pauletto007 Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 Cześć. Mam już skalibrowany regulator wg ustawień: 1. Brake :ON 2. Battery type: Li-ion/Li-poly 3. Cutoff mode: Reduce Power 4. Cuttoff threshold: High 5. Startup mode: Super soft 6. Timing: High Uruchomiłem silnik, hula ładnie, jednak problem jest w tym, że silnik nie pracuje w całym zakresie gazu jaki oferuje drążek gazu w nadajniku. To znaczy - silnik nie ma maksymalnych obrotów w maksymalnym punkcie tylko w 2/3 zakresu górnego i nie ma minimalnych obrotów w minimum, ale w 1/3 dolnego zakresu. Zakres dźwigni gazu próbowałem ustawić wg instrukcji do regulatora ale nic to nie daje i za każdym razem uruchamia mi się ponownie tryb programowania regulatora. Czy miał ktoś z Was podobny problem z tym modelem regulatora? A tak na marginesie: mam silnik Turnigy C3536, śmigło 11x5,5, pakiet 2200mAh 3s 25C. I odpaliłem silnik ze śmigłem - napęd ma taki ciąg, że trudno utrzymać model, aż się gęba cieszy jaką to maleństwo ma moc
LeszekJ Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 Przeprowadź "throttle range setting" zgodnie z instrukcją. Po co Ci super soft start? Helikopterem chcesz latać czy samolotem?
pauletto007 Opublikowano 10 Września 2011 Autor Opublikowano 10 Września 2011 Przeprowadź "throttle range setting" zgodnie z instrukcją.Tak właśnie próbowałem chyba z 5 razy i żadnego efektu :? Po co Ci super soft start? Helikopterem chcesz latać czy samolotem?Ustawiałem wszystkie tryby startu i ten najbardziej mi odpowiada.
LeszekJ Opublikowano 10 Września 2011 Opublikowano 10 Września 2011 To jeszcze wyczyść wszelkie ustawienia w aparaturze na kanale gazu tak żeby było od 0 do 100% liniowo. Startowałeś do prawdziwego lotu samolotem z super soft startem?
pauletto007 Opublikowano 10 Września 2011 Autor Opublikowano 10 Września 2011 To jeszcze wyczyść wszelkie ustawienia w aparaturze na kanale gazu tak żeby było od 0 do 100% liniowo. Wszystko jest tak ustawione. Kombinowałem z subtrimem do gazu ale też niewiele to daje.Startowałeś do prawdziwego lotu samolotem z super soft startem?Jeszcze nie miałem okazji latać RC.
LeszekJ Opublikowano 10 Września 2011 Opublikowano 10 Września 2011 Żadnym trimów, subtrimów. Podłącz jakieś serwo z założonym orczykiem do odbiornika na kanał gazu i sprawdź czy pracuje proporcjonalnie w pełnym zakresie drążka czy może też tak dziwnie jak regulator. Wtedy będziesz wiedział gdzie szukać. Napisałeś wcześniej "Zakres dźwigni gazu próbowałem ustawić wg instrukcji do regulatora ale nic to nie daje i za każdym razem uruchamia mi się ponownie tryb programowania regulatora.". Czy to znaczy, że pięć razy próbowałeś ale nie ustawiłeś? Może włącz rewers w aparaturze na kanale gazu.
pauletto007 Opublikowano 11 Września 2011 Autor Opublikowano 11 Września 2011 Żadnym trimów, subtrimów. Podłącz jakieś serwo z założonym orczykiem do odbiornika na kanał gazu i sprawdź czy pracuje proporcjonalnie w pełnym zakresie drążka czy może też tak dziwnie jak regulator. Wtedy będziesz wiedział gdzie szukać. Sprawdziłem to. Serwo na kanale gazu pracuje w całym zakresie. Regulator nie :? Napisałeś wcześniej "Zakres dźwigni gazu próbowałem ustawić wg instrukcji do regulatora ale nic to nie daje i za każdym razem uruchamia mi się ponownie tryb programowania regulatora.". Czy to znaczy, że pięć razy próbowałeś ale nie ustawiłeś? Tak, nawet dziś próbowałem ustawić to wg instrukcji kolejny raz. Procedura idzie prawidłowo, bo wszystkie dźwięki określone w instrukcji się pojawiają. Ale silnik wciąż nie pracuje w całym zakresie drążka gazuMoże włącz rewers w aparaturze na kanale gazu.Sprawdziłem i tak. Revers na gazie powoduje, że silnik w minimalnym punkcie drążka gazu ma maksymalne obroty, ale maksymalne też uzyskuje dużo wcześniej niż w punkcie minimalnym zakresu drążka gazu, a funkcja odcięcia gazu ThrottleCut po włączeniu (u mnie ustawione na 0% mocy) rozkręca silnik na maxa. Po przestawieniu na wartość +50% silnik zwiększa obroty o dodatkowe 50%, a jak ustawię na -30%, to je zmniejsza o 30% ale nie zachowuje się jako odcięcie gazu, tylko jako zmiana prędkości obrotowej silnika. U mnie Throttle Cut w nadajniku Turnigy TH9x można ustawić w zakresie +50%,-30%.Programowanie regulatora wykonałem, przy użyciu nadajnika, może z kartą programującą było by wszystko OK. A może tutaj chodzi o bezwładność silnika, że nie ciągnie od minimalnych obrotów odpowiadających minimalnym wychyleniom drążka gazu, bo to generuje zbyt mały sygnał prądowy do silnika, aby go rozkręcić... Taka moja filozofia.
