cobra Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Opublikowano 2 Sierpnia 2007 To i ja pochwalę się swoim "dorobkiem". Na początek dwa latające skrzydła. Pierwszy z nich to Velocity. Rozpiętość 82 cm. Model z jednego (teraz już nieco poklejonego) kawałka twardego styropianu bez żadnych wzmocnień. Oklejony czarną taśmą pakową + oryginalne naklejki. Napęd CD, 2x konion 1600, śmigło 7x3,5. Masa około 420 g. Raczej szybki latawiec. Edit 16.09.2007 Silnik wymieniony na pracujący pod zasilaniem 3s - nie mam już praktycznie pakietów 2s. Drugi to Elektron produkcji Kiwi Model. Rozpiętość 66 cm. Pierwszy mój model konstrukcyjny. Napęd: mały CD, 2x kokam 1250, śmigło 5x3. Masa 252 g. Ulotniłem go, ale nie przypadł mi do gustu. Jakiś czas temu zmienił właściciela. Kolejny model to jeden z moich pierwszych, ale ciągle lotny. Mowa o Zefirze II. Oto jego wygląd w początkowej fazie: Wtedy był napędzany silnikiem "zbigowym" z ogniw laptopowych 2s2p. Obecnie, po dwu lub trzykrotnym odbudowaniu części dziobowej, oraz zainstalowaniu podwozia wygląda tak: Jak widać, dostał nowy silnik - 18-zębowy streamer i ostatnio fajnie kręci śmigiełkiem 10x6. Zasilanie to konion 3s1p, prąd 9A statycznie, więc w locie trochę mniej. Model ma rozpiętość 134 cm, masa do lotu 705 g. Pięknie startuje i ląduje z ziemi, nawet ładnie szybuje (21,5 g/dm2). Chyba jeszcze zostanie nosicielem jakiegoś sprzętu foto / filmowego. Kolejna konstrukcja to Mosquito produkcji Graupnera. Cały model z balsy. Rozpietość 57 cm, masa do lotu 126 g. Na pokładzie dwa serwa jamara 6 g, odbiornik rex 5mpd, regulator jeti 8 A, pakiet 2s kokam 360 mAh. Śmigłem 4,5x4 (przyciętym) kręci malutki CD. Nieco dokładniejszy opis: klik Też zmienił właściciela - jakoś nie kręcą mnie małe modele. Ultimate, zrobiony na bazie gotowego, wyciętego z depronu 5 mm zestawu. Więcej na temat jego budowy: klik Pomimo kilku (w tym dwóch poważniejszych) kraks ciągle nieźle lata. Latał nawet przez jakiś czas jako dolnopłat. Kolejny mój model to motoszybowiec o rozpiętości 173 cm. Kadłub laminatowy, skrzydła konstrukcyjne. Ciekawostką jest to, że dwie połówki (u mnie złączone na stałe) to skrajne, gotowe elementy, skrzydła od szybowca 3 metrowego. Napędzany silnikiem "zbigowym", pakiet 3s. Sterowanie: klapolotki i wysokość. Teraz niestety czeka na skomplikowaną naprawę. Sam, własnoręcznie, przejechałem mu samochodem po płacie :? A oto mój najnowszy nabytek: Formosa II. Masa 870 g, napędzany silnikem "zbigowym". Śmigło 9x5, pakiet 3s 2500 mAh. Fabryczne podwozie zastąpione węglowym.
cobra Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2007 A oto najnowsze zdjęcia Formosy II w locie:
cobra Opublikowano 17 Września 2007 Autor Opublikowano 17 Września 2007 Combat ESA Kawasaki Ki-61 II: Silnik KEDA KA20-28M (43 gramy), pakiet 3s 850mAh, śmigło 8x6. Masa do lotu 295 g. Na razie po prostu ćwiczę na nim akrobacje (ma sterowany kierunek).
cobra Opublikowano 7 Października 2007 Autor Opublikowano 7 Października 2007 Extra 330L z chińskiego zestawu ARF. Masa do lotu, z bardzo lekkim wyposażeniem, 640 g (zalecana przez producenta 520 g :shock: :crazy: - to chyba bez pakietu). Wyposażenie: - silnik KEDA KA20-28M, 1050 obr/V, 43 g - stanowczo za słaby do tego modelu - śmigło 9x5 - regulator dynam 18A - pakiet 1200 mAh 3s - serwa: lotki i wysokość 5 g, kierunek 9 g. EDIT: model dostał nowy silnik Turnigy 2213 20turn 1050kv
cobra Opublikowano 26 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2007 A oto Messerschmitt Me-109 GWS'a. Kupiłem posklejany model. Po wyposażeniu, oblatałem go w takim stanie: Potem dopiero malowanie: Masa gotowego do lotu 420 gram (z podwoziem). Wyposażenie to silnik Keda o kv=1050, śmigło 8x6, regulator dynam 18A, pakiet 1000 mAh 3s, odbiornik corona 8 kanałów, 3 serwa 5 gramowe.
