Skocz do zawartości

Kastor 120 - czyli tani trenerek dla każdego.


Rekomendowane odpowiedzi

I ja zakończyłem oklejania Kastora :)

Efekty moich prac poniżej.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

"Dół" Kastora.

 

Dołączona grafika

"Góra" Kastora

 

Pozostało jeszcze dorobienie "oszklenia", ale nie mam pojęcia czym zamalować przezroczystą folię do drukowania. Chcę, aby była czarna, ale metoda malowania na czarno?? Podobny problem z pomalowaniem owiewki silnika. Podrzucicie jakiś pomysł :)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 176
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Folię na 'szybki' możesz pomalować od wewnątrz spray'em do przyciemniania szyb :) lub po prostu podkleić czarną folią samoprzylepną (w papierniczych można kupić arkusz A4 - z pewnością wystarczy). Tą owiewkę jak i pozostałe malowałem zawsze tak samo: podkład w spray'u + lakier np. MOTIP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Folię na 'szybki' możesz pomalować od wewnątrz spray'em do przyciemniania szyb :) lub po prostu podkleić czarną folią samoprzylepną (w papierniczych można kupić arkusz A4 - z pewnością wystarczy). Tą owiewkę jak i pozostałe malowałem zawsze tak samo: podkład w spray'u + lakier np. MOTIP.

OK, dzięki. Myślałem o takim zwykłym papierze kolorowym samoprzylepnym. Czy o takim mówisz Julku? Taki chyba nawet mam w domu.

"Domek" pod silnik jeszcze nie jest wklejony. Nakrętki od śrub mocujących krzyżak silnika do domku mają niewielki odstęp od ścianek i nie jest możliwe włożenie klucza nasadowego (klucz płaski w tej ciasnej przestrzeni jest raczej niewygodny). Pomyślałem, że może przykleić te nakrętki wraz z podkładkami do domku. Wówczas wykręcały by się same śruby. Czy takie rozwiązanie zda egzamin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model należy już "tylko" ozdobić, wyposażyć i wyważyć, i w powietrze :)

Co do zdobień i jakichś ciekawych akcentów - pomyślałem o szachownicy Polskich Sił Powietrznych:

http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Szachownica.svg&filetimestamp=20110301064559

1. Ale jak to się będzie komponować jeśli model cały jest czerwono-biały? Ew. jak oddzielić kontury szachownicy od biało-czerwonego poszycia?. Pomyślałem o czarnym konturze - nada się?

2. Jaką techniką wykonać czarne napisy na poszyciu Kastora? Moje pomysły:

A. wydruk czarnych napisów na folii Oracover (kolor folii jak poszycie w danym miejscu) i przyprasowanie.

B. wykonanie szablonu - wydruk czarnych napisów, wycięcie liter i odmalowanie jakimś czymś od przygotowanego szablonu

C. wycięcie liter na czarnym papierze samoprzylepnym i naklejenie na poszycie

A może coś lepszego podpowiecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć pauletto007. W swoich modelach napisy wykonywałem z czarnej folii samoprzylepnej. Najpierw w jakimkolwiek edytorze tekstu pisałem napis - czcionek jak psów :D i wydruk na kartce A4. Później taką kartkę przykładam do folii, ostry nożyk w dłoń i wycinam litery po obrysach. Trochę wysiłku, ale efekt całkiem przyzwoity. Pozostaje tylko wszystkie znaki prosto przykleić, a to już różnie wychodzi... :lol:

Dzisiaj (29 sierpnia) po kolejnych lotach chyba przestawię się na ogniwa A123. Zamiast ładować ołów lub cięższy silnik wystarczą 4 ogniwa A123 2300 mAh szeregowo (dobre 280 g). Cena wyższa niż za Li-pol'e ale myśląc na wyrost będą lepszym rozwiązaniem.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zakupiłem kilka tygodni temu Kastora od P. Mirka. Mam parę pytań na temat tego modelu, właściwie pytań jest masa (to mój pierwszy model, nigdy wcześniej niczego nie składałem), dlatego zadaję je tutaj, aby zbytnio nie zawracać głowy Panu Mirkowi.

 

Zacznę od błędów jakie popełniłem przy składaniu:

 

1. zapomniałem wkleić wzmocnienia na skrzydłach w miejscu mocowania śrub, modelu nie da się już rozkleić, postanowiłem, że przy przykręcaniu płatów do kadłuba podłożę jak największe podkładki pod śruby - czy to dobry pomysł?

