adrian06adik Opublikowano 2 Stycznia 2011 Opublikowano 2 Stycznia 2011 Witam Moim modelem konkursowym będzie brytyjski Hawker Hurricane Mk I - jednomiejscowy myśliwiec o metalowo-płóciennej konstrukcji. Wybrałem go, bo chciałem zgudować "angola" - poprzedni model to "dżapańskie" Kawasaki KI-61. Historia - Data oblotu: 6 listopada 1935 - Lata produkcji: 1937 - 1944 - Wycofanie ze służby: 1945 Dane techniczne: - Napęd: Rolls-Royce Merlin Mk II Wymiary: - Rozpiętość 12,19 m - Długość: 9,55 m - Wysokość 3,98 m - Powierzchnia nośna: 23,97 m? Masa: - Własna: 2151 kg - Startowa: 3820 kg Na razie to tyle EDIT: Będzie to półmakieta w malowaniu 303 dywizjoni imienia Tadeusza Kościuszki. Oprę się na poniższych rysunkach, dodając symbole dywizjonu wegług czarno-białych zdjęć.
adrian06adik Opublikowano 15 Lutego 2011 Autor Opublikowano 15 Lutego 2011 Tym oto postem chcę zacząć właściwą relację z budowy. Na początku takie oto części wyciągnąłem z kartonu. Kadłub przyłożyłem doi płyty EPP grubości 15 mm i odrysowałem dwukrotnie. Na sam początek, coby rozgrzaś zastałe palce - na dworze szczypał mrozik - wziąłem się za ster wysokości, wklejając stalowy, 1,5 mm pręt, łączący obie lotki statecznika poziomego. Wciąż mając pewne opory do zajęcia się kadłubem skleiłem obie połówki skrzydła: Gdy "lekka" robota się skończyła, musiałem wziąć się za kadłub. Najpierw dopasowanie sprzętu na sucho. Po wycięciu kabinki robię otwór na regulator... ... i na serwa (będą tam 2 - wysokość i kierunek) Po zamocowaniu serw robię otwór na odbiornik i na kable pomiedzy silnikiem, a regulatorem (wielką lutownicą kolbową :twisted: ): Wstępne dopasowanie części kadłuba, tzw. kanapka: Na koniec wklejenie prętów węglowych do "chleba" (takie moje określenie zewnętrzynych części kadłuba) :lol2: Po tym jeszcze wyciąłem (wydrążyłem) otwory na orczyki serw i wkleiłem pomarańczowe rurki bowdenów. EDIT: linki obrazków. Na dziś to tyle. Mam nadzieję, że w ferie zrobię cały model. Malowanie to już będzie "pan pikuś"
adrian06adik Opublikowano 21 Marca 2011 Autor Opublikowano 21 Marca 2011 Ciąg dalszy nastąpił... Po długiej przerwie na pierwszy ogień idzie statecznik pionowy (dopiero teraz przypomniało mi się, że robię wersję 4-kanałową) Rozcinam statecznik od lotki i zaokrąglam. Do tego otwór, aby ster wysokości swobodnie "chodził". Następnie na stałe przyklejam boki kadłuba do części środkowej i wklejam pręt węglowy do skrzydeł. Gdy to już jest zrobione pora na kabinkę - z balsy robię kopyto na wzór wyciętego kawałka kadłuba i rysunków w skali 1:1 (względem modelu oczywiście). Na kabinkę zostaje założona folia termokurczliwa, po czym wszystko oblane wrzatkiem, dzięki czemu uzyskujemy ładną kabinkę Kadłub zostaje zaokrąglony, kabinka przypasowana i wklejona lotka steru kierunku na plastikowych zawiasach. Dalej chłodnica oleju. Odpowiednio wycięta i zaokrąglona przyklejona do skrzydła Nie zabrakło też pilota Na razie to tyle. W środę ciąg dalszy (mam nadzieję). Na pierwszy ogień pójdą serwa lotek i same lotki.
adrian06adik Opublikowano 24 Marca 2011 Autor Opublikowano 24 Marca 2011 Trochę opóźniony ciąg dalszy, ale następuje: Dziś niezbyt dużo zrobiłem... W pierwszej kolejności klapka z przodu kadłuba, coby podłączyć regulator do silnika. Potem rozrysowałem miejsca na serwa, wyciąłem je i wkleiłem serwa do lotek. Przy okazji naciąłem końcówki skrzydeł by "uwolnić" lotki - teraz swobodnie się ruszają. Zdecydowałem się na lotki pełnej długości ze względu na większą zwrotność niż przy makietowych "połówkach". Kable wychodzą z drugiej strony, od góry... ...i "wchodzą" do kadłuba. Na koniec dźwigienki na lotkach i sterach wklejone na CA.
adrian06adik Opublikowano 25 Marca 2011 Autor Opublikowano 25 Marca 2011 Ciąg dalszy budowy. Na początek wsadziłem bowdeny i połączyłem serwa ze sterami i lotkami. Następnie przykleiłem skrzydła. Gdy już nie było nic podobnego do roboty wyciąłem kółka - szablony na symbole RAFu na skrzydłach, przykleiłem literki (numer samolotu Witolda Urbanowicza - jednego z dowódców dywizjonu), złapałem za "szpraja" i pociągnąłem od dołu na niebiesko, a od góry zielono i brązowo
adrian06adik Opublikowano 26 Marca 2011 Autor Opublikowano 26 Marca 2011 Mały dodatek do modelu: Witold Urbanowicz :mrgreen:
adrian06adik Opublikowano 28 Marca 2011 Autor Opublikowano 28 Marca 2011 Nie pisałem wcześniej to piszę teraz: silnik przyklejony na UHU Por'a (nie tyle silnik, co sklejkowa wręga ;D ) Zabrałem się do dalszego malowania... Najpierw góra, potem dół. Najtrudniejszy był emblemat poniżej kabinki ale się udał
adrian06adik Opublikowano 31 Marca 2011 Autor Opublikowano 31 Marca 2011 [vimeo] [/vimeo] Po oblocie. 0% zniszczeń, 100% "zaciesz" i wielki banan na twarzy! Model stabilny, ale muszę wsadzić drugi odbiornik, gdyż ten ma chyba problemy z odbiorem - lecąc prosto, model nagle zaczyna pikować - nie, nie przeciągam, lecę na 3/4 mocy! Z powodu na szerszy kadłub (może więcej kleju) model ma w sobie parę gram więcej niż zwykła "deska" (mowa tu o moim starym modelu), przez co zauważyłem, że prędkość w locie poziomym jest odrobinę większa niż w płaskim esie.
adrian06adik Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Na koniec kosztorys: Kadłub: około 90 zł - dostałem Płyta EPP 600 x 450 x 15 mm: 22,50 zł Pręty itp razem z kadłubem Farby w sprayu, 1 puszka 16 zł x 3: 48 Farby Pactra, 1 słoiczek 4,50 zł x 7: 31,50 zł Osprzęt z poprzedniego modelu Folia termokurczliwa znaleziona w jakimś pudełku po modelu W sumie: całe sto dwa złote
adrian06adik Opublikowano 4 Maja 2011 Autor Opublikowano 4 Maja 2011 Nie miałem kiedy (brak dostępu do aparatu), więc wrzucam teraz: "ulepszona" kabinka.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.