kylorc Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Witam. Na model konkursowy wybrałem F6F3 Hellcat, ponieważ jako mały chłopczyk zbudowałem model lotniskowca z MM. Na którym stały 24 małe Hellcaty ( tak sentyment do tego samolotu) Krótki opis: Grumman F6F Hellcat (wiedźma) – amerykański pokładowy samolot myśliwski z okresu II wojny światowej. Jednosilnikowy, jednomiejscowy dolnopłat. Jeden z najbardziej znanych samolotów biorących udział w walkach na Dalekim Wschodzie. Produkowany w latach 1942-1945 w liczbie blisko 14 000 sztuk (głównie wersje F6F-3 i F6F-5). Zasłynął rekordową liczbą 5216 zestrzeleń uzyskanych przez pilotów na jednym typie maszyny, z czego 5156 stanowią samoloty japońskie. F6F-3. Pierwsza podstawowa seryjna wersja samolotu. Posiadał silnik Pratt & Whitney R-2800-10 o mocy 1491 kW (2028 KM), F6F-3N. Modyfikacja wersji F6F-3 do walki nocnej, którą wyposażono w radar z anteną zamontowaną w gondoli na prawym płacie. Wyprodukowano 205 sztuk tych samolotów. F6F-3E. Modyfikacja wersji F6F-3 do walki nocnej, którą wyposażono w radar z anteną zamontowaną w aerodynamicznej osłonie pod prawym płatem. Wyprodukowano 18 sztuk tych samolotów. F6F-3P. Modyfikacja wersji F6F-3 do rozpoznania fotograficznego z zamontowaną kamerą. Samolot posiadał standardowe uzbrojenie. F6F-5. Wersja seryjna, produkowana od kwietnia 1944 roku, posiadająca wiele modyfikacji w stosunku do F6F3. Obejmowały one: silnik Pratt & Whitney R-2800-10W, poprawiona owiewkę kabiny, dodatkową płytę pancerną, wzmocnienie tylnej części kadłuba, F6F-5N. Modyfikacja wersji F6F-5 do walki nocnej, którą wyposażono w radar z anteną zamontowaną w gondoli na prawym płacie. Wyprodukowano 1529 sztuk samolotów F6F-5N i F6F-5E. F6F-5E. Modyfikacja wersji F6F-5 do walki nocnej, wyposażona w radar z anteną zamontowaną w aerodynamicznej osłonie pod prawym płatem F6F-5P. Modyfikacja wersji F6F-3 do rozpoznania fotograficznego z zamontowaną kamerą. F6F-3K i F6F-5K Modyfikacje specjalne polegające na zamontowaniu urządzeń zdalnego sterowania w celu użycia samolotów jako latające cele lub sterowane latające bomby. Opis konstrukcji Jednosilnikowy, jednomiejscowy dolnopłat z chowanym podwoziem operujący z lotniskowców przeznaczony do zadań myśliwskich i szturmowych. Kadłub – konstrukcja półskorupowa, metalowa o przekroju owalnym. Pokrycie z blachy duralowej nitowane na gładko. Przedział silnika oddzielony od reszty kadłuba ścianą ogniową. Kabina pilota opancerzona. Pod kabiną zbiornik paliwa. Myśliwiec nocny F6F-3N z radarem AN/APS-4 Skrzydła – całkowicie metalowe o obrysie trapezowym, 3-dźwigarowe, złożone z trzech części: centropłata mieszczącego składane do tyłu podwozie i zbiorniki paliwa oraz dwóch, składanych do hangarowania, skrzydeł zewnętrznych z zamontowanymi karabinami i zasobnikami amunicji. Powierzchnia płata 31,96 m?. Lotki metalowe, kryte płótnem. Wychylane hydraulicznie, czteroczęściowe klapy krokodylowe z automatycznym wciąganiem. Usterzenie – pojedyncze konstrukcji metalowej, stery kryte płótnem. Statecznik pionowy zintegrowany z kadłubem. Usterzenie poziome o profilu symetrycznym. Napęd – chłodzony powietrzem 18-cylindrowy silnik Pratt & Whitney R-2800-10W z wtryskiem wody i sprężarką o mocy 1491 kW (2028 KM) przystosowany do wtrysku wody uzyskiwał 1641 kW (2231 KM) z ograniczeniem do 5 minut. Pojemność skokowa 45,9 l. Oś silnika odchylona w dół o 3°. Silnik napędzał trójłopatowe metalowe śmigło Hamilton Standard o średnicy 3,99 m. Trzy wewnętrzne zbiorniki mieściły 946 l paliwa. Pod kadłubem instalowano odrzucany zbiornik o pojemności 568 l. Podwozie – o układzie klasycznym, główne chowane do tyłu w skrzydle, kółko ogonowe wciągane. Hak do lądowania na lotniskowcu. Uzbrojenie – sześć karabinów maszynowych Colt-Browning M2 kal. 12,7 mm z zapasem amunicji 200 lub 400 szt. każdy zamontowanych po trzy w każdym skrzydle. Alternatywne uzbrojenie strzeleckie: 2 działka Colt Browning M2 kal. 20 mm z zapasem amunicji 250 szt. każde i 4 karabiny maszynowe Colt-Browning M2 kal. 12,7 mm z zapasem 200 (maksymalnie 400) szt. amunicji każdy. Pod centropłatem trzy zaczepy do bomb umożliwiające przenoszenie 2 bomb 500 funtowych lub jednej 1000 funtowej. Pod każdym skrzydłem trzy zaczepy do niekierowanych pocisków rakietowych HVAR kal. 127 mm. Pozostałe wyposażenie: instalacja radiowa, instalacja tlenowa, instalacja olejowa z zbiornikiem o pojemności 80 l, instalacja elektryczna prądu stałego 28 V, akumulator. Dane techniczne Napęd 1x Pratt & Whitney R-2800 Moc 2000 KM Wymiary Rozpiętość 13,06 m Długość 10,24 Wysokość 3,99 m Powierzchnia nośna 31,96 m? Masa Własna 4093 kg Startowa 5631 kg Osiągi Prędkość maks. 644 km/h na 6096 m Wznoszenie max. w locie poziomym 18,5 m/s Pułap 10970 m Zasięg 2460 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylorc Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Przedstawiam dziennik z budowy modelu Hellcata. Zacząłem od oględzin zestawu od Pana Marka Rokowskiego: Później zabrałem się za zaokrąglanie kształtów: Następnie trzeba było usztywnić model prętami i płaskownikami: Zdjęcia ze składania skrzydła: Przymiarka całości: Usterzenia: Montaż wyposażenia: http://img853.imageshack.us/img853/9224/20110313832.th.jpg http://img200.imageshack.us/img200/3192/20110313833.th.jpg http://img715.imageshack.us/img715/7536/20110313835.th.jpg Mocowanie silnika: http://img600.imageshack.us/img600/504/20110313837.th.jpg http://img21.imageshack.us/img21/1932/20110314838.th.jpg http://img809.imageshack.us/img809/2161/20110314839.th.jpg http://img863.imageshack.us/img863/889/20110314840.th.jpg http://img546.imageshack.us/img546/9634/20110314843.th.jpg http://img600.imageshack.us/img600/4962/20110314844.th.jpg http://img535.imageshack.us/img535/5018/20110314846.th.jpg http://img844.imageshack.us/img844/6744/20110314849.th.jpg http://img863.imageshack.us/img863/9043/20110314850.th.jpg http://img862.imageshack.us/img862/3078/20110314852.th.jpg Całość: http://img863.imageshack.us/img863/6253/20110317854.th.jpg Mocowanie kabinki: http://img851.imageshack.us/img851/3461/20110317855.th.jpg http://img855.imageshack.us/img855/2019/20110317856.th.jpg http://img594.imageshack.us/img594/3044/20110317857.th.jpg http://img832.imageshack.us/img832/8880/20110317859.th.jpg No i po malowaniu i po pierwszych lotach: http://img215.imageshack.us/img215/8076/20110429989.th.jpg http://img861.imageshack.us/img861/3599/20110429990.th.jpg http://img691.imageshack.us/img691/9500/20110429991.th.jpg http://img852.imageshack.us/img852/2489/20110429992.th.jpg http://img852.imageshack.us/img852/9883/20110429993.th.jpg http://img687.imageshack.us/img687/1616/20110429994.th.jpg http://img215.imageshack.us/img215/5606/20110429995.th.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylorc Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 No i filmik z oblotu i pierwszej walki, to znaczy ten filmik to 2 w 1nym. Specjalnie nie obrabiałem go bo warto posłuchać komentarzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.