Mirek z Lublina Opublikowano 7 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Witam. Cieszę się , że wszystko w porządku. Teraz tylko go składać. Ja swojego Kastora oszlifowałem i jest gotowy do oklejenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pauletto007 Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Przedstawiam zdjęcia sklejonego usterzenia pionowego i poziomego. Części kleiłem bez docisku, bo idealnie przylegały do podłoża. Ślady po kleju widoczne tylko z drugiej strony - od podłoża (folii). Widoczne ślady na usterzeniu poziomym to pozostałości po tekturze, która dociskała części. Tutaj mój błąd, bo mogłem zamiast tektury poszukać folię i dopiero docisnąć klejone elementy. Będę pamiętał na przyszłość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fam0wned5 Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Oto foty mojej podpałki :twisted: po 2 godz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Skrzydło jest podcięte w centropłacie i opiera się o tą wystającą część (nad przednią szybą) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fam0wned5 Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Tak są tam kolki mocujące a z tylu śruby Edit: Statecznik poziomy Edit2 Nokia n8 padła wiec nie ma zdjecia statecznika poziomego Kastor 120min wisi na scianie zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek z Lublina Opublikowano 8 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 Kastor 120min wisi na scianie zadowolony Witam. Widzę , że expresowo składasz ten model. Ja wczoraj również skończyłem składać wersję finalną tego modelu. Poniżej kilka zdjęć: Czekam tylko na folię i zacznę oklejanie modelu. Waga modelu na załączonych zdjęciach to 470g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fam0wned5 Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 Moja wypraska maski?? jest za mała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek z Lublina Opublikowano 8 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 Moja wypraska maski?? jest za mała Wystarczy od spodu podciąć dolną ściankę - przy okazji powietrze będzie miało ujście. Trzeba też podpiłować wręgę silnikową , co prawda we wrędze jest wybranie na pokrycie przodu balsą 1,5mm ale widocznie za mało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pauletto007 Opublikowano 11 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 Mam kilka pytań odn. dalszej części budowy modelu: 1. Ile zawiasów powinienem zainstalować w stateczniku a ile w każdym ze skrzydeł? 2. Jakim klejem wklejać zawiasy w balsę? 3. Z jakiego materiału należy zrobić popychacze serw? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek z Lublina Opublikowano 11 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 Mam kilka pytań odn. dalszej części budowy modelu: 1. Ile zawiasów powinienem zainstalować w stateczniku a ile w każdym ze skrzydeł? 2. Jakim klejem wklejać zawiasy w balsę? 3. Z jakiego materiału należy zrobić popychacze serw? Witam. Ad.1 W w usterzeniu poziomym 4szt, w usterzeniu pinowym 2szt + jeden zawias łączący ster kierunku z kadłubem (wkleić na samym końcu steru kierunku) , w lotkach po 4szt na lotkę. Ad.2 zawiasy zawsze wklejam żywicą 10-cio minutową np. POXIPOL Ad.3 Popychacze należy zrobić z pręta węglowego o średnicy 2mm zawartego w zestawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pauletto007 Opublikowano 11 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 Mam kilka pytań odn. dalszej części budowy modelu: 1. Ile zawiasów powinienem zainstalować w stateczniku a ile w każdym ze skrzydeł? 2. Jakim klejem wklejać zawiasy w balsę? 3. Z jakiego materiału należy zrobić popychacze serw? Witam. Ad.1 W w usterzeniu poziomym 4szt, w usterzeniu pinowym 2szt + jeden zawias łączący ster kierunku z kadłubem (wkleić na samym końcu steru kierunku) , w lotkach po 4szt na lotkę. Ad.2 zawiasy zawsze wklejam żywicą 10-cio minutową np. POXIPOL Ad.3 Popychacze należy zrobić z pręta węglowego o średnicy 2mm zawartego w zestawie. Dziękuje p. Mirku, mam jeszcze kolejne pytanie przy kadłubie:Jaką sugeruje Pan kolejność budowania wzmocnienia pod podwozie wraz z nakrętką do przykręcenia podwozia? 1. Czy najpierw do elementu z wypustami wkleić nakrętki i dopiero pozostałe dwa elementy przykleić bazując na nakrętkach? 