ppompka Opublikowano 6 Lipca 2011 Opublikowano 6 Lipca 2011 To nie chodzi raczej o to że orczyk się połamie, tylko o to, że jak zaczepisz tym orczykiem np. o jakiś kamień to mogą się zrobić "łyse" przekładnie w serwach i serwo do wymiany, to przecież dosyć delikatne rzeczy. Zawsze możesz dokleić 2 sklejone ze sobą i wycięte na odpowiedni kształt kawałki depronu, b. podobnie jest to robione w AXN'ie, tyle ze tam jest to wytłaczane razem ze skrzydłem w jednej formie.
DJ Danielus Opublikowano 6 Lipca 2011 Autor Opublikowano 6 Lipca 2011 Tak też chciałem to zrobić. To w końcu robić czy nie robić? Jeśli tak to jaki kształt temu nadać? Klin, ćwiartka koła, czy jeszcze coś inszego? Mam jeszcze sprawę odnośnie kilku nierozwiązanych problemów. Chodzi mi o serwa oraz regulator. Serwa brzęczą, ale słyszałem, że taka ich przypadłość. Naoliwię (jeśli dam radę) bowdeny. Problem jednak w czymś innym. Po wychyleniu nie chcą wracać do pozycji początkowej! Żadne! Zawsze są lekko wychylone, przez co muszę trochę nimi manipulować w powietrzu. Pytanie czy to ich wina, czy odbiornika oraz czy da się coś z nimi zrobić...? Te w kadłubie praktycznie są nie do wymiany, bo bym musiał cały samolot rozciąć, a wolałbym to zrobić jakoś "bezinwazyjnie". Druga rzecz to regulator. Maksymalne obroty łapie mi już w połowie wychylenia. Sprawdziłem na innych kanałach i jest to samo! Serwa działają płynnie w całym zakresie. Innego nadajnika i odbiornika nie miałem możliwości jak na razie wypróbować.
ppompka Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 .........../--------------| ......./.....................| .../_____________| Tam jest mniej więcej taki kształt, tylko bardziej zaokrąglony.
DJ Danielus Opublikowano 7 Lipca 2011 Autor Opublikowano 7 Lipca 2011 Coś wymyślę. Dziś jest dobra pogoda, więc jak będę miał okazję to podglądnę jeszcze tego AXN'a i wypróbuję inny nadajnik i odbiornik.
DJ Danielus Opublikowano 10 Lipca 2011 Autor Opublikowano 10 Lipca 2011 Miałem dać proste rady dot. tego modelu, ale teraz sam mam poważny problem. Podczas lotu samolot nagle przestał reagować na moje komendy i z 30m zaliczył kreta. Cały nos do kasacji niestety... Prawdopodobnie winowajcą jest tutaj radio (podstawowe, dodawane do najtańszych modeli). Mam zamiar wymienić na coś innego - Turningy 9x. Trochę o niej poczytałem i mam teraz pytania: - czy warto ją kupić na HK (bez gwarancji) - czy faktycznie jest dosyć awaryjna - czy da się ją użytkować (do podanego modelu - myślę, że przez ponad rok na nim pociągnę -> 4 kanały + ew. mikser klapolotki lub lotki ze sterem kierunku) na ichnim firmware i module Turningy 9x była kiedyś z inną antenką, ta na HK ma już wbudowaną na 2,4G, więc o tą się pytam.
Maciek22 Opublikowano 10 Lipca 2011 Opublikowano 10 Lipca 2011 Jak najbardziej warto kupić turnigy 9x i najlepiej w Hk ,bo jest najtaniej .Ma wiele mozliwosci i będzie dobra do każdego modelu czy helikopter czy samolot ... Aparatury są raczej mało awaryjne ,a zawsze jak ci się zepsuje to możesz ją odesłać do Chin ,ale raczej nie powinna się popsuć .Jedynie co to w środku mogą ci się niektóre kabelki powyrywać ,ale z tym nie ma problemu ,bo można w razie czego polutować i jak nowa .Na pewno dużo zyskasz kupując tą aparaturę .Ja osobiście polecam
DJ Danielus Opublikowano 10 Lipca 2011 Autor Opublikowano 10 Lipca 2011 Dobra, w takim razie zamawiam. Przy okazji widzę, że też masz betę/bixlera. Miałbym jeszcze pytanie odnośnie naprawy modelu. Ze sklejeniem nie powinno być problemów - UHU Por + ew. pręty węglowe. Problem w tym, że przy uderzeniu dziób samolotu "zboczył z kursu" o ponad 0,5 cm. Chciałbym to naprostować, ale nie wiem czego użyć, by nie zniszczyć bardziej modelu - żelazko, opalarka, czy siła ludzkich mięśni?
Cimek Opublikowano 11 Lipca 2011 Opublikowano 11 Lipca 2011 Zagotuj wodę w dużym garnku ,wody musi być tyle aby kadlub się cały zanurzył . Gdy woda będzie sie gotowala, wsadzasz kadłub na chwileczkę, wyciągasz i "smarujesz" zimną kuchenną metalowa łyżką bąbelki które są na kadłubie po wyciągnieciu z wrzątku
DJ Danielus Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Mam kilka pytań: 1. Zauważyłem, że skrzydła i statecznik poziomy nie są jednakowo w poziomie (od zakupu). Z tego co widzę jest to wina skrzydeł, acz nie na pewno. Postaram się to jakoś naprostować, jednak zastanawiam się czy ma to duży wpływ na lot i konkretnie na co (pochylenie, skręcanie). Różnica w poziomach nie wiem czy spora, ale widoczna. 2. Jakie regulatory są stosowane w tym samolocie? Na pudelku napisane jest, że fabrycznie dają 20A, ja zmieniłem śmigło i mam 25A. Dokleiłem radiator z komputera, a i tak grzeje się niemiłosiernie. Regiel to Turnigy Plush 25A, a zastanawiam się nad wymianą go na coś co ma 40A, tylko pytanie, czy jest sens - czy to normalne aby się tak grzał oraz czy ktoś posiadający ten model dorobił jakieś chłodzenie/otwory wentylacyjne.
DJ Danielus Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Okazało się, że statecznik wymaga naprawy. Niestety po ostatniej kraksie lotka/ster została skrzywiona. Mam zamiar wkleić weń wzmocnienie węglowe, jednam nie wiem czym to przykleić: czy na sztywno żywicą epoksydową, czy UHU Por'em? Co do regielka to "problem" mam nadal.
ryszardg Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Witam.Kupiłem Bixlera poskładałem jak na razie wszystko ok.Teraz chciałbym go wyważyć i mam pytanie czy SC na 72 mm będzie dobrze ?
Cimek Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Gdzie zaczyna się "wkładka" podtrzymująca rurkę weglową ,tam jest SC
DJ Danielus Opublikowano 4 Września 2011 Autor Opublikowano 4 Września 2011 Co do SC to proponowałbym dać go lekko z tyłu, np. w miejscu, gdzie przechodzi rurka lub nawet troszkę dalej. Model wtedy dużo lepiej szybuje, a dodając niewielką ilość gazu wznosi się bardzo łagodnie (bez użycia steru wysokości).
Cimek Opublikowano 4 Września 2011 Opublikowano 4 Września 2011 Daniel a co Ty nie powiesz? Znajomy miał tak że Beta na środku ciężkości praktycznie 3 cm od natarcia zaczeła dobrze latać
ryszardg Opublikowano 4 Września 2011 Opublikowano 4 Września 2011 Ustawiłem za pierwszym razem tak jak radził Cimek ,pierwsze loty wykonywał doświadczony kolega i stwierdził że lepiej latałby gdyby SC przesunąć do tyłu .Teraz mam ustawiony na 64 mm i jest o wiele lepiej.
Cimek Opublikowano 4 Września 2011 Opublikowano 4 Września 2011 64mm jak dobrze pamiętam było w oryginale... Lecz czasem lepiej mieć cięższy przód ,niż latać na tylnim wyważeniu... Tak apropos... Oglądałem dzisiaj Nową Bete po "FaceLiftingu" I tak na prawdę to co pisałem czyli tak: Rurka do wymiany - Poprawione Piasta z śmigła - Poprawione Snapy na lotkach -Poprawione Tylko teraz tak, źle zrobili że serwa zastosowali w środku kadłuba, tak mniej więcej jak jest w EGP... Ta szczelina w kadłubie ,która sięgała aż po same stateczniki niestety ale trochę się pomniejszyła... Szkoda, lecz gdy będę kupował kolejną to na pewno starszą wersję.
DJ Danielus Opublikowano 5 Września 2011 Autor Opublikowano 5 Września 2011 @Cimek Ilu użytkowników tyle ustawień. U siebie mam SC lekko z tyłu i dobrze lata oraz szybuje, SC bardziej z przodu stosuję do szybszego latania. Co do nowej Bety to tak jak z Bixlerem jeśli chodzi o serwa. Pomysł bez sensu, bo w tym modelu serwa są nie precyzyjne, a żeby je wymienić trzeba by rozcinać cały kadłub.
Cimek Opublikowano 5 Września 2011 Opublikowano 5 Września 2011 Co Ty gadasz Bo trzeba kleić z "Mózgiem" Parę kropelek, a nie całe serwo smarować klejem Bądź serwo w termokurczkę i wtedy wystarczyło by rozciąć i wsio
DJ Danielus Opublikowano 5 Września 2011 Autor Opublikowano 5 Września 2011 Jak ja bym to jeszcze robił to zrobiłbym to na pewno inaczej, cóż z tego, skoro to wersja ARF...?
DJ Danielus Opublikowano 12 Września 2011 Autor Opublikowano 12 Września 2011 Mam pytanie: - co jest bardziej wytrzymałe i co najlepiej nadaje się na wzmocnienie skrzydeł: rurka węglowa 7/6, czy rurka aluminiowa 7/6,2?
Rekomendowane odpowiedzi