Gites Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Cześć, Jeśli zdecyduję się na wymianę stock'owego silnika szczotkowego na bezszczotkowy to co jeszcze (oprócz oczywiście regulatora) należałoby wymienić w aucie? Obawiam się, że wstawienie mocniejszego silnika obniży czas życia innych elementów napędu. Czyli co wymieniać na lepsze? Dzięki za podpowiedź, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Akumulator możliwe że nie da rady, jaki tam siedzi, i jaki silnik chcesz wstawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d.a.r.o. Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Tak naprawdę to będziesz musiał uważać na wszystkie przekładnie. Większy moment obrotowy silnika bezszczotkowego może doprowadzić do zniszczenia zębów w mechanizmach różnicowych. Dobrze byłoby wymienić je na metalowe ale nie zawsze jest to możliwe. Zwróć szczególną uwagę na odpowiedni luz miedzyzębny, ponieważ za mały jak i za duży może doprowadzić do zniszczenia współpracujących ze sobą kół zębatych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klodzik Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Przydały by się informacje jaki silnik miałeś 540? ile zwoi (T)? i jaki masz teraz liczba zwoi(T). Od tego zależy czy musisz zmienić przełożenie pary kół zębatych: na silniku i odbiorczej. Jeśli masz dobry model to się nie rozleci i nic nie musi być wymieniane na metalowe!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gites Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Akumulator możliwe że nie da rady, jaki tam siedzi, i jaki silnik chcesz wstawić?W tej chwili używam firmowego pakietu 7,2V NiMH 1100mAh. Zamierzam kupić LiPol 2S 1600mAh. Co do silnika to właśnie się rozglądam i szczerze to nie wiem co wybrać. Chcę zwyczajnie przesiąść się na bezszczotkowy a parametry nie muszą być jakieś mega-super. Poza tym czy to reguła, że ceny kompletu do auta silnik + regulator wychodzą grubo powyżej 300zł? Przydały by się informacje jaki silnik miałeś 540? [...] Jeśli masz dobry model to się nie rozleci i nic nie musi być wymieniane na metalowe!!!Silnik stock'owy to szczotka klasy 280. Znalazłem w internecie, że tani upgrade można zrobić wymieniając tylko silnik na klasę 370 (też szczotkowy; koszt to około 15$) - warto czy może jednak nowy regulator i bezszczotka?A model to Losi 1/18 Mini HighRoller i moim zdaniem jako platforma wyjściowa na początek zabawy może być. Tak naprawdę to będziesz musiał uważać na wszystkie przekładnie.Tak właśnie myślę też zrobić... Może w późniejszym terminie jak oryginalne się posypią. Jedyne co, to będę potrzebował czyjejś pomocy przy wyborze części w sklepach internetowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Jeśli to jakiś tani model 1/18 to sprawdź czy ma łożyska, jeśli nie koniecznie je dokup. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gites Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Jeśli to jakiś tani model 1/18 to sprawdź czy ma łożyska, jeśli nie koniecznie je dokup.Myślę że zabawka to już nie jest... ma po dwa łożyska na koło + łożyska w układzie transmisji. Po zastanowieniu chcę zamówić z eBay'a następujące rzeczy: - Silnik szczotkowy: VENOM 1320 FIREBALL MICRO 370P - Sprzęgło? LOSB1131 DUAL DISK SLIPPER CONVERSION - Mechanizm różnicowy: LOSB1125 BALL DIFF DIFFERENTIAL - Zębatki na oś silnika: LOSB1260 PINION GEAR SET 9T-10T-11T-12T - Osie napędowe: T7206S CVD ALLOY UNIVERSAL DRIVE Czy moglibyście na nie popatrzeć i wyrazić opinię? Wychodzi cirka $88 z przesyłką. Szukałem też w polskich sklepach ale przyznam, że z marnym rezultatem. Zdecydowałem się narazie nie robić konwersji na bezszczotkowy bo jak widać, koszt proponowanego ulepszenia jest niższy od ceny regulatora i silnika bezszczotkowego. Czy według Was trzyma to się kupy? Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwasiu Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 Moim zdaniem bez sensu, lepiej juz inwestować w bezszczotkę niż pchać się w kolejne szczotki. ESC: http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/__11742__HobbyKing_Brushless_Car_ESC_30A_w_Reverse.html Silnik np: http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/__4947__KDA_28_47_15Turn_S_Brushless_Inrunner.html To takie pierwsze lepsze linki ale cena nie jest jakaś strasznie kosmiczna ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 odradzam ci te aluminiowe przeguby, miałem podobne w modelu 1/10 on road i to aluminium jest strasznie miękkie po 3 jazdach na słabym silniku się ukręciły :? ps. sory za gadkę o chińszczyźnie - nie zauważyłem linka do samochodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gites Opublikowano 17 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 Moim zdaniem bez sensu, lepiej juz inwestować w bezszczotkę niż pchać się w kolejne szczotki.