Skocz do zawartości

Pierwszy silnik spalinowy


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No to od razu szukaj sobie tych styków... :devil:

No i akumulator potrzebujesz. Co najmniej żelowy 7Ah. No i coś do jego ładowania, bo jeśli żelowy, to trzeba wyjątkowo dbać o naładowanie.

Styki to styki. Żadna elektronika nie ma tu sensu.

Opublikowano

Nie to, nie testowałem, bo znalazłem tylko IRG4PC40SPBF, a on się nie nadaje.

Ale zniechęciła mnie ta sprawa polaryzacji. Poza tym nie za bardzo jest tu gdzie cokolwiek włożyć. Jeśli tranzystor będzie dotykał do korpusu, to go zaraz pewnie usmaży...

Pisałeś o iskrzeniu, ale styki niech tam sobie iskrzą, byle tylko przy Start/Stop. Ważne żeby się nie sklejały i same się czyściły...

Opublikowano

To może inaczej - przycisk S 1 ze schematu może być malutkim przyciskiem zwiernym, zabudowanym w klawiszu głównym rozrusznika w ten sposób. aby był naciskany jako pierwszy (np umieszczony w zagłębieniu klawisza pod palcem wskazującym). Tymczasem wyłącznik główny rozrusznika można by podłączyć do źródła i drenu tranzystora. Naciśnięcie małego przycisku załączy rozrusznik poprzez tranzystor. Dalsze naciskanie klawisza głównego spowoduje podanie minusa bezpośrednio na silnik. W ten sposób będzie wyeliminowane iskrzenie przy załączeniu a rozrusznik będzie pracował przy pełnym napięciu. Trochę przy tym zabawy ale jak ktoś lubi.... Pozostaje kwestia polaryzacji - czasem trzeba rozrusznik przełączyć na odwrotne obroty. Ale to już temat dla bardziej dociekliwego majsterkowicza.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.