Capriman Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 Ja podpinałem zarówkę samochodową 25W i patrzyłem jak swieci, oczywiście lepiej dać za długi drut na początek jaka za krótki :rotfl: Sam tak zasilałem na początku swiece i działało super
Kwazio Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 No pewnie że lepiej, tylko niż za krótki ale względem ile i jakiego. Właśnie o to się rozchodzi... :devil:
Bruno Opublikowano 26 Listopada 2011 Autor Opublikowano 26 Listopada 2011 http://modelarski.com/produkt-Akumulator_RMS_AA2300mAh_1,2V_10C_Ni-Mh,6970.html a to dało by radę ze świecą?
Kwazio Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 Dałoby i to swobodnie. Dobrze naładowanym pogrzejesz spokojnie cały dzień latania. Nie policzę tego, ale na oko jakieś ze 2 godziny grzania ciągłego, więc świat i ludzie. Ja mam 2100 i spoko. No może godzina, ale nikt nie grzeje cięgiem... Bruno, tylko czym zamierzasz go ładować? Tak jak tam piszą na dole kurrrsywą, warto by było go najpierw 'uformować', ale nie jest to konieczne, uformuje się w końcu sam, a ten początkowy niedobór pojemności, to jakieś 20% raptem, a na żywotność wpływu nie ma żadnego. Tylko musisz go mieć czym ładować. Generalnie, nie możesz dopuścić do żadnej z trzech rzeczy: 1) Żeby prąd ładowania przekroczył 2C, czyli tutaj 4,6A. 2) Żeby napięcie ładowania przekroczyło 1,6V. 3) Żeby jego temperatura przekroczyła 40°C. (mnie jeśli parzy w dłoń, to już jest ponad 55°C)
Capriman Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 A nie jest tak że świeca bierze około 3-4Ah czyli 3000-4000mah czyli teoretycznie taki paluszek 2000 starczy raczej na 30minut a w rzeczywistości pewnie na 15minut...???
Kwazio Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 Ale ciągłego? Może i tak, jednak ja swojego trzyletniego 2100 nie ładowałem już ponad tydzień, a codziennie w garażu odpalam po kilka razy silniczek i jeszcze grzeje. Zresztą po chwili odpoczynku zawsze przecież trochę wstaje, choć to do czasu rzecz jasna. A w garażu mam na dodatek zimno, więc wszystko nie narękę, tylko w brew... :devil:
andrzej_t Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 Filip - widać, że kumasz w tej dziedzinie to i sobie dajesz radę ale staramy się doradzić coś, co będzie zachęcało do dalszego działania a nie przyprawiało o k...cę. Dlatego podsuwamy rozwiązania może nie najtańsze ale biorąc pod uwagę spalone świece, lipola i kto wie co jeszcze to może i nie najdroższe. Ja w czasie zawodów muszę odpalić silnik na czas i zajmuje mi to tyle, co pstryknięcie wyłącznika panela i naciśnięcie rozrusznika czyli w granicach 2 sekund a dochodziłem do tego naprawdę ciernistą drogą, której nikomu nie będę polecał.
Kwazio Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 ... No jasne. Bez tych rurek ten gruz opadnie na dno zbiornika i w żaden sposób nie ma szans się dostać do gaźnika. ...A pewnie że nie ma szans, bo jak nie ma rurek, to i nie ma którędy... :devil: Nudzi mi się, no to a masz... Ja akurat mam taki: http://www.modelemax.pl/p...roducts_id=6519 i sprawuje się chyba dobrze, nie mam rozeznania/odniesienia. Gdy szukałem panela nie natknąłem się na tamtego Turnigy, czyli:http://www.rc-electrotown.pl/index.php?products=product&prod_id=951 Teraz już po ptokach, ale jego bym wybrał. Jest cacy i 2x tańszy. Bruno, taniej takiego chyba nie kupisz... ... ta pionowa trzyma bęben gaźnika i ogranicza jego ruch ... Bruno, jeśli uruchomiłeś już bęben/przepustnicę, to ustaw tę śrubkę tak, żeby przepustnica się całkiem zamykała, ale 'tylko co'.
mkrawcz1 Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 Bruno, ja walczyłem, łącznie ze zbudowaniem własnego panelu z regulowanym prądem żarzenia (na którymś z LM). Koniec końców skończyło się na fabrycznym panelu. Jeżeli chcesz kupić żarkę na AA z akumulatorami LSD albo "zintegrowaną" z ładowarką - odezwij się na PW.