2. przy montowaniu otworów dla włókna węglowego, które łączy ze sobą dwa płaty, popełniłem bardzo głupi błąd - przed przyklejeniem otworów, nie przymierzyłem do siebie płatów, zrobiłem to dopiero po całym sklejeniu modelu i okazało się, że po połączeniu płatów tym włóknem, jedno jest wyżej od drugiego, co prawda włókno jest dość elastyczne i pod wpływem ucisku da się je "zrównać", ale mam pytanie, czy może nagiąć to włókno, tak aby płaty bez nacisku do siebie pasowały, czy może dodatkowo je ze sobą skleić, aby klej trzymał ze sobą w równej pozycji?

 

Pocieszam się tym, że następnym razem już tych samych błędów nie popełnię:)

 

Mam jeszcze dwa pytania, pewnie równie głupie:

 

- do czego służy ta metalowa blaszka? do wyważania? jeśli tak to gdzie i jak ją mam przykleić?

 

- co prawda folia jeszcze nie przyszła, będę ją miał gdzieś za dwa tygodnie, ale mam pytanie jak kleić model? Co prawda Pan Mirek dał mi instrukcję klejenia, ale chciałem sie zapytać w praktyce jak to wygląda? Oklejamy model w całości, razem ze wszystkimi elementami? Czy każdy element osobno, a potem sklejamy całość?

 

 

Z góry dziękuje za odpowiedź, oczywiście nie śpieszy się:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adrian_paz

1). Podkładki w moim odczuciu nic nie dadzą. Wzmocnienie w miejscu przejścia śruby przez płat musi być, ponieważ tam jest tylko balsa 1,5 mm i albo tobie ją wgniecie, albo rozerwie przy twardszym lądowaniu.

2). W tej sytuacji najlepiej usuń keson na tej połówce skrzydła i popraw wznios. W ostateczności jak już poprawisz mocowanie możesz ewentualnie skleić obie połówki i zalaminować paskiem tkaniny szklanej (choć nie jest to konieczne, bo łącznik węglowy fi 4mm sprawdza się :)

3). Blaszka - płaskownik z aluminium (bo zapewne o to chodzi) to materiał na podwozie :) Na płycie CD jest rozrysowane podwozie w skali 1:1 Pozostaje tylko wyciąć, powiercić otwory i wygiąć.

4). Folią oklejaj każdy element osobno - będzie zdecydowanie łatwiej :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój już kilka razy latał; nawet na świdnickim lotnisku modelarskim.

Wczoraj sprawdzaliśmy start z trawy - dziękuję za pożyczenie podwozia :D

 

Nie jest też całkiem biały, zdjęcie w dużym słońcu jeszcze z moim prowizorycznym podwoziem na łące w Krępcu:

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7254

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo jestem chętny na dużego Kastora. No ale licze ze da sie zalatwic. A ten Kastor, 120, jakiej wielkości silnik do niego jest dedykowany?

Witam.

" Duży Kastor " będzie najprawdopodobniej na następny sezon, teraz właśnie składam elektroszybowiec o rozpiętości 2600mm, oczywiście model będzie w wersji " kit " jak wszystkie moje zestawy.

Co do Kastora 1200 , to można spokojnie zamontować silnik o pojemności 1,5 - 2,5ccm.jak też można zwiększyć mu rozpiętość do 1300mm przez doklejenie końcówek skrzydła.

Model świetnie na daje się do holowania małych szybowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dawno mnie nie było. Ostatnio nie miałem czasu, teraz znalazłem tydzień wolnego czasu i mam zamiar dokończyć model. Pewnie pojawi się sporo głupich pytań, za które z góry przepraszam.

 

Oklejając model folią, najpierw montujemy całe wyposażenie, czy najpierw kleimy model? Mógłby ktoś mniej więcej podać kolejność oklejania, montowania modelu po jego sklejeniu?

