Skocz do zawartości

Pierwszy silnik spalinowy


Bruno

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dałoby i to swobodnie. Dobrze naładowanym pogrzejesz spokojnie cały dzień latania. Nie policzę tego, ale na oko jakieś ze 2 godziny grzania ciągłego, więc świat i ludzie. Ja mam 2100 i spoko. No może godzina, ale nikt nie grzeje cięgiem...

Bruno, tylko czym zamierzasz go ładować?

Tak jak tam piszą na dole kurrrsywą, warto by było go najpierw 'uformować', ale nie jest to konieczne, uformuje się w końcu sam, a ten początkowy niedobór pojemności, to jakieś 20% raptem, a na żywotność wpływu nie ma żadnego.

Tylko musisz go mieć czym ładować. Generalnie, nie możesz dopuścić do żadnej z trzech rzeczy:

1) Żeby prąd ładowania przekroczył 2C, czyli tutaj 4,6A.

2) Żeby napięcie ładowania przekroczyło 1,6V.

3) Żeby jego temperatura przekroczyła 40°C. (mnie jeśli parzy w dłoń, to już jest ponad 55°C)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ciągłego? Może i tak, jednak ja swojego trzyletniego 2100 nie ładowałem już ponad tydzień, a codziennie w garażu odpalam po kilka razy silniczek i jeszcze grzeje. Zresztą po chwili odpoczynku zawsze przecież trochę wstaje, choć to do czasu rzecz jasna.

A w garażu mam na dodatek zimno, więc wszystko nie narękę, tylko w brew... :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filip - widać, że kumasz w tej dziedzinie to i sobie dajesz radę ale staramy się doradzić coś, co będzie zachęcało do dalszego działania a nie przyprawiało o k...cę. Dlatego podsuwamy rozwiązania może nie najtańsze ale biorąc pod uwagę spalone świece, lipola i kto wie co jeszcze to może i nie najdroższe. Ja w czasie zawodów muszę odpalić silnik na czas i zajmuje mi to tyle, co pstryknięcie wyłącznika panela i naciśnięcie rozrusznika czyli w granicach 2 sekund a dochodziłem do tego naprawdę ciernistą drogą, której nikomu nie będę polecał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... No jasne. Bez tych rurek ten gruz opadnie na dno zbiornika i w żaden sposób nie ma szans się dostać do gaźnika. ...

A pewnie że nie ma szans, bo jak nie ma rurek, to i nie ma którędy... :devil:

Nudzi mi się, no to a masz... ;)

 

Ja akurat mam taki:

http://www.modelemax.pl/p...roducts_id=6519

i sprawuje się chyba dobrze, nie mam rozeznania/odniesienia.

Gdy szukałem panela nie natknąłem się na tamtego Turnigy, czyli:

http://www.rc-electrotown.pl/index.php?products=product&prod_id=951

Teraz już po ptokach, ale jego bym wybrał. Jest cacy i 2x tańszy. Bruno, taniej takiego chyba nie kupisz...

 

... ta pionowa trzyma bęben gaźnika i ogranicza jego ruch ...

Bruno, jeśli uruchomiłeś już bęben/przepustnicę, to ustaw tę śrubkę tak, żeby przepustnica się całkiem zamykała, ale 'tylko co'.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bruno, ja walczyłem, łącznie ze zbudowaniem własnego panelu z regulowanym prądem żarzenia (na którymś z LM). Koniec końców skończyło się na fabrycznym panelu. Jeżeli chcesz kupić żarkę na AA z akumulatorami LSD albo "zintegrowaną" z ładowarką - odezwij się na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nudzi mi się

To włącz Polsat - jest KSW :mrgreen:

 

Bruno, ja walczyłem, łącznie ze zbudowaniem własnego panelu z regulowanym prądem żarzenia (na którymś z LM). Koniec końców skończyło się na fabrycznym panelu.

Też to przeszedłem - robiłem na 555 i BUZ 11 z miernikiem cyfrowym jako wskaźnik prądu załączający się automatycznie po podłączeniu świecy http://www.modelarz.one.pl/media/porady-modelarskie/warsztat-rc/02-skrzynka-startowa/skrzynka-startowa-03.jpg ale obecnie używam fabrycznego (automatycznego)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co tam NE555 nie rozumiem, oświećcie mnie plizz.

Albo, z jednej strony:

Advantages

Switched operation (low power consumption).

a z drugiej:

Disadvantages

Can not be used with normal small power supplies (only with accumulators) due to high (5 A) transient currents.

No i jeszcze po co ten wielki opornik, skoro już NE555 zastosowano?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A bo skubany fabrycznie był na górze tak ciasny, że aż trzeszczało i ze swoją kosmiczną pojemniścią 1cm? nie był w stanie uciągnąć samego siebie... :devil:

Zastosowałem mu więc domowe honowanie na kolanie papierem 1500, znacznie pomogło i właśnie kończę go tak z doskoku docierać.

Ciekawe, czy coś mi teraz pociągnie... :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, dzięki. :wink:

Uświadomiliście mi, że rozpoczęcie przygody ze spaliniakami nie jest takie tanie jak mi się wydawało. Teraz czekam na zastrzyk $ i zainwestuje w jakąś grzałkę z ładowarką.

P.S Dwa dni kupiłem grzałkę http://rc-electrotown.pl/index.php?products=product&prod_id=915 silnik odpalił :lol:, a potem pomyliłem + z - i grzałkę spaliłem :evil: :wall: T_T Wstyd się przyznać i dlatego szukałem rozwiązań z jakimiś opornikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zanim kupiłem grzałkę Turnigy na HK za 10zł używałem 2xR20. Żadnego koszyczka, żadnych krokodylków. Sklejasz razem np. na CA, lutujesz bieguny (oczywiście równolegle!!!) jak najtłustrzymi i nakrótszymi kablami, dolutowujesz 2 kolejne jako wyjścia (też tłuste i króciutkie) i masz równie skuteczną jak nieporęczną grzałkę. Samemu trudno obsłużyć, w 2 osoby nie ma problemu. Jedna trzyma grzałkę, druga rozrusznik (albo kopie śmigło).

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/d226475afa162f4d.html

Starczy na dłuuuugo, nawet na czas przesyłki nowej grzałki z Chin. A swoją drogą polecam kupić w HobbyKing, np. tę:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11456__Turnigy_Glow_Plug_Lighter_Tool.html

Wraz z przesyłką wyjdzie ci mniej niż 25zł, czyli wciąż mniej niż w Polsce, a do limitu wagi przesyłki zostanie ci wciąż 33g, które możesz wykorzystać na jakąś elektronikę, która zawsze się przyda.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.