzie pracowal przez wiekszoscl lotu.Smiglo prosze dobrac z dostepnych w UH - jesli 11x6 bedzie nieodpowiednie. . Nie wynika to z lenistwa czy wstretu do googli .Po prostu lepiej dla mnie (mojego budzetu) jesli dobierze to ktos kto czuje temat i wie . Czekam na Wasze propozycje,moga byc nawet opcjonalne-np. taki lub taki silnik i smiglo. Spalinki do tych szybowcow wybili mi juz skutecznie z glowy,wiec trzeba postawic na elektryke.Do tego pragmatycznego kroku zmusila mnie sytuacja-koniec kasy na latanie :? Musze oprzec sie na tanszych elementach
hubert_tata Opublikowano 21 Lipca 2007 Opublikowano 21 Lipca 2007 Musze baaardzo oszczedzac na wadze,po prostu ten szybowiec im lzejszy , tym lepiej lata Ile waży bez zasilania i silnika ten Twój Cularis (2610mm rozpiętości i 55dm2 pow.)? W sklepie zalecają: Silnik AXi serii 2814/xx, 2820/xx lub dla najlepszych osiągów 2826/xx wraz z odpowiednim regulatorem Kwestia tylko doboru śmigła do konkretnego silnika. Szybowce to nie moja działka, ale skoro nikt się nie kwapi, to może postaram się coś pomóc. Na razie mam jedną, chyba dobrą radę: śmigieł (różnych rozmiarów) warto mieć wielokrotnie więcej niż modeli PS Sprawę Easy Glidera proponuję zosawić dla praktyków - tych modeli jest chyba bardzo dużo. Edit: Nie podejmuję jednak tematu. Nigdy nie czytam niczego o szybowcach, u Alexa doszedłem do 6/11 tematu o Cularisie i dzięki
Peter Opublikowano 21 Lipca 2007 Autor Opublikowano 21 Lipca 2007 Hubert,solidna firma,dzieki. Pytania moze inaczej postawie. W UH sa silniki o podobnych parametrach co w/w AXI.Chodzilo by mi przede wszystkim o slowo uzytkownikow - praktykow silnikow o podobnych parametrach.Co przy okazji wyloni faworyta do Cularusa i EG. Takiego rozwiazania (silniki z UH) nie spotyka sie czesto,stad i zapewne cisza w temacie. Sporo jest ich tam,w miare tanie,wec pewnie cos mozna wybrac.Ale ktory,to juz nie bardzo wiem.Z AXI sprawa byla prosta-2 kg model-silnik 2826/xx Cularis -1900g
Gość Anonymous Opublikowano 23 Lipca 2007 Opublikowano 23 Lipca 2007 Zeby jezdzic na koniu,nie trzeba wiedziec jak dzialaja jegoo nerki (chyba ) Za to w zeby trzeba zagladac, bo jak go bola to bedzie zlosliwy.
obara Opublikowano 22 Października 2007 Opublikowano 22 Października 2007 Peter-paralotnie, Czy to Twoje pytanie jest jeszcze aktualne?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.