cobra Opublikowano 13 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2008 Multiplex FunJet Masa do lotu 440 gram. Wyposażenie to regulator hexTronik PRO 36A, odbiornik Rex7mpd, pakiet 3s 1200 lub konion 1600 3s, silnik emax CF2812, śmigło APC7x5.
cobra Opublikowano 18 Marca 2008 Autor Opublikowano 18 Marca 2008 Udało mi się odnaleźć zdjęcia pierwszego modelu, na którym uczyłem się latać. To Accipiter Badius. Rozpiętość, o ile pamiętam, 110 cm. Początkowo latał na silniku 380, potem na przeróbce CD. Zasilanie 7xAAA, potem też 2s z ogniw laptopowych. Kupiłem go z aparaturą na 27 MHz, ale zaraz zmieniłem na Cockpita MM.
cobra Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Yak-54 z EPP. Rozpiętość 800 mm, długość 670 mm, masa do lotu 300 g.
cobra Opublikowano 24 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2008 Przypomniałem sobie ostatnio o kurzącym się chyba od dwóch lat modelu Zagi (rozpiętość 100 cm). Otrzymał on wyposażenie w postaci: - silnik przeróbka z CD (z bardzo starych zapasów), śmigło 5x4,3 - pakiet 1000 mAh 3s - regulator 12 A - dwa serwa 9 gramowe Ostatnio nawet dobrze sprawował się w termice.
cobra Opublikowano 29 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2008 Multiplex Gemini Rozpiętość 920 mm, długość 920 mm, powierzchnia nośna 34 dm2. Wyposażenie: - 4 serwa HXT900 - silnik Turnigy 3536 kv=910; śmigło 10x6 - regulator 36A - odbiornik ASSAN X8 R7 2.4GHz - pakiet A123 4s Waga do lotu 1045 g.
cobra Opublikowano 11 Lipca 2008 Autor Opublikowano 11 Lipca 2008 Kolejny bezogonowiec w moim hangarze do Twist czeskiej firmy Free Air. Całolaminatowy śmigacz o rozpiętości 107 cm i masie do lotu 550 g. Wyposażenie to: - silnik EMAX BL2205/22, śmigło 6x3 - regulator 18A - odbiornik ASSAN X8 R6 2.4GHz
cobra Opublikowano 5 Lutego 2009 Autor Opublikowano 5 Lutego 2009 Motoszybowiec o rozpiętości 204 cm. Napęd to Keda KA22-20L, zasilanie konion 3s2p (lżejszy pakiet nie wyważa modelu). Pelikan ASW-28, skompletowany z części zamiennych do zestawu RTF.
cobra Opublikowano 26 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2009 Od jakiegoś czasu intensywnie eksploatowany do latania w termice jest Easy Glider PRO. Przykładowy lot termiczny na wys. 657 metrów. Jako platforma FPV służy Focus ze skrzydłami od Easy Glidera. Ostatnia, niedawno oblatana konstrukcja, to Zagi 1,5 metra.
cobra Opublikowano 31 Lipca 2009 Autor Opublikowano 31 Lipca 2009 Odkupiony od Tomka ("Witchman") Twinstar, jeszcze w pierwszej wersji. Napęd to dwie czterysetki z przekładniami.
cobra Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Zefir przeżywa "drugą młodość" jako doświadczalna platforma FPV: A oto pilot wpatrzony w ekran:
cobra Opublikowano 29 Listopada 2009 Autor Opublikowano 29 Listopada 2009 Kolejny model to chińska Extra 300S z EPP. Rozpiętość 88 cm, długość 80 cm. Lekko zmodyfikowałem kadłub, dając mu "grubość" w górnej przedniej części. Od góry jest klapka do wkładania pakietu. Serwa: hxt900 na ogonie, hxt500 na lotkach. Masa do lotu 385g. Silnik kv=950, śmigło 10x4,7, pakiet 3s 850.
cobra Opublikowano 29 Lipca 2011 Autor Opublikowano 29 Lipca 2011 Ostatnie dwa sezony to praktycznie tylko latanie FPV. Powstał m. in. taki dziwoląg - Zagi 1,5m z połówką kadłuba od Focusa: Jego właściwości lotne nie były jednak "powalające". Odskocznia od "skrzydlaków": SPAD XIII: Aktualna platforma FPV - SkyWalker:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.