Skocz do zawartości

Kastor 120 - czyli tani trenerek dla każdego.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 176
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przedstawiam zdjęcia sklejonego usterzenia pionowego i poziomego.

 

Dołączona grafika

Części kleiłem bez docisku, bo idealnie przylegały do podłoża. Ślady po kleju widoczne tylko z drugiej strony - od podłoża (folii).

 

Dołączona grafika

Widoczne ślady na usterzeniu poziomym to pozostałości po tekturze, która dociskała części. Tutaj mój błąd, bo mogłem zamiast tektury poszukać folię i dopiero docisnąć klejone elementy. Będę pamiętał na przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

 

Kastor 120min :) wisi na scianie zadowolony :)

Witam.

Widzę , że expresowo składasz ten model.

Ja wczoraj również skończyłem składać wersję finalną tego modelu.

Poniżej kilka zdjęć:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Czekam tylko na folię i zacznę oklejanie modelu.

Waga modelu na załączonych zdjęciach to 470g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka pytań odn. dalszej części budowy modelu:

1. Ile zawiasów powinienem zainstalować w stateczniku a ile w każdym ze skrzydeł?

2. Jakim klejem wklejać zawiasy w balsę?

3. Z jakiego materiału należy zrobić popychacze serw?

Witam.

Ad.1 W w usterzeniu poziomym 4szt, w usterzeniu pinowym 2szt + jeden zawias łączący ster kierunku z kadłubem (wkleić na samym końcu steru kierunku) , w lotkach po 4szt na lotkę.

Ad.2 zawiasy zawsze wklejam żywicą 10-cio minutową np. POXIPOL

Ad.3 Popychacze należy zrobić z pręta węglowego o średnicy 2mm zawartego w zestawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka pytań odn. dalszej części budowy modelu:

1. Ile zawiasów powinienem zainstalować w stateczniku a ile w każdym ze skrzydeł?

2. Jakim klejem wklejać zawiasy w balsę?

3. Z jakiego materiału należy zrobić popychacze serw?

Witam.

Ad.1 W w usterzeniu poziomym 4szt, w usterzeniu pinowym 2szt + jeden zawias łączący ster kierunku z kadłubem (wkleić na samym końcu steru kierunku) , w lotkach po 4szt na lotkę.

Ad.2 zawiasy zawsze wklejam żywicą 10-cio minutową np. POXIPOL

Ad.3 Popychacze należy zrobić z pręta węglowego o średnicy 2mm zawartego w zestawie.

Dziękuje p. Mirku, mam jeszcze kolejne pytanie przy kadłubie:

Jaką sugeruje Pan kolejność budowania wzmocnienia pod podwozie wraz z nakrętką do przykręcenia podwozia?

1. Czy najpierw do elementu z wypustami wkleić nakrętki i dopiero pozostałe dwa elementy przykleić bazując na nakrętkach?

2. Czy najpierw skleić ze sobą wszystkie trzy elementy i dopiero na koniec wkleić nakrętkę do przykręcenia podwozia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1. Czy najpierw do elementu z wypustami wkleić nakrętki i dopiero pozostałe dwa elementy przykleić bazując na nakrętkach?

 

Witam.

Do elementu z wypustami wklejasz nakrętki, tak przygotowaną półkę wklejasz w kadłub, pozostałe dwa elementy półki sklajasz razem i bazując się na nakrętkach wklejasz do kadłuba.

Taka jest prawidłowa kolejność montażu półki podwoziowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmocnienie podwozia głównego zrobiłem wg sugestii p. Mirka.

Skleiłem prawie cały kadłub (oprócz wręgi silnikowej i domka pod silnik) a jako ostatnie elementy wklejałem dół i górę kadłuba. Ponieważ sklejam wikolem schnięcie trwa dość długo ale jako zaletę nadmienię fakt, że b. ładnie usuwa się nadmiar kleju po całkowitym związaniu. Teraz czekam aż klej wyschnie.