LeszekJ Opublikowano 11 Września 2011 Opublikowano 11 Września 2011 Tak, nawet dziś próbowałem ustawić to wg instrukcji kolejny raz. Procedura idzie prawidłowo, bo wszystkie dźwięki określone w instrukcji się pojawiają.Jakie to dźwięki? Precyzyjnie. Pytam bo podejrzewam, że zamiast ustawienia zakresu gazu stale wskakujesz w programowanie opcji regulatora.Nie baw się na razie z throttle-cut bo to tylko zaciemnia obraz sytuacji.
pauletto007 Opublikowano 11 Września 2011 Autor Opublikowano 11 Września 2011 ...Jakie to dźwięki? Precyzyjnie. Pytam bo podejrzewam, że zamiast ustawienia zakresu gazu stale wskakujesz w programowanie opcji regulatora...Zgadza się, za każdym razem uruchamia mi się ponownie tryb programowania regulatora, pomimo, że postępuję zgodnie z instrukcją.
d.a.r.o. Opublikowano 13 Września 2011 Opublikowano 13 Września 2011 Nagraj filmik z "całą procedurą", a na pewno dużo nam wyjaśni.
pauletto007 Opublikowano 14 Września 2011 Autor Opublikowano 14 Września 2011 Nagraj filmik z "całą procedurą", a na pewno dużo nam wyjaśni.Nagrane. Tym razem nie wskakuję w tryb programowania regulatora jak zdarzało mi się wcześniej.1. Regulator Turnigy PLUSH 40A, problemy z zakresem drążka gazu, cz.1 - procedura ustawiania zakresu działania drążka gazu jaką wykonuję wg instrukcji dołączonej do regulatora. 2. Regulator Turnigy PLUSH 40A, problemy z zakresem drążka gazu, cz.2 - zbliżenie na drążek gazu w nadajniku. Zobaczcie proszę, w jakim zakresie pracy drążka pracuje silnik, wyjący dźwięk w tle to właśnie pracujący silnik (a takie pikanie to słabe akumulatory w nadajniku ) Przyjmując zakres pracy drążka gazu jako <-1;+1>, pomimo prawidłowego wykonania procedury, u mnie silnika działa w zakresie <-2/3;+2/3>, W zakresie <-1; -2/3) - brak pracy silnika. W zakresie (+2/3; +1) - ciągłe utrzymywanie maksymalnych obrotów.
LeszekJ Opublikowano 14 Września 2011 Opublikowano 14 Września 2011 Regulator, regulatorem ale electric boogie całkiem fajne:) W tej aparaturze masz piękny podgląd na sygnały. Co widać na kanale gazu jak przesuwasz drążek?
pauletto007 Opublikowano 14 Września 2011 Autor Opublikowano 14 Września 2011 Regulator, regulatorem ale electric boogie całkiem fajne:)Hehe A coś odn. regulatora?? :wink:
LeszekJ Opublikowano 14 Września 2011 Opublikowano 14 Września 2011 Może strzel jeszcze reset (wyłącz ESC) natychmiast po ustawieniu dolnej pozycji drążka. Jeszcze coś mi przyszło do głowy: może masz ustawione jakieś "kosmiczne" zakresy/krzywą na kanale gazu np. -140% do +140%?
pauletto007 Opublikowano 14 Września 2011 Autor Opublikowano 14 Września 2011 Może strzel jeszcze reset (wyłącz ESC) natychmiast po ustawieniu dolnej pozycji drążka. Jeszcze coś mi przyszło do głowy: może masz ustawione jakieś "kosmiczne" zakresy/krzywą na kanale gazu np. -140% do +140%? Pobawiłem się zakresem EPA (E.POINT) w nadajniku i śmiga w całym zakresie Wreszcie! Tylko jeszcze muszę znaleść w jakiś magiczny sposób średnie obroty silnika, tak aby odpowiadały stanowi 0 w nadajniku, czyli tej średniej dłuższej kresce w środku.
Rekomendowane odpowiedzi