Air Opublikowano 1 Lipca 2011 Opublikowano 1 Lipca 2011 Jak pisałem w innym wątku - naszło mnie na zbudowanie autożyro (wiatrakowca)... A cóż mogło by być wdzięczniejszym tematem do jego budowy niż gra karciana/komputerowa Crimson Skies? (O ile gier karcianych tego typu nie trawię to komputerowa symulacja oparta na tym uniwersum zrobiła na mnie duże wrażenie). W grze tej (dziejącej się w złotej erze awiacji, w alternatywnej rzeczywistości w USA) jedną z pojawiających się maszyn jest Ford Hoplite (używany tam jako taksówka i główny środek transportu firm zajmujących się ochroną). Wygląda tak: Rzecz jasna gdybym zbudował model opierając się dokładnie na wymiarach i zamyśle konstrukcyjnym oryginału to nie miało by to szans polatać, dlatego wprowadzę swoje modyfikacje (np. słusznej wielkości stateczniki pionowe). Model będzie zbudowany z tego co mam pod ręką - styrodur, depron, listwy sosnowe, balsa, sklejka i raczej nie będę się silił na wierne odtworzenie kształtów (będzie to model sylwetkowy). Aha - nie pytajcie o plany, bo takich nie ma i nie będzie (nie uznaję ;] ), ale relację z budowy zamieszczę... Jutro biorę się za przygotowanie szablonów, ciąć depron i krzesać iskry zacznę w niedzielę... PS.: Dodam, że od dłuższego czasu chodzi mi po głowie zbudowanie innego modelu opartego na samolocie z Crimson Skies - Devastatora: Nawet w HK znalazłem odpowiedni zespół napędowy z przeciwbieżnymi śmigłami... Ale to jeszcze zaczeka (tym bardziej, że nie mam zupełnie doświadczenia z samolotami w takim układzie).
Air Opublikowano 5 Lipca 2011 Autor Opublikowano 5 Lipca 2011 Ogólny rysunek kadłuba na płycie styropianowej (czerwony - linie cięcia, pozostałe - pomocnicze). Zaznaczona płaszczyzna wirnika. Kadłub po wycięciu drutem oporowym, sklejkowa wręga silnikowa i wsporniki masztu, listwy usztywniające kadłub. Kadłub rozcięty w miejscu wklejenia masztu (niestety się cięcie zwichrowało, ale to nieistotne z punktu widzenia montażu masztu), wycięte rowki pod listwy i maszt... Kadłub po sklejeniu (UHU Por) oraz wklejeniu masztu, listw, wsporników masztu (Soudal poliuretanowy). Kadłub zostanie potem oszlifowany i oklejony depronem 3 mm i taśmą (lub pomalowany)... Materiał na łopaty wirnika - deseczki balsowe i depron 6 mm...
Air Opublikowano 8 Lipca 2011 Autor Opublikowano 8 Lipca 2011 Wycięty statecznik poziomy i ster wysokości (sklejone Soudalem 66 dwie płyty depronu 3 mm): Stateczniki z wklejonymi sterami (zawias UHU Por + folia) oklejone folią Easycoat. Nie wyszło idealnie, ale nigdy w życiu nie miałem jeszcze okazji korzystać z folii termicznej do oklejania, więc jestem zadowolony z efektu... i jednocześnie nie mogę uwierzyć ile czasu i nerwów straciłem w przeszłości na oklejanie modeli przeklętą "japonką", malowanie nitrocellonem itd...
Air Opublikowano 13 Lipca 2011 Autor Opublikowano 13 Lipca 2011 Kadłub oklejony depronem, wklejona przednia goleń podwozia i mocowania serwomechanizmów Wirnik po oklejeniu łopat i sklejeniu (taśma na końcach łopat trzyma śrut ołowiany do wyważenia, który potem wkleję w łopaty) Oklejony folią kadłub, wstępnie zmontowany Wieczorem pewnie poskładam wszystko... jedynie muszę jeszcze wykombinować sposób na poruszanie sterami kierunku...
Air Opublikowano 21 Lipca 2011 Autor Opublikowano 21 Lipca 2011 Model jest już poskładany, wyposażony, ale robię nowy wirnik (z tamtego nie byłem zadowolony, nowy będzie miał inną konstrukcję - łopaty z balsy 2 mm, wzmocnione płaskownikiem węglowym, kryte folią, nie będę się bawił z robienie na nich profilu laminarnego z depronu), muszę też zrobić nowe podwozie przednie, tamto było zbyt elastyczne... Mam pewne wątpliwości, czy to w ogóle poleci
Rekomendowane odpowiedzi