andrzej_t Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 Nudzi mi sięTo włącz Polsat - jest KSW :mrgreen: Bruno, ja walczyłem, łącznie ze zbudowaniem własnego panelu z regulowanym prądem żarzenia (na którymś z LM). Koniec końców skończyło się na fabrycznym panelu.Też to przeszedłem - robiłem na 555 i BUZ 11 z miernikiem cyfrowym jako wskaźnik prądu załączający się automatycznie po podłączeniu świecy http://www.modelarz.one.pl/media/porady-modelarskie/warsztat-rc/02-skrzynka-startowa/skrzynka-startowa-03.jpg ale obecnie używam fabrycznego (automatycznego)
bzik4 Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 a ja zrobiłem sobie takie coś http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=33272 i świetnie działa, ale używam tylko wtedy gdy grzałkę mam rozładowaną, jest to moje zapasowe źródełko :wink:
Kwazio Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 Ale po co tam NE555 nie rozumiem, oświećcie mnie plizz. Albo, z jednej strony: Advantages Switched operation (low power consumption). a z drugiej: Disadvantages Can not be used with normal small power supplies (only with accumulators) due to high (5 A) transient currents. No i jeszcze po co ten wielki opornik, skoro już NE555 zastosowano?
bzik4 Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 Ale po co tam NE555 nie rozumiem, oświećcie mnie plizz. a bo ja wiem działa i już :mrgreen: a codziennie w garażu odpalam po kilka razy silniczek oświeć mnie, po co to robisz?
Kwazio Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 A bo skubany fabrycznie był na górze tak ciasny, że aż trzeszczało i ze swoją kosmiczną pojemniścią 1cm? nie był w stanie uciągnąć samego siebie... :devil: Zastosowałem mu więc domowe honowanie na kolanie papierem 1500, znacznie pomogło i właśnie kończę go tak z doskoku docierać. Ciekawe, czy coś mi teraz pociągnie... :devil:
Bruno Opublikowano 27 Listopada 2011 Autor Opublikowano 27 Listopada 2011 Dobra, dzięki. :wink: Uświadomiliście mi, że rozpoczęcie przygody ze spaliniakami nie jest takie tanie jak mi się wydawało. Teraz czekam na zastrzyk $ i zainwestuje w jakąś grzałkę z ładowarką. P.S Dwa dni kupiłem grzałkę http://rc-electrotown.pl/index.php?products=product&prod_id=915 silnik odpalił , a potem pomyliłem + z - i grzałkę spaliłem :evil: :wall: T_T Wstyd się przyznać i dlatego szukałem rozwiązań z jakimiś opornikami.
mkrawcz1 Opublikowano 27 Listopada 2011 Opublikowano 27 Listopada 2011 P.S Dwa dni kupiłem grzałkę http://rc-electrotown.pl/index.php?products=product&prod_id=915 http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=14840
Kwazio Opublikowano 27 Listopada 2011 Opublikowano 27 Listopada 2011 ... a potem pomyliłem + z - i grzałkę spaliłem ...Spoko, to się na początku zdarza. Nawet nie będę wyliczać, ile razy zdarzyło się mi... :devil:Grunt że odpaliłeś, gratulacje!
karlem Opublikowano 27 Listopada 2011 Opublikowano 27 Listopada 2011 Awaryjnie akumulator 12V + żarówka reflektorowa 40W. I jest kontrola żarzenia :wink:
Kwazio Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 Świetny patent, skoro sprawdzony! Można jeszcze z przełącznikiem i mamy 40/45/85... :devil: O ile pozycja 85 nie będzie już dla świecy przesadą... :devil:
megamarcel Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 Ja zanim kupiłem grzałkę Turnigy na HK za 10zł używałem 2xR20. Żadnego koszyczka, żadnych krokodylków. Sklejasz razem np. na CA, lutujesz bieguny (oczywiście równolegle!!!) jak najtłustrzymi i nakrótszymi kablami, dolutowujesz 2 kolejne jako wyjścia (też tłuste i króciutkie) i masz równie skuteczną jak nieporęczną grzałkę. Samemu trudno obsłużyć, w 2 osoby nie ma problemu. Jedna trzyma grzałkę, druga rozrusznik (albo kopie śmigło). http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/d226475afa162f4d.html Starczy na dłuuuugo, nawet na czas przesyłki nowej grzałki z Chin. A swoją drogą polecam kupić w HobbyKing, np. tę: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11456__Turnigy_Glow_Plug_Lighter_Tool.html Wraz z przesyłką wyjdzie ci mniej niż 25zł, czyli wciąż mniej niż w Polsce, a do limitu wagi przesyłki zostanie ci wciąż 33g, które możesz wykorzystać na jakąś elektronikę, która zawsze się przyda. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi