Ted850 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Ponieważ "Rzesza" wstrzymała projekt budowy Messerschmitta Me 329 gdyż był zbyt radykalny postanowiłem opuścić Niemcy i przenieść się do Szwecji gdzie planuję rozpocząć prace nad samolotem SAAB J-21 Ogólna charakterystyka projektu ma wyglądać tak; * Załoga: jeden pilot * Długość: 10,45 m * Rozpiętość skrzydeł : 11,6 m * Wysokość: 3,97 * Powierzchnia skrzydeł: 22,2 m? * Masa własna : 3250 kg * ciężar ładunku: 4150 kg * Masa startowa : 4413 kg * Silniki: 1 × Daimler-Benz DB 605 B, odwrócony silnik V12 60 °,chłodzony cieczą, z doładowaniem o mocy 1455 KM * prędkość maksymalna : 640 kmh * Prędkość przelotowa : 495 kmh * Zasięg : 750 km * Pułap : 11000 m ( * Wznoszenie : 15 m / s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ted850 Opublikowano 26 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Prace nad modelem J-21 rozpoczęły się w 1941r. a konstruktorzy mieli wiele problemów do rozwiązania. Prototyp został oblatany 30-go sierpnia 1943r. obfitował w wiele Aby uniknąć kłopotów jakie zaistniały podczas oblotu stworzenie struktury płatowca zostało zlecone w Biurze Konstrukcyjnym Marka Rokowskiego Wstępne przemyślenia i prace konstrukcyjne zostały ukończone i zaczynamy prace nad budową prototypu. http-~~-//www.youtube.com/watch?v=iub2UXKsvYM&feature=player_embedded Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ted850 Opublikowano 13 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 Prace zaczynamy od skrócenia końcówek skrzydeł tak aby rozpiętość wynosiła 850mm. a następnie zajmujemy się spasowaniem skrzydeł z belkami ogonowymi złożeniem konstrukcji oraz ich wzmocnieniem. Ponieważ między centropłatem a belką pojawiła się szczelina musieliśmy zrobić małe wycięcie na krawędzi spływu aby ją usunąć. Potem składamy centropłat z końcówkami i montujemy cztery dźwigary z prętów węglowych. Po złożeniu skrzydeł zabieramy się za wzmocnienie belek ogonowych i łączymy je ze sterami kierunku i wysokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ted850 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 W kolejnym etapie montujemy napędy lotek i steru wysokości do którego bowdeny poprowadzone zostały obiema belkami ogonowymi aby uniknąć problemów z jego skręcaniem się. Następnie bierzemy się za kształtowanie kadłuba a następnie za malowanie i już pomalowane elementy łączymy w gotowy do lotu samolot... ... i dokonujemy oblotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ted850 Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Oblot oraz pierwsze loty "treningu bojowego" odbyły się z otwartą kabiną z powodu braku odpowiedniego paliwa (czytaj pakietu) Loty nie były zbyt szybkie z powodu małego skoku śmigła, było to zamierzone działanie po to żeby pilot przyzwyczaił się do nowych wyzwań jakie stawia ten typ samolotu. http-~~-//www.youtube.com/watch?v=fgacYEFYtvE&feature=related Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ted850 Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Na koniec relacji chcę podziękować Wszystkim którzy wspierali mnie podczas budowy, a szczególnie Żonie która dzielnie znosiła bałagan w kuchni gdzie mieści się moja modelarnia !!! Model SAABa został wycięty przez Marka Rokowskiego i jest to już mój trzeci model z tej "Wytwórni". Do budowy wykorzystałem węgiel 1 mm i 1.2 mm do wzmocnienia skrzydeł i belek ogonowych, bowden 0,8mm o napędu steru wysokości, cztery pięciogramowe serwa Tower Pro SG51R, po jednym na lotki i dwa do steru wysokości, silnik bezszczotkowy Power HD HD2826-14 z KV 1250 ze śmigłem 8.5x6 i regulator EMAX ESC 18 A, chiński sześciokanałowy odbiornik oraz kabel Y i dwa 15cm przedłużacze. Budowa składała się z kilku etapów, w pierwszym powstały skrzydła i ogon z belkami, w drugim zostały zamontowane serwa i napędy lotek i steru wysokości. Następnie wziąłem się za obróbkę kadłuba i malowanie, tym razem do malowania użyłem pędzelków i już sprawdzonych farb VALLEJO, a dopiero potem połączyłem kadłub ze skrzydłami. Dopiero po dokonaniu oblotu i pierwszych walkach dokończyłem malowanie znaków i zębów. Dzisiaj oblatałem model w jego ostatecznej formie z pakietem 1000mAh ponieważ nie było nikogo kto mógłby zrobić fotki założyłem mikro kamerkę do daszka w czapeczce. http-~~-//www.youtube.com/watch?v=x5WJdwjNixM KONIEC ?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ted850 Opublikowano 9 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 Wybierając malowanie SAAB'a zastanawiałem się czy zęby nie będą "nadużyciem". Po sobotnich zawodach okazało się że nie. Model "gryzie" i to na tyle skutecznie że wgryzł się do finału i zajął 7-me miejsce mimo poważnych błędów pilota który wleciał w strefę zakazu lotów. trofeum na ogonie... ... kolejny atak i... ... podziękowanie za wspaniałą walkę i trzy cięcia w jednym locie ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.