Poniżej zdjęcia sklejanego kadłuba:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne moje pytania:

1. Czy szlifowanie kadłuba robi się już po oklejeniu go balsą, czy takie wstępne dotarcie można zrobić wcześniej?

2. Dwa cienkie sklejkowe wzmocnienia w stateczniku poziomym nakleja się jedno na drugie czy po jednym od góry i od dołu steru wysokości?

3. Czy półokrągłą osłonę balsową w części nosowej kadłuba należy zrobić z pełnego arkusza sklejki 1,5mm zawartego w zestawie (jest jeden arkusz bez wypalonych laserem części)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy szlifowanie kadłuba robi się już po oklejeniu go balsą, czy takie wstępne dotarcie można zrobić wcześniej?

2. Dwa cienkie sklejkowe wzmocnienia w stateczniku poziomym nakleja się jedno na drugie czy po jednym od góry i od dołu steru wysokości?

3. Czy półokrągłą osłonę balsową w części nosowej kadłuba należy zrobić z pełnego arkusza sklejki 1,5mm zawartego w zestawie (jest jeden arkusz bez wypalonych laserem części)?

Witam.

Ad.1 Szlifować można na każdym etapie montażu .

Ad.2 Wzmocnienia steru wysokości ze sklejki 0,8mm nakleja się z góry i z dołu steru.

Ad.3 Pokrycie przodu kadłuba wykonać należy z balsy 1,5mm - z formatki bez wyciętych elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonany wg mnie na gotowo kadłub, przetarty dla wyrównania papierem ściernym 180 a wykańczająco papierem 800.

Zdjęcie poniżej.

Dołączona grafika

W zasadzie chyba jeszcze trzeba zaokrąglić krawędzie. Ale to w sumie drobiazg, więc można zrobić to później.

 

 

A kontynuując pracę złożyłem prawe skrzydło na sucho.

Zdjęcia poniżej (sorry za jakość ale zrobione komórką). Na drugim zdjęciu można zobaczyć jak autor modelu - p. Mirek świetnie rozwiązał wzmocnienie pod zawiasy w lotce i w płacie. Ponadto jest wnęka pod serwo, a to znaczy, że lotki prawa i lewa mają niezależne serwa.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Czy kolejność wykonywania skrzydeł prawego i lewego ma jakieś znaczenie?

W jaki sposób należy zwinąć okrągłą rurkę z papieru?? Wg instrukcji stanowi ona osłonę węglowego okrągłego dźwigara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamiętaj jak masz prawe skrzydło to uważaj żeby nie zrobić 2 prawych

To jest oczywista oczywistość :lol: Ale mam na myśli kąty zaklinowania? Czy trzeba o tym coś wiedzieć w czasie budowy skrzydeł czy dopiero na etapie montażu dwóch połówek płata do kadłuba?

Aaa jeszcze jedno: dziś cyjanoakrylem kleiłem balsową osłone nosa kadłuba do sklejkowej wręgi silnika.

W płacie są takie same materiały. Czy cyjanoakryl będzie dobry czy jednak wikol lepszy w tym przypadku? Tutaj przy płatach szczególnie zależy mi, aby wyszło schludnie bez zacieków, które przy wikolu mi wychodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Właśnie skończyłem wersję finalną Kastora120.

Waga modelu do lotu to 1135g, trochę większa niż prototypu , gdyż zamontowałem cztery serwa Corona 929, tylko takie miałem.

Wprowadziłem kilka poprawek w stosunku do pierwszej wersji a przede wszystkim wydłużyłem przód kadłuba o 20mm - teraz z wyważeniem nie ma najmniejszego problemu.

Model został też ozdobiony , a wygląda tak:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Może dzisiaj , jak pogoda pozwoli model postaram się oblatać.

Nazwy modelu narazie nie zmieniałem , gdyż nie mam pomysłu na inna ciekawszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.