[...]Kwestię doboru ESC to jeszcze jakoś ogarniam ale mam problem z doborem silnika. Czy mógłbyś mi wytłumaczyć jak się dobiera silnik do samochodu? Mam wiele pytań typu:- Mocowanie silnika - skąd mogę mieć pewność że nowy silnik będzie miał taki sam rozstaw otworów na śruby mocujące (chodzi mi o te od strony zębatki) jak mój obecny silnik? To jest jakiś standard i wszystkie podpasują? - O co chodzi z tym parametrem "Turn"? np. "15 Turn". Jak dotąd przy doborze silników do samolotów zwracałem uwagę głównie na KV a tutaj widzę jakieś "Turn". - Jak dobrać KV do mojego auta przy zmianie na bezszczotkę? Jedyna informacja którą mam o obecnym silniku to to że jest klasy 280. - Jak po zmianie silnika upewnić się, że obecne przełożenie zębatek (pinion + duża) jest ok? Czyli, że nie spalę silnika ani że auto nie będzie wolne. Domyślam się że KV silnika ma wiele z tym wspólnego. Chodzi mi o takie najbardziej "środkowe" ustawienie pomiędzy prędkością a momentem obrotowym. - Zauważyłem, że niektóre silniki do aut są wyposażone w jakieś sensory (i chyba osobne okablowanie do nich). O co w tym chodzi? - I na koniec lamerskie pytanie Jak się nazywa po polsku ta mała zębatka nakładana na oś silnika? (ang. pinion) Jak się nazywa duża zębatka napędzana przez pinion? odradzam ci te aluminiowe przeguby,Skoro masz doświadczenie to co innego polecasz? Idealnie byłoby dorwać tytanowe (mała masa przy dużej sztywności i wytrzymałości) ale nigdzie w internecie takich nie znalazłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 17 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 mocowanie silnika : tak samo jak w silnikach szczotkowych silniki bez szczotkowe samochodowe dzielą się na klasy 280 0 480 540 itd zmierz średnicę silnika to dobierzemy jakiś silnik (od średnicy zależy rozstaw śrubek) tak na szybko to http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__15188__S2848_4370_Brushless_Inrunner_4370kv_.html turn chodzi o to ilość zwojowy jest silnik, ilość zwojów ma wpływ na kv silnika kv: trzebaa poczytać zagraniczne fora i zobaczyć co wkładają ty potrzebujesz silnika 4000-6000kv zębatki : tak jak wyżej poczytać kto co wkłada a najlepiej doświadczalnie, jeśli silnik jest zbyt gorący to zmniejszyć napięcie lub zębatkę atakująca, gdy jest za mało mocy to odwrotnie sensory silniki z sensorami wymagaja specjalnego regulatora, podobno taki zestaw lepiej reaguje na gaz, jest płynniejszy pinion zębatka atakująca i zębatka odbiorająca przegubów nie zmieniaj dopóki same się nie rozsypią, oryginalnie nie są przypadkiem stalowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gites Opublikowano 17 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 Jak już napisałem wcześniej, silnik jest klasy 280 (przynajmniej ma taką nazwę: RS-280). Zmierzyłem wszystko tak jak mówiłeś i tak: - średnica silnika: 24mm - długość silnika: 30mm - średnica wałka: 2,3mm - rozstaw otworów na śruby mocujące: 14mm Do tego może pomocne będą jeszcze te dane: - stock'owa zębatka atakująca: 12 zębów - stock'owa zębatka odbierająca: 60 zębów Zatem co polecasz? Co do przegubów to oryginalne są stalowe tyle że... jeden już zgiąłem (naprawdę nie oszczędzam auta na wertepach ) W sumie nie wiem jak to się mogło stać skoro nic więcej z zawieszenia nie ucierpiało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 17 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__5219__HXT_BS_2030_130S_3500kv_Brushless_Inrunner.html w komentarzach znalazłem : It's a good replacement motor for 280 sized brushed motors. Straight fit and looks very nice. rozstaw 11mm http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__5220__HXT_2030_130S_4300kv_Brushless_Inrunner.html rostaw 16mm http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__4202__HXT_2040_130L_4850kv_Brushless_Inrunner.html rozstaw 16mm http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__4195__HXT_2030_130S_4300kv_Brushless_Inrunner.html rozstaw 16mm zmierz rozstaw otworów dokładniej i któryś z nich dopasujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gites Opublikowano 17 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 [...]zmierz rozstaw otworów dokładniej i któryś z nich dopasujesz Tak sobie myślę, że dokładniej niż suwmiarką się nie da... a tak właśnie mierzyłem... 14mm jak w mordę strzelił. No nic... czeka mnie nawiercanie płytki mocującej silnik.Powiedz mi jeszcze z jakim KV mam szukać silnika? Czy taki zestaw będzie ok? - silnik http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__5220__HXT_2030_130S_4300kv_Brushless_Inrunner.html - ESC http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=7189 - lub ESC http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=14630 A w ogóle to czym się różnią te dwa regulatory? Bo parametry mają raczej takie same. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyrax_ojz Opublikowano 17 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 coś w okolicach 4000kv ja skusiłem się na 7700kv i ciężko to opanować ale z większymi kołami i pakietem 3s kiedy masz do dyspozycji spory kawałek równego asfaltu tytuł mistrza prostej gwarantowany :twisted: do normalnej jazdy pakiet 2 s z małymi kołami, najsłabszym przełożeniem i tak nie zapewnia przyczepności jeśli masz możliwość wciśnięcia większego motorku to było by lepiej takiego poszukać w moim mikrusie wejdzie silnik większy niż 280 jedynym problemem może być grubość wału Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi