Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zakupiłem w hk silnik turnigy 2213/20 http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5688 wraz z regulatorem 30A http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=15205 i kartą programowania. Kiedy założe jego do Cessny 480 pelikana razem ze śmigłem oryginalnym 8X8,5E to silnik po krótkim czasie jest tak gorący, że nie da się dotkąc. Testy robię na stole bez owiewki kiedy model trzymam w ręku. Zasilam ten zestaw pakietem 3s 1300mah. Jak bardzo powinien grzac się taki silnik? Czy jest to normalne? Ogólnie jak mocno grzeją się silniki bezszczotkowe?

Proszę o pomoc co mogę miec uszkodzone. Jak powinienem zaprogramowac ten regulator? Jaki timming i jak częstotliwośc 8 czy 16hz

Pozdrawiam.

Opublikowano

Może się nie znam ale :

 

Spec.

Kv: 1050rpm/v

Operating Current: 6A ~ 15A

Peak Current: 19A

Suggested prop: 10x6, 10x7 or 11x5.5 E-prop

Suggested Battery: 1300~2200mAh 3S1P

Weight: 59g

Dimensions: 27.6 x 32mm

Shaft Size: 3.175mm[/b]

 

 

czyli chyba do tego silnika powinno być śmigło 10 calowe.

Opublikowano

Ale jakie ma to znaczenie? Przecież jak zakładam mniejsze śmigło to silnik nie jest chyba bardziej obciążony? Im większy skok śmigła przy tych samych rozmiarach to wtedy silnik jest chyba bardziej obciążony? Jeżeli jestem w błędzie to poprawcie mnie.

Opublikowano

Tak, tylko jak założysz mniejsze to silnik kręci się szybciej i się grzeje ( tak mi się wydaje ale to może niech wypowiedzą się fachowcy ).

Opublikowano

Tak, tylko jak założysz mniejsze to silnik kręci się szybciej i się grzeje ( tak mi się wydaje ale to może niech wypowiedzą się fachowcy ).

A gdy nie założy żadnego, to kręci się jeszcze szybciej i jakoś się nie grzeje :-)

Im śmigło i/lub skok większy, tym większe obciążenie dla silnika.

Włącz jakiś power meter, daj w opór gaz i zobacz, jaki prąd Twój silnik ciągnie, jaką moc pobiera i czy nie przekracza swoich parametrów ani parametrów ESC.

A co do rozmiarów Twojego śmigła - załóż to, co producent silnika zaleca, a nie to, co było z samolotem w komplecie - w końcu włożyłeś inny silnik niż oryginalnie...

Opublikowano

Podłączyłem dzisiaj amperomierz do silnika i na śmigle, które było oryginalnie z cessną 8X8,5 pobiera 15A prądu. Założyłem GWSa 9X5 i prąd spadł do 9A.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.