qbapfmrc Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 witam Prosze o pomoc w wyborze samolotu, rozważam ELECTRIFLY - DeHavilland TIGER MOTH http://modelmotor.pl/electrifly-dehavilland-tiger-moth-slow-flyer-ep-arf-76cm.html albo GWS - Tiger Moth NPS http://www.nastik.pl/tiger-moth-p-296.html Ma to być samolocik dla początkującego modelarza czyli: - łatwy w pilotarzu, dobrze zeby wolno latał i wybaczał błędy - łatwy do posklejania po upadkach i wymiany częsci zamiennych ELECTRIFLY jest troche mniejszy (szer skrz 76 cm) i ma 3 serwa (chyba brak lotek) tylko usterzenia na ogonie. GWS jest większy (szer 96 cm) i ma 4 serwa. zalecane wyposażenie do GWS jest o wiele tańsze (serwa, silnik ok 30 zl, w ELECTRIFLY to ok 90 zl) - niby ok ale zastanawiam sie czy nie za tanie, zebym np.: za pół roku nie musiał ich wymieniać. Czy te z modelu ELECTRIFLY są lepsze jakościowo? A moze polecacie cos innego np z depronu ? z góry dzięki za pomoc Kuba
Air Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 witam Prosze o pomoc w wyborze samolotu, rozważam ELECTRIFLY - DeHavilland TIGER MOTH http://modelmotor.pl/electrifly-dehavilland-tiger-moth-slow-flyer-ep-arf-76cm.html albo GWS - Tiger Moth NPS http://www.nastik.pl/tiger-moth-p-296.html Ma to być samolocik dla początkującego modelarza czyli: - łatwy w pilotarzu, dobrze zeby wolno latał i wybaczał błędy - łatwy do posklejania po upadkach i wymiany częsci zamiennych O ile pierwszy punkt byłby spełniony, o tyle drugi w ogóle. Tiger Moth od Electrifly to model konstrukcyjny pokryty folią. W razie kraksy pozostaje zdjęcie folii z uszkodzonej partii samolotu, dorobienie nowych elementów we własnym zakresie, posklejanie, pokrycie folią... zapomnij jak na początek! W przypadku GWSa nie wiem jaką on ma konstrukcję - wygląda na styropian (zapewne EPS) więc już lepiej i naprawa nie nastręczała by problemów w razie wypadku... Ogólnie zapomniałbym o dwupłacie na początek. Dwa razy więcej rzeczy może się w nim zepsuć w razie upadku ;] Jeśli chcesz półmakietę - pomyśl może o jakimś Piperze? Jest sporo ładnych półmakiet tego samolotu, zrobionych z łatwego do naprawy styropianu... zastanawiam sie czy nie za tanie, zebym np.: za pół roku nie musiał ich wymieniać. Czy te z modelu ELECTRIFLY są lepsze ElectriFly (Great Planes) to ścisła czołówka, jeśli chodzi o jakość modeli, tak więc zapewne podzespoły też lepsze niż w GWS. Poza tym serwomechanizmy akurat są jedną z tańszych rzeczy do wymiany w razie ich awarii... jakościowo? A moze polecacie cos innego np z depronu ? Hehe, nie pytaj tu o to, bo zaraz Ci zaczną wciskać, że najlepiej to na początek samemu zbudować RWD-5 by Skazoo )) PS.: Jeśli musi to być Tiger Moth z modeli styropianowych pojawił się ostatnio taki: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=19451 Kosztuje tylko 80$, a jest to PNF - jedyne czego potrzebujesz to swój własny nadajnik i odbiornik i pakiet. Do tego ładnie, makietowo wygląda.
qbapfmrc Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2011 dzieki, też tak myślałem bo widziałem instr. składania tego ELECTRI i się troche przeraziłem, a ta makietka z HC wygląda extra, ale chyba będzie ten sam problem co w.w. Ale faktycznie cena jest ok biorąc pod uwagę ze ma prawie wszystko w cenie. Nie musi być koniecznie Tiger - o Piperze lub czymś podobnym tez myślałem tyle ze te Tigery sa stosunkowo tanie a wyglądają elegancko, ale moge z tym poczekać. a RWD-5 by - jak dla mnie odpada
false Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Ja się jeszcze wypowiem o Tiger Moth z GWS, bo sam taki model miałem. Przede wszystkim polecałbym Ci wersję niemalowaną i kolorowanie we własnym zakresie (w zestawie są naklejki więc wystarczy żółta farba). Fabryczna powłoka jest słaba i strasznie przyciąga wszelki brud. No i mocowanie podwozia to żenada, na trawę radziłbym całkiem z niego zrezygnować. Model składa się bardzo prosto, nie było z tym żadnych problemów. Ale wykonany jest z jakiegoś styropianu, więc wytrzymały nie jest. Miałem nim jedno pionowe walnięcie, ale z zaledwie 1,5m, więc nic się nie stało. Latałem na 3 serwach 9 gramowych, silniku TP 2410-12 (z mocowaniem na listewkę), śmigle 10x4,7 i pakiecie 3s 1300mAh. Z tym wyposażeniem wyważył się idealnie, nic nie musiałem dokładać ani jakoś specjalnie rozmieszczać. Model jest bajecznie prosty w pilotażu, powolny i przewidywalny. Nie lubi dużych kątów, ale poza tym jest ok. Latałem nim nawet na bardzo małych powierzchniach.
Air Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 dzieki, też tak myślałem bo widziałem instr. składania tego ELECTRI i się troche przeraziłem, a ta makietka z HC wygląda extra, ale chyba będzie ten sam problem co w.w. Ten model jest z EPO (odmiana pianki) więc nie będzie poważnego problemu w razie kraksy. Lata też bardzo dobrze (na Youtube jest filmik z oblotu prototypu). Gdyby nie to, że nie mam w okolicy możliwości polatania w miejscu z utwardzonym pasem (też miej to na względzie!!!) to pewnie już by do mnie leciał
qbapfmrc Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2011 dzieki za porady, juz jestem sklonny kupic GWS albo tego z HC ale ... boje sie trochę tych napraw. Teraz latam motoszybowcem ASW 28 Pelikan a właściwie więcej przy nim robię niż latam bo wykonanie jakościowe modelu jest kiepskie. Chciałbym miec model który w razie kraksy łatwo i szybko mozna posklejać a przy dwupłącie są te wszystkie dodatkowe elementy łączące 2 płąty skrzydła ich ustawienie wzgl siebie tez musi być równe itd. Pod tym wzgl. jednak np Piperek jest prostszy. Jesli chodzi utwardzone podloze to nie mam do takiego dostepu ale jak radzi False mozna po prostu nie montowac podwozia. Więc chyba Piper chociaż cholerka ten Tiger (obydwa) jest całkiem fajny - i niedrogi
Rekomendowane odpowiedzi