Skocz do zawartości

Witam. Uprzejmie prosze o poradę w sprawie wicherka 15


megamarcel

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli przejmować się tym odbiornikiem do tej aparatury, czy nie? No i co z tym oklejaniem. Dostałem radę, żeby na skrzydłach zrobić kesony. Wzmocni je i powinno zapobiec zwichrzeniu. Jeśli chodzi o kadłub to kolega Vespa przy robieniu wicherka 25 kadłub wzmocnił trójkątami

Dołączona grafika

mój kadłub:

Dołączona grafika

z tyłu jeszcze nie ma poprzeczek, bo będzie tam mocowanie statecznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ok. Temat trochę zdechł, pozwolę sobie go odświeżyć.

Wicherek jest na ukończeniu, pozostaje tylko okleić kadłub i jeszcze parę różnych drobnostek. Masa na tym etapie (uwzglęniając pełny bak) to niemal dokładnie 900 g. Ostatecznie kupiłem aparaturę turnigy 9x.

Teraz pytania:

1. Czy silnik OS MAX 10 LA 1,76 ccm da sobie z tym radę?

2. Szukałem informacji jak dotrzeć silnik i wg mojej wiedzy mam tak dobrać mieszankę, żeby silnik na pełnej przepustnicy chodził na bardzo niskich obrotach, ale równo i stabilnie. Prawda to? No i ile paliwa przez niego przepuścić, żeby można było puścić model w powietrze. No i jak już puszczę model to jak operować silnikiem tzn. czy unikać wysokich obrotów, czy lądować często, żeby się schłodził co jakiś czas itp.

Docieram na paliwie Duraglo 5:

Metanol: 80%

Olej E.D.L.: 9%

Olej rycynowy: 8-9% (dolewałem trochę)

Nitrometan: 5%

 

3. Aparatura jest w mode 2, po lewo gaz. Podłączałem odbiornik do tej aparatury pod mojego pipera, żeby wstępnie uczyć się latać na tym nadajniku i gaz działa dopiero od połowy drążka. Podobnie sprawa się ma jak podłączę pod ten nadajnik serwo gazu do Wicherka. Neutrum serwa jest wtedy, kiedy drążek jest w środkowym położeniu. Jak pociągnę drążek to serwo wyrywa mi dźwignię przepustnicy. Co zrobić, żeby serwo było w swoim neutrum gdy drążek jest pociągnięty na maksa.

Pozdrawiam

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

900 g to dużo jak na tą wielkość. Mój "25" oklejony, z silnikiem i wyposażeniem waży około 1100g, ale ma 176cm rozpiętości - prawie 40 cm więcej i większy (chociaż niewiele) silnik. Właśnie szykuję się do puszczenia go w powietrze.

1. Z trawy raczej nie wystartujesz. Z ręki myślę że powinno pójść na tym silniku, chociaż model wyszedł Ci dość ciężki, wiec może być szybki

2. co do docierania to na stronie Alehar-a masz instrukcję docierania OS-ów. O tu. Kiedy już będzie w modelu - nie katować wysokimi obrotami na początku. Chłodzenie - kiedy lata dochodzi ruch powietrza, który też chłodzi silnik. Aż tak często nie musisz lądować.

3. Neutrum serwa powinno być w środkowym położeniu drążka. Jeżeli przy przesuwaniu wyrywa Ci dźwignię, to najprościej - odkręć od serwa gazu orczyk, włącz aparaturę z drążkiem na minimum i wtedy załóż orczyk w takiej pozycji aby przepustnica była w położeniu minimalnego gazu (ale tak by nie zgasić silnika). Potem krańcowe górne położenie ustaw za pomocą EPA w aparaturze. Powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.