megamarcel Opublikowano 8 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2011 Czyli przejmować się tym odbiornikiem do tej aparatury, czy nie? No i co z tym oklejaniem. Dostałem radę, żeby na skrzydłach zrobić kesony. Wzmocni je i powinno zapobiec zwichrzeniu. Jeśli chodzi o kadłub to kolega Vespa przy robieniu wicherka 25 kadłub wzmocnił trójkątami mój kadłub: z tyłu jeszcze nie ma poprzeczek, bo będzie tam mocowanie statecznika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
megamarcel Opublikowano 25 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Ok. Temat trochę zdechł, pozwolę sobie go odświeżyć. Wicherek jest na ukończeniu, pozostaje tylko okleić kadłub i jeszcze parę różnych drobnostek. Masa na tym etapie (uwzglęniając pełny bak) to niemal dokładnie 900 g. Ostatecznie kupiłem aparaturę turnigy 9x. Teraz pytania: 1. Czy silnik OS MAX 10 LA 1,76 ccm da sobie z tym radę? 2. Szukałem informacji jak dotrzeć silnik i wg mojej wiedzy mam tak dobrać mieszankę, żeby silnik na pełnej przepustnicy chodził na bardzo niskich obrotach, ale równo i stabilnie. Prawda to? No i ile paliwa przez niego przepuścić, żeby można było puścić model w powietrze. No i jak już puszczę model to jak operować silnikiem tzn. czy unikać wysokich obrotów, czy lądować często, żeby się schłodził co jakiś czas itp. Docieram na paliwie Duraglo 5: Metanol: 80% Olej E.D.L.: 9% Olej rycynowy: 8-9% (dolewałem trochę) Nitrometan: 5% 3. Aparatura jest w mode 2, po lewo gaz. Podłączałem odbiornik do tej aparatury pod mojego pipera, żeby wstępnie uczyć się latać na tym nadajniku i gaz działa dopiero od połowy drążka. Podobnie sprawa się ma jak podłączę pod ten nadajnik serwo gazu do Wicherka. Neutrum serwa jest wtedy, kiedy drążek jest w środkowym położeniu. Jak pociągnę drążek to serwo wyrywa mi dźwignię przepustnicy. Co zrobić, żeby serwo było w swoim neutrum gdy drążek jest pociągnięty na maksa. Pozdrawiam M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalot Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 900 g to dużo jak na tą wielkość. Mój "25" oklejony, z silnikiem i wyposażeniem waży około 1100g, ale ma 176cm rozpiętości - prawie 40 cm więcej i większy (chociaż niewiele) silnik. Właśnie szykuję się do puszczenia go w powietrze. 1. Z trawy raczej nie wystartujesz. Z ręki myślę że powinno pójść na tym silniku, chociaż model wyszedł Ci dość ciężki, wiec może być szybki 2. co do docierania to na stronie Alehar-a masz instrukcję docierania OS-ów. O tu. Kiedy już będzie w modelu - nie katować wysokimi obrotami na początku. Chłodzenie - kiedy lata dochodzi ruch powietrza, który też chłodzi silnik. Aż tak często nie musisz lądować. 3. Neutrum serwa powinno być w środkowym położeniu drążka. Jeżeli przy przesuwaniu wyrywa Ci dźwignię, to najprościej - odkręć od serwa gazu orczyk, włącz aparaturę z drążkiem na minimum i wtedy załóż orczyk w takiej pozycji aby przepustnica była w położeniu minimalnego gazu (ale tak by nie zgasić silnika). Potem krańcowe górne położenie ustaw za pomocą EPA w aparaturze. Powinno być ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi