laminat Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Witam Jestem szczęśliwym/nieszczęśliwym posiadaczem silnik od takiej dmuchawy jak w linku. http://allegro.pl/odkurzacz-dmuchawa-do-lisci-spearjackson-i1613076068.html Na naklejce jest napisane moc 1.1HP. Obrotów nie znam. Chciałbym się dowiedzieć jakie śmigło należy zakupić do takiego silnika. Wydaje mi się że powinno być to około 15x8...16x8...16x10. Chciałbym zastosować go do modelu typu SP-OLO lub BIES(oczywiście przeskalowany) http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=259&highlight=sp-olo http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=1042&highlight=bies Tak jak Olo nie zamierzam zmieniać zapłonu - to nie będzie akrobat a model do dostojnego wożenia się po niebie:) Ze względu na wymóg dorobienia piasty prosił bym aby ktoś podał mi jaką orientacyjną grubość ma śmigło w miejscu mocowania na wale oraz do jakiej bezpiecznej maksymalnej średnicy można rozwiercić smigło - dziękuję z góry:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fred Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Mam taki silnik, - bez przeróbek tj. oryginalny gaźnik i zapłon na śmigle Pelikan 17x6 3,3 kg ciągu (mierzone wagą wędkarską ). Próbowałem też na śmigle 16x6 ciąg był podobny przy nieco wyższych obrotach. 17x6 gr 14mm 16x6 13mm, szer. 35mm, piastę dorobiłem tak,że śmigło przykręcane jest na odcinku przed zgrubieniem oski, 3mm grubości podkładka dociskowa i nakrętka którą przykręcony był wiatrak idealnie pasują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
laminat Opublikowano 22 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 dzięki wielki - odpowiedz wszystko mi wyjaśniła. Mógłbyś pokazać lub choćby zdradzić rąbka tajemnicy do czego Ty masz zamiar stosować ten silnik? Jak zapatrujesz się na moje ambicje co do możliwości zastowania? A jakiej firmy śmigła stosujesz? ja chcialem zastosować master airscrew k-series 16x8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fred Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 Jeden egzemplarz bez przeróbek, jedynie co postaram się dorobić lżejszy tłumik, i odchudzić ile się da koło magnesowe trafi tutaj. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=1395 Tego przerobiłem na zapłon elektroniczny http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4649 trafi do górnopłata (nabazgrałem sobie projekt wg.proporcji z biblii modelarskiej) o rozpiętości 2,5m mam już wszystko powycinane czeka na swoją kolej do sklejenia. Co do śmigła które zamierzasz zastosować nie udzielę Ci rady bo nie mam żadnego doświadczenia w tym temacie. Wczoraj odpalałem egzemplarz z zapłonem elektronicznym na Pelikanie 16x6 uzyskałem 7400 obrotów, pobawię się jeszcze z ustawieniem zapłonu może uda się wycisnąć więcej. Mam do niego zakupiony gaźnik ZAMA o ciut większej średnicy gardzieli ciekaw jestem czy to poprawi mu w jakimś stopniu osiągi. Ambicja i determinacja to podstawa w osiągnięciu czegoś, - więc jak zbudujesz to poleci. Może przykład zastosowania taniego napędu, na lotnisku w Lesznie lata takie coś: http-~~-//www.youtube.com/watch?v=k7fp740U6Z8&feature=related waga o ile pamiętam trzydzieści kilka kilogramów, ciągną dwa silniki od miniqada i dają radę :wink: jedyna przeróbka to zastosowane gaźniki walbro. ps. Przy doborze śmigła, ustawienia zapłonu mocowania piasty itd. rad udzielał mi Ryszardo z Głogowa, zakupiłem ten silnik zainspirowany opisem przerobionego przez niego silnika od kosy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
laminat Opublikowano 23 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 Wielkie dzięki. Jeszcze tylko gdybyś mógł wrzucic kilka fotek tego Twojego górnopłata oraz podac podstawowe wielkości geometryczne: rozpiętośc długość cięciwa rozpiętośc i cięciwa statecznika poziomego wysokość podział kadłuba (ile od śmigła do natarcia skrzydła, ile od spływu skrzydła do natarcia statecznika) Wiem ze determinacja to klucz do sukcesu dlatego się za to biorę bo jestem zdeterminowany ale narazie tylko determinacja teoretyczna mi pozostaje bo do konca roku akademickiego czyli we wrocławiu nic nie tkne bo nie mam warsztatu zeby coś zbudować ale zamierzam opracować dokumentacje i rozwiazac wiekszość problemow tak zeby nie głowic sie przy budowie nad trywialnymi rzeczami. Planuje zastosować serwa o momencie 10kg/cm - po jednym na lotke i po jednym na wysokosc i kierunek jakieś sugestie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fred Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 cięciwa skrzydła - 32 cm profil CLARK Y 15 rozpiętość - 240 cm dł. kadłuba - 160cm cięciwa statecznika - 25 cm rozpiętość -96 cm profil NACA 0008 dziób 26cm od krawędzi spływu do natarcia st.poziomego - 71cm Jak już pisałem wzorowałem się proporcjami z książki Miniaturowe lotnictwo. Jest wiele świetnie latających modeli, pooglądaj porównaj zaprojektuj coś własnego. Serwa na lotki dam SANWY (mam 8 szt. muszę je wykorzystać) kierunek i wysokość MG 955H - bo takie mam myślę, że w tym zestawieniu do spokojnego latania da rade. Ze zdjęciami trochę problem, musiałbym zdjąć go z sufitu a to dość kłopotliwe (trzeba to robić we dwóch), zajrzyj do mojej galerii znajdziesz tam ten sam model o połowę mniejszy. Myślę, że trochę Ci namieszałem w głowie. Ale dział o silnikach, temat o silniku, a my zeszliśmy do projektowania modeli - zaraz nas "ktoś" przywoła do porządku :wink: Owocnych przemyśleń i powodzenia w budowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi