LQ Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 Witam. Kupiłem ostatnio model EasyCaba z myślą o filmowaniu z powietrza - model będzie nosił kamerkę DV MD80 720x480 30FPS - docelowo planuje aby nosił platformę FPV. http://www.rc4max.com/components/com_virtuemart/show_image_in_imgtag.php?filename=resized%2FMultiplex_EasyCu_4a1aaa190edf5_170x170.jpg&newxsize=170&newysize=170&fileout= Charakterystyka: Rozpiętość skrzydeł: 1400 mm Długość: 980 mm Masa: ok.850 g (z wyposażeniem) Powierzchnia nośna skrzydeł: 36,5 dm2 Kamera Wyposażenie: Silnik - Turnigy L3010B-1300 Brushless Motor (420w) Specifications: Dimension: 37mm x 27mm Weight: 88g (108g with all fittings, connectors & prop driver) Kv: 1300rpm/V Voltage: 11.1v (3s) Max Power: 420w Max Current: 40.1A No load Current: 1.8A Diameter of shaft: 4mm Thrust: 1650g Śmigło - APC style propeller 10x5-E Regulator - Hobbyking SS Series 40-50A ESC UBEC HobbyKing Micro UBEC 3A / 5v SERWA 4x Turnigy TG9e 9g / 1.5kg / 0.10sec Eco Micro Servo Odbiornik - Turnigy 9X 2.4GHz 8Ch Receiver (V2) Pakiet - ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 25C Model po wyprostowaniu płata złożeniu i montażu elektroniki prezentuje się następująco - waga gotowego do lotu bez pakietu to 750 gram. Płat wyprostowałem za pomocą dwóch kawałków rurki węglowej widocznych na zdjęciach które zostały wklejone w miejsce oryginalnych łączników - końce płatów lekko fazowałem aby obie polówki po wyprostowaniu dobrze do siebie pasowały dorobiłem z plexy dwie większe podkładki na łączenie płatów . Serwa napędzające lotki wpuściłem w powierzchnie płatów i zamontowałem w sposób pozwalający w razie awarii łatwo je wymienić podobnie jak serwa kierunku i wysokości. Lotki wykonałem na całej długości płatów po 4 zawiasy na lotkę - nie przewiduje klap w tym modelu. Przewidziałem i wykonałem dwa miejsca montażu kamerki - pierwsze widoczne na zdjęciach drugie - pod spodem modelu w miejscu środka ciężkości. Odbiornik maksymalnie odsunięty od regulatora - wklejony na rzepie - dzięki temu końcówka antenki swobodnie zwisa z dołu modelu tak jak chciałem. Silniki typu dzwonek można bez problemu montować w tym modelu z wykorzystaniem oryginalnego łoża jak widać na moim przykładzie - nie było problemu ze środkiem ciężkości pakiet poszedł troszkę bardziej na tył. Aktualnie u mnie od dwóch dni non-stop pada - jak tylko przestanie wykonam oblot modelu i nakręcę pierwszy filmik z lotu. Pozdrawiam Łukasz.
Grzegorz Opublikowano 4 Lipca 2011 Opublikowano 4 Lipca 2011 Czy ten silnik nie jest mocno na wyrost? Czy też konwersja EasyCuba na FunFunFunCuba?
LQ Opublikowano 4 Lipca 2011 Autor Opublikowano 4 Lipca 2011 Oczywiście ze jest na wyrost - generuje 1,7 kg ciągu ale nie trzeba przecież latać na całym gazie non-stop - poza tym ja lubie miec nadmiar mocy nawet w trenerku - następna sprawa model ma być nośnikiem platformy FPV wiec nie bedzie wtedy potrzeby wyniany silnika przy duzej masie modelu. Udało mi sie nakręcić pierwszy filmik z lotu denerwuje mnie tylko bujanie modelu w locie - model jest dobrze wytrymowany - na malych wysokosciach szybuje idealnie - wysoko juz nie jest tak dobrze - czy załozenie żyroskopu na ster wysokosci mogło by pomóc ? http-~~-//www.youtube.com/watch?v=hc1YCXhEjH8 Dziś dorobiłem dolne mocowanie kamerki - ten sposób mocowania jest dużo lepszy - nic nie zasłania widoku kat regulacji tez jest sporo większy. Filmik z wykorzystaniem nowego mocowania kamerki. http-~~-//www.youtube.com/watch?v=RlbcE4lRPQw Nowy film - Kamera FullHD Toshiba Camileo S20 http-~~-//www.youtube.com/watch?v=z8mO2VgLMCI Dzis mój Easy-Cub dostał nowe podwozie oraz kółka - jedno ze standardowych kółek z przodu wykorzystałem jako kółko ogonowe - na przód kupiłem nowe kółka widoczne na zdjęciu sporo większe pręt stalowy został wzmocniony aluminium jak dla mnie był stanowczo za miękki. Pozdrawiam.
