bzik4 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 kondzio104, lotki nigdy nie przeszkadzają, w Focusie lepiej jest zrezygnować ze steru kierunku i latać na samych lotkach. Musisz kupić dwa serwa i kabel "Y" koszt 40 - 50 pln. Jeśli latasz na jakimś symulatorze to prawie wszystkie modele latają na lotkach.
kondzio104 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2011 Tylko jak to zamontować na skrzydle? :roll:
kondzio104 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2011 Gdzieś przeczytałem że lepiej się lata na innej aparaturze (lepszej- droższej) no i znów pytanie.. jaką wybrać w granicach 400 zł
Michał K Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 W granicach 400 zł to Spektrum DX5e powinna być dobra lub możesz wybrać również FS-TH9X 9CH 2,4GHz tą pierwszą znajdziesz na www.sklep.modelarnia.pl a drugą na www.abcrc.pl
Maciek22 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Powiem ci tak kup sobie turnigy 9 v2 w Polsce za około 300 zł wyrwiesz ,a z Hobbycity kupisz za 55 $ + przesyłka ,więc się opłaca ,Ja sam mam taką i bardzo sobie chwalę ,jest to przyszłościowa aparatura ,a za tą cenę nie kupisz nic lepszego Polecam Ci ja osobiście ;D poczytaj http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=16223&postdays=0&postorder=asc&start=0 http://allegro.pl/aparatura-turnigy-9x-9ch-9-kanalow-2-4ghz-i1425369394.html
bzik4 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Tylko jak to zamontować na skrzydle? :roll: tak jak zrobił to kolega Baxter http://pfmrc.eu/album_personal.php?user_id=891przedostatnie zdjęcie na 5 stronie
Marcink Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Montaż serw do lotek jest jeszcze prostsze niż zrobił to Baxter. W Focusie są gotowe wycięcia na serwa od spodu skrzydła oraz lotki są lekko odznaczone produkcyjnie na skrzydle, więc wiadomo ile i gdzie wyciąć. Pozostaje Ci kwestia prawidłowego zamontowania serw, żeby nie działały w tę samą stronę, wycięcie lotek, wklejenie zawiasów np. z butelki plastikowej po napoju i połączenie wszystkiego drucikiem. Nic strasznego. kondzio104 jakbyś potrzebował zdjęć to daj znać to Ci zrobię bo akurat tak mam wykonane lotki. Co do aparatury to również polecam Turnigy 9x
kondzio104 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2011 Ok dzięki popytam w jeszcze sklepie modelarskim o aparaturę. Marcink dzieki i faktycznie jak byś mógł to wyślij chociaż kilka fotek na mojego e-maila : kondzio104@op.pl Do jutra, i jeszcze raz dziękuje wszystkim.
kondzio104 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2011 Cześć, byłem w sklepie modelarskim. Wróciłem chwilę temu i nie chce mi się już kleić więc zrobię to jutro. Mam jedno pytanie do doświadczonych modelarzy... czym mam wzmocnić dziób aby zapobiedz kolejnym złamaniom?
Marcink Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Doświadczony to nie jestem i dlatego wzmocniłem dziób prętami i płaskownikami węglowymi oraz dodatkowo z zewnątrz dałem warstwę żywicy z włóknem szklanym. Po tym problemy z rozwalonym dziobem się skończyły. Poszukaj na forum, jest gdzieś wątek o "zbrojeniu" Focusa.
