Ted850 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Ponieważ "Rzesza" wstrzymała projekt budowy Messerschmitta Me 329 gdyż był zbyt radykalny postanowiłem opuścić Niemcy i przenieść się do Szwecji gdzie planuję rozpocząć prace nad samolotem SAAB J-21 Ogólna charakterystyka projektu ma wyglądać tak; * Załoga: jeden pilot * Długość: 10,45 m * Rozpiętość skrzydeł : 11,6 m * Wysokość: 3,97 * Powierzchnia skrzydeł: 22,2 m? * Masa własna : 3250 kg * ciężar ładunku: 4150 kg * Masa startowa : 4413 kg * Silniki: 1 × Daimler-Benz DB 605 B, odwrócony silnik V12 60 °,chłodzony cieczą, z doładowaniem o mocy 1455 KM * prędkość maksymalna : 640 kmh * Prędkość przelotowa : 495 kmh * Zasięg : 750 km * Pułap : 11000 m ( * Wznoszenie : 15 m / s
Ted850 Opublikowano 26 Lutego 2011 Autor Opublikowano 26 Lutego 2011 Prace nad modelem J-21 rozpoczęły się w 1941r. a konstruktorzy mieli wiele problemów do rozwiązania. Prototyp został oblatany 30-go sierpnia 1943r. obfitował w wiele Aby uniknąć kłopotów jakie zaistniały podczas oblotu stworzenie struktury płatowca zostało zlecone w Biurze Konstrukcyjnym Marka Rokowskiego Wstępne przemyślenia i prace konstrukcyjne zostały ukończone i zaczynamy prace nad budową prototypu. http-~~-//www.youtube.com/watch?v=iub2UXKsvYM&feature=player_embedded
Ted850 Opublikowano 13 Marca 2011 Autor Opublikowano 13 Marca 2011 Prace zaczynamy od skrócenia końcówek skrzydeł tak aby rozpiętość wynosiła 850mm. a następnie zajmujemy się spasowaniem skrzydeł z belkami ogonowymi złożeniem konstrukcji oraz ich wzmocnieniem. Ponieważ między centropłatem a belką pojawiła się szczelina musieliśmy zrobić małe wycięcie na krawędzi spływu aby ją usunąć. Potem składamy centropłat z końcówkami i montujemy cztery dźwigary z prętów węglowych. Po złożeniu skrzydeł zabieramy się za wzmocnienie belek ogonowych i łączymy je ze sterami kierunku i wysokości.
Ted850 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2011 W kolejnym etapie montujemy napędy lotek i steru wysokości do którego bowdeny poprowadzone zostały obiema belkami ogonowymi aby uniknąć problemów z jego skręcaniem się. Następnie bierzemy się za kształtowanie kadłuba a następnie za malowanie i już pomalowane elementy łączymy w gotowy do lotu samolot... ... i dokonujemy oblotu
Ted850 Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Oblot oraz pierwsze loty "treningu bojowego" odbyły się z otwartą kabiną z powodu braku odpowiedniego paliwa (czytaj pakietu) Loty nie były zbyt szybkie z powodu małego skoku śmigła, było to zamierzone działanie po to żeby pilot przyzwyczaił się do nowych wyzwań jakie stawia ten typ samolotu. http-~~-//www.youtube.com/watch?v=fgacYEFYtvE&feature=related
Ted850 Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Na koniec relacji chcę podziękować Wszystkim którzy wspierali mnie podczas budowy, a szczególnie Żonie która dzielnie znosiła bałagan w kuchni gdzie mieści się moja modelarnia !!! Model SAABa został wycięty przez Marka Rokowskiego i jest to już mój trzeci model z tej "Wytwórni". Do budowy wykorzystałem węgiel 1 mm i 1.2 mm do wzmocnienia skrzydeł i belek ogonowych, bowden 0,8mm o napędu steru wysokości, cztery pięciogramowe serwa Tower Pro SG51R, po jednym na lotki i dwa do steru wysokości, silnik bezszczotkowy Power HD HD2826-14 z KV 1250 ze śmigłem 8.5x6 i regulator EMAX ESC 18 A, chiński sześciokanałowy odbiornik oraz kabel Y i dwa 15cm przedłużacze. Budowa składała się z kilku etapów, w pierwszym powstały skrzydła i ogon z belkami, w drugim zostały zamontowane serwa i napędy lotek i steru wysokości. Następnie wziąłem się za obróbkę kadłuba i malowanie, tym razem do malowania użyłem pędzelków i już sprawdzonych farb VALLEJO, a dopiero potem połączyłem kadłub ze skrzydłami. Dopiero po dokonaniu oblotu i pierwszych walkach dokończyłem malowanie znaków i zębów. Dzisiaj oblatałem model w jego ostatecznej formie z pakietem 1000mAh ponieważ nie było nikogo kto mógłby zrobić fotki założyłem mikro kamerkę do daszka w czapeczce. http-~~-//www.youtube.com/watch?v=x5WJdwjNixM KONIEC ?!
Ted850 Opublikowano 9 Maja 2011 Autor Opublikowano 9 Maja 2011 Wybierając malowanie SAAB'a zastanawiałem się czy zęby nie będą "nadużyciem". Po sobotnich zawodach okazało się że nie. Model "gryzie" i to na tyle skutecznie że wgryzł się do finału i zajął 7-me miejsce mimo poważnych błędów pilota który wleciał w strefę zakazu lotów. trofeum na ogonie... ... kolejny atak i... ... podziękowanie za wspaniałą walkę i trzy cięcia w jednym locie ;-)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.