Frato Opublikowano 9 Grudnia 2011 Opublikowano 9 Grudnia 2011 zmieniając nieco temat, jak sobie poradziłeś z ustawieniem tego regulatora HK? Mam taki sam i już mi uszy puchną od bipania, pikania itd. mam taką instrukcję: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/1030060906X140971X2.pdf Mam pioneera 1400 ze stockowym silnikiem i nie mam pojęcia jak pod niego ustawić opcje 4,5 i 6
LQ Opublikowano 9 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2011 Ja mam taka instrukcje - programowałem radiem bez większych problemów. opcja 4 dotyczy odcięcia ustawiasz według własnych upodobań 5 i 6 ustawiasz pod konkretny model silnika w zależność od posiadanego w modelu. 1. TAKE OFF PROP!!! 2. Turn on Rec, ESC, then Xmit with throttle on full, listen to beeps: 3. Musical tone, then 1 beep indicates that battery type can be programmed. This is repeated three times, then same but 2 beeps, then 3 beeps, 4, 5, and 6, all repeated three times, and it starts all over again. When you hear the one you want, go to 1/2 throttle. 4. Next you select the choice within that option, with beeps coded to say where you are, again each choice is repeated three times, and when you hear the one you want, go back to full throttle, here they are: (Short-Long) 1-1 = NiCd 1-2 = 7 cell LiPo 1-3 = 6 cell LiPo 1-4 = 5 cell LiPo 1-5 = 4 cell LiPo 1-6 = 3 cell LiPo 1-7 = 2 cell LiPo 2-1 = Auto throttle range 2-2 = 1.1ms to 1.8 ms from Recvr 2-3 = Accelerate Fast 2-4 = Accelerate by ramp-up 3-1 = No brake 3-2 = Soft brake 3-3 = Med 3-4 = Hard brake 4-1 = CW rotation 4-2 = CCW rotation 4-3 = Cutoff soft (When battery low) 4-4 = Hard cutoff 5-1 = 2 to 4 pole motors 5-2 = 6 to 8 pole motors 5-3 = 10 to 14 pole outrunner 5-4 = Hi RPM outrunner (I think >20k) 6-1 = 8 kHz PWM for low RPM 6-2 = 16 kHz for outrunners When done either: A-Go full throttle to select another B-Go low throttle to end and save and you will get a long beep, and "Bob's your uncle" Next startup will give 2 beeps to confirm all is OK.
Frato Opublikowano 9 Grudnia 2011 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Dzięki ale właśnie mam problem z parametrami tego silnika i nie wiem co wybrać...
LQ Opublikowano 9 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2011 4-1 = CW rotation 4-2 = CCW rotation 4-3 = Cutoff soft (When battery low) 4-4 = Hard cutoff 5-1 = 2 to 4 pole motors 5-2 = 6 to 8 pole motors 5-3 = 10 to 14 pole outrunner 5-4 = Hi RPM outrunner (I think >20k) 6-1 = 8 kHz PWM for low RPM 6-2 = 16 kHz for outrunners opcja 4 nie ma nic do silnika ustawiasz jak ci pasuje - to sposób odcięcia przy niskim poziomie zasilania wylądowania baterii. opcja 5 musisz zobaczyć ile magnesów ma twój silnik i zaprogramować odpowiednio opcja 6 pierwsza opcja dla silników niskoobrotowych druga dla outrunerów
bartolomeo Opublikowano 29 Stycznia 2012 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Czy ta kamera na zdjęciu to MD80, które na alledrogo można zanabyć za 30-80zł? Jak się sprawuje? Co do modelu - dałbym silnik pod maskę.
LQ Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2012 Nie chce mi się odpisywać na takie posty trudno wyśle się - policz ile razy w tym temacie napisałem co to za kamera. Sprawuje się dobrze. Pozdrawiam
bartolomeo Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Przepraszam za swoją głupotę i dziękuję za poświęcony czas.
MICHAL_1100 Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Płat wyprostowałem za pomocą dwóch kawałków rurki węglowej widocznych na zdjęciach które zostały wklejone w miejsce oryginalnych łączników - końce płatów lekko fazowałem aby obie polówki po wyprostowaniu dobrze do siebie pasowały dorobiłem z plexy dwie większe podkładki na łączenie płatów Mógłbyś wrzucić jakieś foty? EDIT: Płat masz jako jedną całość? Czy jak oryginalne łączniki płata połączę, centralnie na szerokości kadłuba, za pomocą rurki węglowej fi 10mm to wytrzyma?
Rekomendowane odpowiedzi