madmax Opublikowano 9 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 Witam. Mój 6-letni syn ostatnio stwierdził, że jego zdalnie sterowany samochodzik terenowy ( oczywiście chińska zabawka ) za wolno jeździ. Przy okazji wjechał mi na ambicję. Stwierdził, że jego kolega z podwórka ma szybsze auto, więc powinienem dać większą baterię do jego samochodu, aby mógł być pierwszy :shock: . Więc co robić - kochany tatuś rozbebeszył auto ku ogromnemu zadowoleniu syna ( bezcenne ) i zaczął przeróbki na całego :crazy: . O co tam - lubię trochę pogrzebać, a syn będzie miał radochę ( jeśli coś z tego wyjdzie ) :jupi:. Na pierwszy rzut poszła instalacja serwa skrętu. O dziwo - serwo Tower Pro z metalowymi zębami idealnie pasowało w miejsce poprzedniego pseudo-serwa - wystarczyła tylko minimalna przeróbka. Nawet serwo- saver z pseudo-serwa udało się zainstalować. Po wywaleniu elektroniki na 27MHz zostało sporo miejsca na włożenie regulatora oraz obiornika. Został mi do przeróbki ostatni element - napęd. Silnik przypomina Speed 280, ale był mizernej jakości. Ponieważ pod ręką miałem inrunnera Emaxa B2030/16 - postanowiłem go zamontować - trzeba iść na całość . Nawet pasuje w miejsce poprzednie silnika. Pojawił się tylko problem z zębatką atakującą. Po zmierzeniu i obliczeniach wyszło, że oryginalna zębatka ma moduł 0,8 i 8 zębów, zaś oś nowego silnika ma średnicę 2.3 mm. Szukam o godziny po całym internecie i nigdzie takiej zębatki ( najlepiej dokręcanej na robaczka ) nie widzę. Gdzie mogę ( lub czy w ogóle mogę ) taką gotową zębatkę gdzieś dostać ? P.S. W ostateczności spróbuję przerobić oryginalną zębatkę - stary silnik ma wał 2mm, więc zębatkę będę musiał niestety rozwiercać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gites Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 Cześć, Po pierwsze to szkoda, że nie napisałeś w dziale samochodowym. Tutaj zajrzałem zupełnie przez przypadek a tam by Ci pewnie ktoś szybciej odpowiedział. Odpowiadając na Twoje pytanie... Faktycznie zębatki o module 0.8M nie są popularne i trudno je znaleźć. Chwilę poszukałem i rezultaty podobne do Twoich, czyli nie ma. W tej sytuacji, będąc na Twoim miejscu zacząłbym kombinować żeby wymienić obie zębatki (atakującą i odbierającą) na jakieś o module 0.5M, który jest bardzo popularny i będziesz miał łatwy do nich dostęp. Ja zrobiłem podobnie u siebie, gdyż wymieniłem silnik z osi 2.0 mm na 2.3 mm. Zębatki atakujące kupiłem w hobbyking.com, np. 8T 0.5M a odbierające w asiatees.com, np. 0.5M 60T. Ja kupiłem dwie odbierające, 60 i 61 zębów oraz kilka atakujących, 8 - 15 zębów... wszystkie o module 0.5M. Kosztują niewielkie pieniądze więc warto kupić od razu całą rozmiarówkę bo dzięki temu można później w ciągu jednego wieczoru pokombinować z przełożeniami i dobrać takie jakie nam pasuje, np. wolniejsze auto ale silniejsze (off-road), szybkie auto ale mniej mocy (on-road). Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi