Kpx800 Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Witam! Ostatnio zostałem obdarowany tymże helikiem. Ochoczo zabrałem się do lotów. Okazało się jednak, że zanim będę mógł cokolwiek polatać trzeba moją Lamkę porządnie skalibrować. Początkowo miała ona tendencję do ściągania dość ostro do przodu i lekko w prawo, lecz na tyle znacznie, że zwykłe użycie trymerów nie spełniało roli. Zaglądnąłem do instrukcji oraz do tutejszego działu i zabrałem się za regulację snapami. Osiągnąłem dość zadowalający efekt, gdyż śmigłowiec podczas lotu pozostaje względnie w miejscu (domyślam się, że idealny "zawis" jest w tym modelu niemożliwy do osiągnięcia). Niestety teraz pojawił się efekt obrotu wokół własnej osi w lewo w tempie tak pi razy oko 7s na 1 obrót. Czy jest to także do wyregulowania a jeśli nie to co jest przyczyną takiego zachowania. Jest to mój pierwszy model "helikoptera" więc prosiłbym o możliwie łatwy język techniczny i dużą dozę wyrozumiałości w tej sprawie. Pozdrawiam KPX800
oskar9595 Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 takie tematy już były, w instrukcji masz wszystko napisane, w module 4in1 masz dwa pokrętła, jedno jest od obrotów, a drugie gyra.
pawel4090 Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Jeżeli będziesz chciał więcej dowiedzieć się o swoim heliku zapraszam na stronę http://www.epheli.pl/index.php?name=PNphpBB2 temat rzeka...
Kpx800 Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Opublikowano 14 Marca 2011 Za radą Oskara poszedłem po rozum do głowy i zajrzałem nie do polskiego tłumaczenia instrukcji, lecz do jej angielsko-chińskiej wersji. Okazało się ,że w tłumaczeniu pominięto właśnie regulację modułu 4in1. Zapuściłem szybkiego żurawia do kabinki wykonałem jeden obrót pokrętełkiem od gyro i teraz model jest już całkowicie posłuszny ( oczywiście nadal przed nim uciekam w obawie o różne części mego ciała wystawione na działanie łopat ). Dziękuję także Panu Pawłowi za przydatny link. Na pewno zgłębię temat. Mam jeszcze jedno pytanko odnośnie modułu. Są tam dwa pokrętełka jak powiedział Oskar : Gain oraz Proportional. O ile angielskie nazwy mówią mi cokolwiek tak nie mam zielonego pojęcia co one powodują. Jeżeli mógłbym prosić o wyjaśnienie byłbym wielce rad, ponieważ ewentualne dowiedzenie się tego z forum epheli zajmie mi na pewno więcej niż jeden wieczór, a chciałbym odbywać loty wiedząc czym się co ustawia.
pawel4090 Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Proszę bardzo " W kabinie modelu jest kontroler 4in1 na którym znajduje się dioda i 2 pokrętełka - GAIN (czułość żyroskopu) i PROPORTIONAL (prędkość wirników względem siebie) " Zaczerpnięte z http://www.epheli.pl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=410&mode=thread&order=0&thold=0
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.