2. Czy najpierw skleić ze sobą wszystkie trzy elementy i dopiero na koniec wkleić nakrętkę do przykręcenia podwozia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek z Lublina Opublikowano 12 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 1. Czy najpierw do elementu z wypustami wkleić nakrętki i dopiero pozostałe dwa elementy przykleić bazując na nakrętkach? Witam. Do elementu z wypustami wklejasz nakrętki, tak przygotowaną półkę wklejasz w kadłub, pozostałe dwa elementy półki sklajasz razem i bazując się na nakrętkach wklejasz do kadłuba. Taka jest prawidłowa kolejność montażu półki podwoziowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pauletto007 Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Wzmocnienie podwozia głównego zrobiłem wg sugestii p. Mirka. Skleiłem prawie cały kadłub (oprócz wręgi silnikowej i domka pod silnik) a jako ostatnie elementy wklejałem dół i górę kadłuba. Ponieważ sklejam wikolem schnięcie trwa dość długo ale jako zaletę nadmienię fakt, że b. ładnie usuwa się nadmiar kleju po całkowitym związaniu. Teraz czekam aż klej wyschnie. Poniżej zdjęcia sklejanego kadłuba: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fam0wned5 Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Ja obkleiłem statecznik pionowy i poziomy i keson na skrzydła i montuje podwozie węglowe chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pauletto007 Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Kolejne moje pytania: 1. Czy szlifowanie kadłuba robi się już po oklejeniu go balsą, czy takie wstępne dotarcie można zrobić wcześniej? 2. Dwa cienkie sklejkowe wzmocnienia w stateczniku poziomym nakleja się jedno na drugie czy po jednym od góry i od dołu steru wysokości? 3. Czy półokrągłą osłonę balsową w części nosowej kadłuba należy zrobić z pełnego arkusza sklejki 1,5mm zawartego w zestawie (jest jeden arkusz bez wypalonych laserem części)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek z Lublina Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 1. Czy szlifowanie kadłuba robi się już po oklejeniu go balsą, czy takie wstępne dotarcie można zrobić wcześniej? 2. Dwa cienkie sklejkowe wzmocnienia w stateczniku poziomym nakleja się jedno na drugie czy po jednym od góry i od dołu steru wysokości? 3. Czy półokrągłą osłonę balsową w części nosowej kadłuba należy zrobić z pełnego arkusza sklejki 1,5mm zawartego w zestawie (jest jeden arkusz bez wypalonych laserem części)? Witam. Ad.1 Szlifować można na każdym etapie montażu . Ad.2 Wzmocnienia steru wysokości ze sklejki 0,8mm nakleja się z góry i z dołu steru. Ad.3 Pokrycie przodu kadłuba wykonać należy z balsy 1,5mm - z formatki bez wyciętych elementów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pauletto007 Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Wykonany wg mnie na gotowo kadłub, przetarty dla wyrównania papierem ściernym 180 a wykańczająco papierem 800. Zdjęcie poniżej. W zasadzie chyba jeszcze trzeba zaokrąglić krawędzie. Ale to w sumie drobiazg, więc można zrobić to później. A kontynuując pracę złożyłem prawe skrzydło na sucho. Zdjęcia poniżej (sorry za jakość ale zrobione komórką). Na drugim zdjęciu można zobaczyć jak autor modelu - p. Mirek świetnie rozwiązał wzmocnienie pod zawiasy w lotce i w płacie. Ponadto jest wnęka pod serwo, a to znaczy, że lotki prawa i lewa mają niezależne serwa. Czy kolejność wykonywania skrzydeł prawego i lewego ma jakieś znaczenie? W jaki sposób należy zwinąć okrągłą rurkę z papieru?? Wg instrukcji stanowi ona osłonę węglowego okrągłego dźwigara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fam0wned5 Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 pamiętaj jak masz prawe skrzydło to uważaj żeby nie zrobić 2 prawych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pauletto007 Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 pamiętaj jak masz prawe skrzydło to uważaj żeby nie zrobić 2 prawychTo jest oczywista oczywistość Ale mam na myśli kąty zaklinowania? Czy trzeba o tym coś wiedzieć w czasie budowy skrzydeł czy dopiero na etapie montażu dwóch połówek płata do kadłuba?Aaa jeszcze jedno: dziś cyjanoakrylem kleiłem balsową osłone nosa kadłuba do sklejkowej wręgi silnika. W płacie są takie same materiały. Czy cyjanoakryl będzie dobry czy jednak wikol lepszy w tym przypadku? Tutaj przy płatach szczególnie zależy mi, aby wyszło schludnie bez zacieków, które przy wikolu mi wychodzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek z Lublina Opublikowano 16 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 Witam. Właśnie skończyłem wersję finalną Kastora120. Waga modelu do lotu to 1135g, trochę większa niż prototypu , gdyż zamontowałem cztery serwa Corona 929, tylko takie miałem. Wprowadziłem kilka poprawek w stosunku do pierwszej wersji a przede wszystkim wydłużyłem przód kadłuba o 20mm - teraz z wyważeniem nie ma najmniejszego problemu. Model został też ozdobiony , a wygląda tak: Może dzisiaj , jak pogoda pozwoli model postaram się oblatać. Nazwy modelu narazie nie zmieniałem , gdyż nie mam pomysłu na inna ciekawszą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi