Skocz do zawartości

Ki84 (ESM)


kankrz

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Witam

Jestem nowy na forum modelarstwem zajuje sie od 3 lat i chetnie czegoś nowego sie naucze i wysłucham opini bardziej doświadczonych modelarzy chciałbym sie dołączyć do dyskusji gdyż tez zaczynam składać Ki-84 jak kolega tylko z silnikiem bezynowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam Wszystkich,

 

Silnik już przykrecony. JAko klipsy świec użyłem kostek elektrycznych - świetnie się trzymają.

 

Teraz zbiornik. Mam do Was pytanie. Chciałbym użyć zaworu do tankowania. Gdzie się go wpina ? Najbardziej pasuje mi między gażnik a smok. Wtedy dwie rurki w zbiorniku wystarczą, Niestety wydłuża się wtedy mocno droga od zbiornika do silnika czego się obawiam.

Czy lepiej będzie na rurce do tankowania ? Wtedy zbiornik z trzema rurkami i jeden kruciec na zaworze muszę trwale zaślepić.

Jak robicie ?

 

pozdrawiam- Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rurce do tankowania!!!, w innym przypadku bedziesz wtryskiwał paliwo do gaźnika i do zbiornika na raz. Nie powinno tak się robić bo za każdym tankowaniem będziesz przelewał silnik, a to nie zdrowe dla niego (niesprężliwość cieczy). Zrób na 3 rurce ja tak mam w swoim FW 190 również od ESM i zdaje egzamin - w końcu musi zdawać :)

 

Pozdrawiam Piotrek!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór do tankowania działa w ten sposób, że po włożeniu dołączonego do zestawu króćca, zawór zamyka drogę do gaźnika i paliwo płynie tylko do zbiornika i taki jest sens jego stosowania. Po wyjęciu króćca ponownie otwiera się droga ze zbiornika do gaźnika. Natomiast stosowanie takiego zaworu na trzeciej rurce mija się z celem. Wystarczy zwykła zaślepka wężyka z przelotką przez kadłub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie takie jest jego przeznaczenie a na trzeciej rurce wystarczy zatyczka. A w regulacji zdecydowanie przeszkadza umieszczony na drodze ze zbiornika do gaźnika tak uwielbiany przez wielu filterek paliwa. Te tańsze bywają nieszczelne i dopiero jest jazda. Natomiast zawór w niczym nie przeszkadza, za to jest wygodny przy tylnej regulacji i trudnym dostępie do króćca przy igle paliwa. Stosuję obydwa rozwiązania, zarówno zawór jak i trzy rurki w zbiorniku i żadnych z tym problemów nie ma oprócz wyrabiania się z czasem tańszych zaworów i wyskakiwania z nich końcówki do tankowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.