Skocz do zawartości

Pytania laika dotyczące aparatury, modeli i sensu zabawy


copter-heli

Rekomendowane odpowiedzi

jakie łopaty kupić do CPX? taki jak do Honey Bee king?? pasują jakieś głowice alu?

Obecnia miałem cos takiego

http://sklep.nitrocity.pl/p/174/673/001463-lopaty-wirnika-glownego-ek4-0004--king-e-sky-czesci-do-smiglowcow-czesci-.html

z moich pomiarów wynika 245mm ale ten sklep chce za wysyłke drugie tyle co łopaty:/

 

Mogę dać cos takiego?:

http://allegro.pl/lopaty-wirnika-glownego-275mm-drewniane-i1424636998.html

są troszkę dłuższe...

 

 

 

masz racje heli ucieka jak głupi:D

 

na wysokości 1,20m w 2 sekundy przeleciał bezwładnie około 6m ! :P

 

udało mi sie nad nim zapanować na kilkanaście sekund :D ale juz łopaty nie dały rady :P walnąłem chyba z 10 razy dopiero teraz poszły łopaty :)

 

ale.. wcale się nie zniechęcam :D jeszcze bardziej chce go opanować :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Lopaty kup z HC. I te inne drobiazgi tez. Honey Bee King to to samo tylko ma ogon napedzany paskiem.

Czy masz w heliku dedykowany odbiornik z wbudowanym kontrolerem ogona?

Znalazłem sklep w Krakowie który ma części do CPX ale tylko extreme są łopaty dosć tanie kupie i zobaczą jak sie sprawdzą.

Ale teraz mnie zbiłes z tropu :P bo w tym sklepie CPX jest razem z CP3 (że niby na tych samych podzespołach) po wyglądzie łopaty do HB king 2 tez są takie same ale są o 30mm dłuższe a te z CP3 maja taki sam rozmiar, Które wziąść??

http://www.rc-modele.pl/xtreme-production-c-146_124.html

 

dedykowany..hmmm mam odbiornik z napisem E-sky 6 channel wpięte są kanały 1,2,3,4,6 do regulatora sa podpięte 2 kanały i z regulatora wychodzą kable do silnika głównego i ogonowego. na regulatorku pisze Mixer speed Gyro control system. Posiada 2 potencjometry od czułości żyroskopu i chyba zakresu. na wszystkich elementach jest plomba E-sky.

 

w instrukcji pisze ze żyroskop musi być w osi wzdłużnej heli mój nie jest tak idealnie.. Minimalnie pod kątem mam go ustawić na nowo?

 

Aha chyba wiem czemu heli tak wariował :) jak połamałem łopaty rozebrałem cały układ napędu i zacząłem oglądać i składać zgodnie z instrukcją. Niektóre popychacze były żle ustawione i całą tarcza pochylona była kilka stopni w lawo (patrząc od dziobu) ustawiłem wszystko w poziomie. ale wydaje mi się ze łopaty(jak je jeszcze miałem) nie były pod tymi samymi kątami, tzn

jak na aparaturze dałem "gazu" na max (przy odpiętym silniku głównym) to obie łopaty powinny uzyskac max kąt a u mnie jedna ma (miała) troszę większy niż druga...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tych helikow widac nie znam. Wygladalo mi na to samo co King II.

Kupuj lopaty do tego co masz. Inaczej bedziej musial je ciac, wywazac itd. Nawet te kupione parami trzeba wywazac inaczej bedziesz widzial 3 heliki :mrgreen:

Z tego co piszesz to zyro masz w regulatorze a czulosc zyra kontrolujesz z nadajnika. I dobrze.

Nie przejmuje sie ze zyro jest ciut przekoszone. Ono reaguje na zmiane polozenia, nie na bezwzgledny azymut.

Tarcza powinna byc poziomo i polowie skoku w pionie gdy wszystko masz na zera (dragi, trymery i drag gazu tez powinien bys posrodku) Kup sobie miernik kata natarcia lopat - BARDZO uzyteczne urzadzenie. Kawalek g..... plastiku a zycie jest latwiejsze. Katy na lopatach musza byc identyczne (w stosunku do tarczy) w kazdym polozeniu draga gazu.

Lopaty musza wirowac w jednej plaszczyznie. To tez jest istotne.

A osi aby nie skrzywiles?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oś główna nie :D ale skrzywiłem oś łączącą łopaty :/ tez sie za to zabieram właśnie chciałem spytać o te urządzonko kupie je i juz :D

 

co do tarczy ustawiłem na oko w poziomie :) (wizualnie dokładniej sie nie dało) reszta to chyba sprawa trymerów :)

 

kupie łopaty takie zalecają do tego podwozi i ten przyrząd do łopat.

 

w instrukcji pisze przy jakim położeniu drąga jaki ma być kąt posprawdzam to wszystko.

 

właśnie... wyważanie łopat.. oglądałem przyrządy i totalnie nei wiem jak sie tego używa :/

mam tez kupić przyrząd do łopat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lopaty da sie wywazyc bez zadnych przyrzadow. Jezeli masz dokladna wage tak do 0.1 g - zwaz je i jezeli trzeba dowaz lzejsza jakas tasma posrodku dlugosci. Potem mocujesz ostrze proste w imadelku i kladziesz lopate pod katem ok 45 st do ostrza tak by lopata byla w rownowadze. Docisnij ja do ostrza by miec slad. Przeloz lopate o ok 90 st i to samo. Zaznacz gdzie te slady sie krzyzuja. To jest CG lopaty. To samo z duga lopata. Lopaty powinny wazyc tyle samo i miec CG w tym samym miejscu.

Jezeli nie masz wagi - procedura jest ta sama tylko potem musisz skrecic lopaty sroba do kupy i wywazyc na ostrzu w razie potrzeby doklejajac tasme w CG lzejszej lopaty.

Latwe, troche zabawy, ale to male g..... zupelnie inaczej sie zachowuje z wywazonymi lopatami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinienes musiec wogole tego regulowac. Ale przyjrze sie temu gdy wroce do domu.

Chybe ze jest to fundamentalnie spieprzone, co sie Chinczykom zdarza.

Generalna zasada jest ta ze tarcza steruje lopatami sterujacymi a te z kolei steruja lopatami nosnymi.

Popatrz co z czym i powinienes miec odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie są wszystkie popychacze z regulacją.

popychacze które łączą mocowanie łopat z ramieniem w stabilizatorze te te króciutkie - też posiadają regulację z moich obserwacji wynika ze krótki popychacz odpowiada za kąt łopaty w spoczynku- znaczy kiedy tylko stabilizator ustala ich kąt a długi idący od tarczy wychyla łopaty podczas manewru.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw ramiona miksera równo a kąty reguluj krótkimi przy okuciach. Na początek radzę Ci wstawić bezpiecznik 7.5A lub 8A (kupisz w sklepie z częściami do aut)pomiędzy silnik a 3in1. Przy kraksie jak szybko nie ściągniesz gaz to spalisz 3in1 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.