Lochu Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Ja dziób mojego posklejałem taśmą izolacyną szeroką, efekt: nie do zajechania... :mrgreen:
kondzio104 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2011 No a gdy sodek ciężkości się zmieni a lipol do wyważenia nie wystarczy? Co wtedy? Wyważanie ołowiem!?... a co do lotek, to wie ktoś jakie mikro serwomechanizmy umieścić na skrzydłach, bo jedne które miałem na oku jednak okazały się za duże
Maciek22 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Serwa to wystarczą w zupełności takie i na pewno będą dobre ja też takich używam i wielu modelarzy :mrgreen: a jak ci sie zmieni środek ciężkości to przesuń pakiet lub właśnie dodaj trochę ołowiu http://allegro.pl/tower-pro-sg-90-for-airplane-1-6kg9-gramowe-serwo-i1417158910.html
Jantar Opublikowano 27 Stycznia 2011 Opublikowano 27 Stycznia 2011 W miejscu gdzie latam było nas kilku modelarzy latających Easy Starem. Pojawił się pewnego razu kolejny kolega z modelem Focusa Pelikana, który miał problemy z lataniem tym modelem. Kupił ten zestaw ze względu podobieństwo do Easy Stara i na aparaturę która była na wyposażeniu. Koledzy byli pewni że to wina nowego właściciela Focusa i jego braku umiejętności latania. Na wszelki wypadek sprawdzili ustawienia kanałów i rewersów w aparaturze, zakres wychyleń sterów i ich kierunku a także rozmieszczenie wyposażenia w modelu i położenie środka ciężkości. Wszystko wydawało się być poprawne a model tuż po wypuszczeniu starał się jak najszybciej awaryjnie lądować ;-) Było kilka drobnych korekt ale model latać nie chciał. Dopiero po pewnym czasie jeden z kolegów zwrócił uwagę na profil skrzydeł i okazało się że to było powodem problemów z lataniem i z jego kraksami na początku.Wcześniej tego nie zauważyliśmy i nie liczyśmy by z tej strony szukać winy. Model nowy. Sklejony poprawnie. że względu na rozwiązania konstrukcyne nie dało się zmienić kątów. Otóż okazało się że skrzydła orginalnie( teraz nie pamiętam) były z białej pianki tylko pomalowanej czerwoną farbą nitro. Ten co malował dla Pelikana te skrzydła nie żałował farby. Nadmiar farby na spływach skrzydeł tak je zdeformował że patrząc z boku na profil wyglądało to jakby były lotki i klapy do dołu opuszczone. Z tego co pamiętam po kilku minutach ręczne odginanie i prostowanie spływu w tym skrzydle spowodowało że model pokazał inne oblicze. Zaczął latać poprawniej i dał się sterować. Kolega miał w domu się nim zająć bardziej szczegółowo. Później model w czasie latania po utracie kontroli nad nim odleciał i nie został przez właściciela jak na razie odnaleziony. Podobno z winy aparatury. Teraz ma inny model i inną aparaturę.
kondzio104 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2011 Ok, dziękuje i zamawiam. Panie Mirosławie w moim modelu nie wydaje się aby farby było za dużo, wystarczy lekkie drapnięcie paznokciem aby odsłonił się biały kolor EPP. Zobaczę po założeniu lotek co to zmieni. Jeśli model dalej będzie "awaryjnie lądował" dołoże do niego : silniczek 3f Tower Pro 2406-21 regulator Mag 8 30A LiPol Flightmax 3s 2,2Ah 20C śmigło 6x4. Efekt: www.youtube.com/watch?v=LbIzP3e35ZU
kondzio104 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2011 Dzięki Macku za poradę w kwestii silnika. Jaki regulator wybrać do silnika i pakietu ? Emax silnik CF 2812 Pakiet Li-Po 1800mAh 11,1V 20C Czekan na odpowiedź, z góry dziękuje :mrgreen: .
Maciek22 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Opublikowano 28 Stycznia 2011 takie regulatory będą odpowiednio do tego silnika i do innych też wybierz sobie :wink: http://www.rc-modele.pl/regulator-tower-pro-mag-30a-p-2774.html?osCsid=3494e80573f66f3e999db3e4582257e4 lub ten z duużym zapasem http://www.rc-modele.pl/regulator-tower-pro-40a-p-3085.html
Cimek Opublikowano 28 Stycznia 2011 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Ja miałem ,bo juz nie ma ,rozbil się o drzewo haha , miałem jedynie problem z wykłonem i skłonem silnika , ale gdy wszystko naprawiłem ,latał o tak : [vimeo] [/vimeo]
kondzio104 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2011 Dzięki lecz czy jako baaardzo początkujący dam radę to zrobić? Jeśli możesz opisz mi np: w punktach krok po kroku jak to zrobić. Z góry dziękuje.
kondzio104 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2011 jutro ostatnia próba lotów na starym wyposażeniu jak poleci to jadę oglądać Turnigy 9X jak nie poleci sprzedaje model i kupuje np: bete
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.