 

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie wiem jaki masz silnik do tego modelu , ja latam na silniku KEDA 36-16M.Skłon silnika w dół należy zrobić dając po trzy podkładki pod dwie górne śruby, natomiast wykłon w prawo dając dwie podkładki pod dolną lewą śrubę patrząc od ogona w kierunku śmigła, dolną prawą śrubę zostawiamy bez podkładki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Panie Mirku, chociaż pojęcie - podkładka, nie jest tutaj jednoznaczne, ale rozumiem, że chodzi o te podkładki w zestawia? Silnik już przykręciłem, ale mam pytanie czytso edukacyjne:) O ile rozumiem, pochylenie śmigła ku dołowi, to nie rozumiem, po co kieruje się je lekko w prawo? Drugie pytanie już techniczne, z czego wykoncać "dziób śmigła", niestet w komplecie silnika widzę tylko dwa zestawy do zamontowania śmigła, ale już bez tego "dziobu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Skłon silnika to kąt zawarty pomiędzy osią śmigła a osią podłużną kadłuba który to ustawia się w górę lub w dół w zależności od typu konstrukcji. Zadaniem skłonu jest przeciwdziałanie momentowi który powstaje pomiędzy punktem przyłożenia siły ciągu a punktem najwyższego oporu aerodynamicznego modelu jak i również w celu przeciwdziałania wzrostowi siły nośnej podczas szybszych lotów."

Wykłon silnika stosuje się najczęściej w prawo (Dla silników prawo-obrotowych) i jego celem jest niwelowanie wpływu jaki wywołuje moment obrotowy śmigła. Zależy on od konstrukcji modelu i zastosowanego napędu dlatego też i ten kąt dobiera się w sposób doświadczalny. Wykłon podawany jest w stopniach. Jest to fragment ze strony http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=5922&highlight=sk%B3on+wyk%B3on

Drugie pytanie już techniczne, z czego wykoncać "dziób śmigła"

:D

to nie jest "dziób" tylko piasta śmigła np. http://abc-rc.pl/p/34/2033/piasta-smigla-stala-4-0-m6-kolpak-czarny-piasty-smigiel-stale-smigla-i-akcesoria.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odn.wyważania modelu. Zrobiłem sobie małe stanowisko do wyważania. Zaznaczyłem liniami punkt podparcia modelu, tj. 66mm do krawędzi natarcia płata. Model jest wyważony i stateczny, tzn. po wychyleniu wraca do położenia równowagi. ALE pod jakim kątem powinien być ustawiony statecznik poziomy do powierzchni?? To, że model "wisi" to za mało, aby móc bezpiecznie latać.

Odn. skłonu i wykłonu silnika to zrobiłem to wg wskazówek p. Mirka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Skłon silnika to kąt zawarty pomiędzy osią śmigła a osią podłużną kadłuba który to ustawia się w górę lub w dół w zależności od typu konstrukcji. Zadaniem skłonu jest przeciwdziałanie momentowi który powstaje pomiędzy punktem przyłożenia siły ciągu a punktem najwyższego oporu aerodynamicznego modelu jak i również w celu przeciwdziałania wzrostowi siły nośnej podczas szybszych lotów."

Wykłon silnika stosuje się najczęściej w prawo (Dla silników lewo-obrotowych) i jego celem jest niwelowanie wpływu jaki wywołuje moment obrotowy śmigła. Zależy on od konstrukcji modelu i zastosowanego napędu dlatego też i ten kąt dobiera się w sposób doświadczalny. Wykłon podawany jest w stopniach. Jest to fragment ze strony http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=5922&highlight=sk%B3on+wyk%B3on

Drugie pytanie już techniczne, z czego wykoncać "dziób śmigła"

:D

to nie jest "dziób" tylko piasta śmigła np. http://abc-rc.pl/p/34/2033/piasta-smigla-stala-4-0-m6-kolpak-czarny-piasty-smigiel-stale-smigla-i-akcesoria.html

Dziękuje za odpowiedź, zastanawiam się tylko dlaczego do zestawy silnika nie dali takiej piasty, chociaż są dwa różne zestawy części do montażu śmigła. Cz może być tak, że to śmigło ma być zamontowane bez pisaty, czy piaste musi być?

 

Dokładnie chodzi o ten silnik: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4655

 

na zdjęciu są ukazane wszystkiego jego części, ale pisaty brak.

 

A odnośnie silnika to jeszcze mam pytanie. Zostało mi kilka elementów, między innymi ten okrągły element w prawym dolnym rogu, dwie śróbki, które do niego pasują, dwie te metalowe "kawałeczki" na lewo od tego elementu oraz ta podkładtka nad nim? Musze to zamontować?

 

A może ten element co mi został, to ten rodzaj piasty ?

http://allegro.pl/piasta-pod-smiglo-na-os-3-17mm-prop-safe-i1820923904.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.