madmax Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 Witam. Mój 6-letni syn ostatnio stwierdził, że jego zdalnie sterowany samochodzik terenowy ( oczywiście chińska zabawka ) za wolno jeździ. Przy okazji wjechał mi na ambicję. Stwierdził, że jego kolega z podwórka ma szybsze auto, więc powinienem dać większą baterię do jego samochodu, aby mógł być pierwszy :shock: . Więc co robić - kochany tatuś rozbebeszył auto ku ogromnemu zadowoleniu syna ( bezcenne ) i zaczął przeróbki na całego :crazy: . O co tam - lubię trochę pogrzebać, a syn będzie miał radochę ( jeśli coś z tego wyjdzie ) :jupi:. Na pierwszy rzut poszła instalacja serwa skrętu. O dziwo - serwo Tower Pro z metalowymi zębami idealnie pasowało w miejsce poprzedniego pseudo-serwa - wystarczyła tylko minimalna przeróbka. Nawet serwo- saver z pseudo-serwa udało się zainstalować. Po wywaleniu elektroniki na 27MHz zostało sporo miejsca na włożenie regulatora oraz obiornika. Został mi do przeróbki ostatni element - napęd. Silnik przypomina Speed 280, ale był mizernej jakości. Ponieważ pod ręką miałem inrunnera Emaxa B2030/16 - postanowiłem go zamontować - trzeba iść na całość . Nawet pasuje w miejsce poprzednie silnika. Pojawił się tylko problem z zębatką atakującą. Po zmierzeniu i obliczeniach wyszło, że oryginalna zębatka ma moduł 0,8 i 8 zębów, zaś oś nowego silnika ma średnicę 2.3 mm. Szukam o godziny po całym internecie i nigdzie takiej zębatki ( najlepiej dokręcanej na robaczka ) nie widzę. Gdzie mogę ( lub czy w ogóle mogę ) taką gotową zębatkę gdzieś dostać ? P.S. W ostateczności spróbuję przerobić oryginalną zębatkę - stary silnik ma wał 2mm, więc zębatkę będę musiał niestety rozwiercać.
Gites Opublikowano 11 Września 2011 Opublikowano 11 Września 2011 Cześć, Po pierwsze to szkoda, że nie napisałeś w dziale samochodowym. Tutaj zajrzałem zupełnie przez przypadek a tam by Ci pewnie ktoś szybciej odpowiedział. Odpowiadając na Twoje pytanie... Faktycznie zębatki o module 0.8M nie są popularne i trudno je znaleźć. Chwilę poszukałem i rezultaty podobne do Twoich, czyli nie ma. W tej sytuacji, będąc na Twoim miejscu zacząłbym kombinować żeby wymienić obie zębatki (atakującą i odbierającą) na jakieś o module 0.5M, który jest bardzo popularny i będziesz miał łatwy do nich dostęp. Ja zrobiłem podobnie u siebie, gdyż wymieniłem silnik z osi 2.0 mm na 2.3 mm. Zębatki atakujące kupiłem w hobbyking.com, np. 8T 0.5M a odbierające w asiatees.com, np. 0.5M 60T. Ja kupiłem dwie odbierające, 60 i 61 zębów oraz kilka atakujących, 8 - 15 zębów... wszystkie o module 0.5M. Kosztują niewielkie pieniądze więc warto kupić od razu całą rozmiarówkę bo dzięki temu można później w ciągu jednego wieczoru pokombinować z przełożeniami i dobrać takie jakie nam pasuje, np. wolniejsze auto ale silniejsze (off-road), szybkie auto ale mniej mocy (on-road). Powodzenia
Rekomendowane odpowiedzi