PWisnia Opublikowano 19 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Witam Zakupiłem w hk silnik turnigy 2213/20 http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5688 wraz z regulatorem 30A http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=15205 i kartą programowania. Kiedy założe jego do Cessny 480 pelikana razem ze śmigłem oryginalnym 8X8,5E to silnik po krótkim czasie jest tak gorący, że nie da się dotkąc. Testy robię na stole bez owiewki kiedy model trzymam w ręku. Zasilam ten zestaw pakietem 3s 1300mah. Jak bardzo powinien grzac się taki silnik? Czy jest to normalne? Ogólnie jak mocno grzeją się silniki bezszczotkowe? Proszę o pomoc co mogę miec uszkodzone. Jak powinienem zaprogramowac ten regulator? Jaki timming i jak częstotliwośc 8 czy 16hz Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 19 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Wiesz co, nie wiem , ale zdaje mi się że masz złe śmigło, skok smigla 8,5? ,radzę zmienić na max 5'' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PWisnia Opublikowano 20 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 Śmigło zakładam oryginalne jakie było z Cessną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRI100F Opublikowano 20 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 Może się nie znam ale : Spec. Kv: 1050rpm/v Operating Current: 6A ~ 15A Peak Current: 19A Suggested prop: 10x6, 10x7 or 11x5.5 E-prop Suggested Battery: 1300~2200mAh 3S1P Weight: 59g Dimensions: 27.6 x 32mm Shaft Size: 3.175mm[/b] czyli chyba do tego silnika powinno być śmigło 10 calowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PWisnia Opublikowano 20 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 Ale jakie ma to znaczenie? Przecież jak zakładam mniejsze śmigło to silnik nie jest chyba bardziej obciążony? Im większy skok śmigła przy tych samych rozmiarach to wtedy silnik jest chyba bardziej obciążony? Jeżeli jestem w błędzie to poprawcie mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRI100F Opublikowano 20 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 Tak, tylko jak założysz mniejsze to silnik kręci się szybciej i się grzeje ( tak mi się wydaje ale to może niech wypowiedzą się fachowcy ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkrawcz1 Opublikowano 20 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 Tak, tylko jak założysz mniejsze to silnik kręci się szybciej i się grzeje ( tak mi się wydaje ale to może niech wypowiedzą się fachowcy ). A gdy nie założy żadnego, to kręci się jeszcze szybciej i jakoś się nie grzeje :-) Im śmigło i/lub skok większy, tym większe obciążenie dla silnika. Włącz jakiś power meter, daj w opór gaz i zobacz, jaki prąd Twój silnik ciągnie, jaką moc pobiera i czy nie przekracza swoich parametrów ani parametrów ESC. A co do rozmiarów Twojego śmigła - załóż to, co producent silnika zaleca, a nie to, co było z samolotem w komplecie - w końcu włożyłeś inny silnik niż oryginalnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PWisnia Opublikowano 21 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Podłączyłem dzisiaj amperomierz do silnika i na śmigle, które było oryginalnie z cessną 8X8,5 pobiera 15A prądu. Założyłem GWSa 9X5 i prąd spadł do 9A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi