Tofik Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Witam. W tym temacie przedstawię budowę modelu konkursowego Nieuport 11. Wybrałem ten model ponieważ lubię samoloty z I wojny światowej i od zawsze podobały mi się modele dwupłatowe. Dane samolotu i jego historia: Nieuport 11 – francuski dwupłatowy samolot myśliwski z okresu I wojny światowej zbudowany w 1915 przez wytwórnię Societe Anonyme des Establissements Nieuport pod kierownictwem Gustave'a Delage jako następca Nieuporta 10. Celem budowy Nieuporta 11 było odzyskanie przewagi powietrznej, oraz skutecznej walki przeciwko nowym myśliwcom niemieckim konstrukcji Antona Fokkera. Pierwsze myśliwce Nieuport 11 trafiły na front w styczniu 1916 roku w liczbie 90 egzemplarzy. Weszły one na uzbrojenie francuskiego Aéronautique Militaire, brytyjskiego Royal Naval Air Service, oraz sił powietrznych Holandii, Belgii, Rosji i Włoch. Ponad 450 egzemplarzy wyprodukowano na licencji we Włoszech. Dane podstawowe Państwo: Francja Producent: Societe Anonyme des Establissements Nieuport Typ: myśliwiec Konstrukcja: mieszana, metalowo-drewniana kryta płótnem Załoga: 1 pilot Data oblotu: 1915 Dane techniczne: Napęd: 1 × Le Rhône 9C rotacyjny Moc: 80 KM (59 kW) Rozpiętość: 7,52 m Długość: 5,64 m Wysokość: 2,40 m Powierzchnia nośna: 13,30 m? Masa: Własna: 320 kg Startowa: 480 kg Osiągi: Prędkość maksymalna: 167 km/h Pułap: 5 300 m Długotrwałość lotu: 2 h 30 min Dane operacyjne: Uzbrojenie: 1 × km Lewis kal. 7,7 mm lub Hotchkiss kal. 8 mm Użytkownicy: Belgia, Czechosłowacja, Francja, Finlandia, Holandia, Rosja, Rumunia, Serbia, Syjam, Ukraina, Wielka Brytania, Włochy http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSC5EJKPRk8xxH-gyAt1GdxliKezjjD6sGQiICECsRGD0Z0J0a2WSzVGDEC http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRu_qDvJC8dFq8tw2S3WRFg2za-UZeMRkB4UZae4cUNE8okhtAq6Q Model zamówiłem w na stronie: www.aircombat-modele-rc.pl Zestaw zawiera: -wycięte elementy z EPP -pręty węglowe o średnicy 1mm na wzmocnienia -4 dźwigienki do sterów -2 rurki miedziane do osadzenia w modelu a następnie do przymocowania podwozia -pręt stalowy na podwozie o średnicy 2mm -2 kółka o średnicy 50mm Planowane wyposażenie: - Silnik Tower Pro black - Regulator HK 25-30A - 3x Serwo SG91R - Pakiet Li-Pol 3s 1300mAh Model po wyjęciu z pudełka wygląda tak: Pracę rozpocząłem od nacięcia i wklejenia za pomocą rzadkiego CA pręta węglowych do statecznika poziomego:
Tofik Opublikowano 13 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2011 Rozpocząłem budowę górnego płata: Na początku odmierzamy miejsce w którym, chcemy umieścić serwo i po obrysowaniu go wycinamy ten kształt: I wciskamy w ten otwór serwo: Następnie wklejamy orczyk lotki: cdn... Aby połączyć lotkę z serwem będziemy potrzebować snapy i pręt węglowy o średnicy 2mm: Odmierzamy odpowiednią długość pręta i łączymy go ze snapami za pomocą CA: I możemy połączyć lotkę ze serwem: Następnie dla wzmocnienia nadcinamy płat na głębokość 3mm i wklejamy pręt węglowy za pomocą rzadkiego CA: Po połączeniu ze sobą dwóch polówek skrzydeł wygląda to tak: Od dołu: Od góry: Połączyłem również dwie części statecznika poziomego za pomocą pręta stalowego i zalałem rzadkim CA: Wyciąłem w stateczniku pionowym otwór aby ster wysokości mógł się swobodnie poruszać: Następnie z drutu o średnicy 2 mm, wygiąłem podwozie i zamontowałem je w modelu: Po obu stronach kadłuba wkleiłem pręty węglowe o średnicy 1mm: I wyciąłem otwór na serwo steru wysokości: Po zaślepieniu serwa za pomocą kawałka EPP,połączyłem serwo ze sterem wysokości: Następnie przyszedł czas na połączenie dolnego skrzydła z kadłubem-zrobiłem to przy pomocy kleju UHU POR: Płat górny został połączony z kadłubem przy pomocy prętów węglowych: A skrzydło górne i dolne zostały połączone listewkami sosnowymi 3x3: Kiedy klej zasechł przykleiłem wręgę silnikową do kadłuba: Teraz model wygląda tak: Przewidywalna waga modelu to ok 410-430g cdn...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.