Skocz do zawartości

silnik od dmuchawy


laminat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem szczęśliwym/nieszczęśliwym posiadaczem silnik od takiej dmuchawy jak w linku.

http://allegro.pl/odkurzacz-dmuchawa-do-lisci-spearjackson-i1613076068.html

Na naklejce jest napisane moc 1.1HP. Obrotów nie znam. Chciałbym się dowiedzieć jakie śmigło należy zakupić do takiego silnika. Wydaje mi się że powinno być to około 15x8...16x8...16x10. Chciałbym zastosować go do modelu typu SP-OLO lub BIES(oczywiście przeskalowany)

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=259&highlight=sp-olo

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=1042&highlight=bies

Tak jak Olo nie zamierzam zmieniać zapłonu - to nie będzie akrobat a model do dostojnego wożenia się po niebie:)

Ze względu na wymóg dorobienia piasty prosił bym aby ktoś podał mi jaką orientacyjną grubość ma śmigło w miejscu mocowania na wale oraz do jakiej bezpiecznej maksymalnej średnicy można rozwiercić smigło - dziękuję z góry:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki silnik, - bez przeróbek tj. oryginalny gaźnik i zapłon na śmigle Pelikan 17x6 3,3 kg ciągu (mierzone wagą wędkarską ). Próbowałem też na śmigle 16x6 ciąg był podobny przy nieco wyższych obrotach. 17x6 gr 14mm 16x6 13mm, szer. 35mm, piastę dorobiłem tak,że śmigło przykręcane jest na odcinku przed zgrubieniem oski, 3mm grubości podkładka dociskowa i nakrętka którą przykręcony był wiatrak idealnie pasują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielki - odpowiedz wszystko mi wyjaśniła. Mógłbyś pokazać lub choćby zdradzić rąbka tajemnicy do czego Ty masz zamiar stosować ten silnik? Jak zapatrujesz się na moje ambicje co do możliwości zastowania? A jakiej firmy śmigła stosujesz? ja chcialem zastosować master airscrew k-series 16x8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden egzemplarz bez przeróbek, jedynie co postaram się dorobić lżejszy tłumik, i odchudzić ile się da koło magnesowe trafi tutaj.

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=1395

Tego przerobiłem na zapłon elektroniczny

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4649

trafi do górnopłata (nabazgrałem sobie projekt wg.proporcji z biblii modelarskiej) o rozpiętości 2,5m mam już wszystko powycinane czeka na swoją kolej do sklejenia. Co do śmigła które zamierzasz zastosować nie udzielę Ci rady bo nie mam żadnego doświadczenia w tym temacie. Wczoraj odpalałem egzemplarz z zapłonem elektronicznym na Pelikanie 16x6 uzyskałem 7400 obrotów, pobawię się jeszcze z ustawieniem zapłonu może uda się wycisnąć więcej. Mam do niego zakupiony gaźnik ZAMA o ciut większej średnicy gardzieli ciekaw jestem czy to poprawi mu w jakimś stopniu osiągi. Ambicja i determinacja to podstawa w osiągnięciu czegoś, - więc jak zbudujesz to poleci. Może przykład zastosowania taniego napędu, na lotnisku w Lesznie lata takie coś:

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=k7fp740U6Z8&feature=related

 

 

waga o ile pamiętam trzydzieści kilka kilogramów, ciągną dwa silniki od miniqada i dają radę :wink: jedyna przeróbka to zastosowane gaźniki walbro.

 

ps.

Przy doborze śmigła, ustawienia zapłonu mocowania piasty itd. rad udzielał mi Ryszardo z Głogowa, zakupiłem ten silnik zainspirowany opisem przerobionego przez niego silnika od kosy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki. Jeszcze tylko gdybyś mógł wrzucic kilka fotek tego Twojego górnopłata oraz podac podstawowe wielkości geometryczne:

rozpiętośc

długość

cięciwa

rozpiętośc i cięciwa statecznika poziomego

wysokość

podział kadłuba (ile od śmigła do natarcia skrzydła, ile od spływu skrzydła do natarcia statecznika)

 

Wiem ze determinacja to klucz do sukcesu dlatego się za to biorę bo jestem zdeterminowany ale narazie tylko determinacja teoretyczna mi pozostaje bo do konca roku akademickiego czyli we wrocławiu nic nie tkne bo nie mam warsztatu zeby coś zbudować ale zamierzam opracować dokumentacje i rozwiazac wiekszość problemow tak zeby nie głowic sie przy budowie nad trywialnymi rzeczami. Planuje zastosować serwa o momencie 10kg/cm - po jednym na lotke i po jednym na wysokosc i kierunek jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięciwa skrzydła - 32 cm

profil CLARK Y 15

rozpiętość - 240 cm

dł. kadłuba - 160cm

cięciwa statecznika - 25 cm

rozpiętość -96 cm

profil NACA 0008

dziób 26cm

od krawędzi spływu do natarcia st.poziomego - 71cm

Jak już pisałem wzorowałem się proporcjami z książki Miniaturowe lotnictwo. Jest wiele świetnie latających modeli, pooglądaj porównaj zaprojektuj coś własnego. Serwa na lotki dam SANWY (mam 8 szt. muszę je wykorzystać) kierunek i wysokość MG 955H - bo takie mam myślę, że w tym zestawieniu do spokojnego latania da rade. Ze zdjęciami trochę problem, musiałbym zdjąć go z sufitu a to dość kłopotliwe (trzeba to robić we dwóch), zajrzyj do mojej galerii znajdziesz tam ten sam model o połowę mniejszy. Myślę, że trochę Ci namieszałem w głowie. Ale dział o silnikach, temat o silniku, a my zeszliśmy do projektowania modeli - zaraz nas "ktoś" przywoła do porządku :wink: Owocnych przemyśleń i powodzenia w budowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.