Skocz do zawartości

Kilka pytań początkującego robotyka


Karan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jest to mój pierwszy post na tym forum.

 

Jestem studentem mechatroniki i zajmuję się obecnie budową linefollowera (robota podążającego za linią). Poszukuję obecnie informacji na temat napędów stosowanych w latających modelach elektrycznych.

 

Oto moje pytania:

 

Silnik bezszczotkowy:

1. Jak policzyć obroty na minutę? Jestem prawie pewien jak to zrobić, ale chciałbym usłyszeć to od fachowca.

2. Czy ich moment bezwładności w praktyce odbiega od zwykłych silników szczotkowych? Jest to dla mnie o tyle istotne, że steruję silnikami przy pomocy modulacji szerokości impulsów (PWM). Bezwładność będzie też ważyć na zwrotności robota.

3. Czy są przeciwwskazania żeby hamować je przeciw-napięciem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pierwszego punktu :

W silnikach bezszczotkowych istnieje taki parametr jak kV.Jest to liczba obrotów na minute przy zasilaniu napięciem 1V.Bez obciążenia.Czyli na przykład jak masz silnik o kV 1000 i zasilisz go z 12v to obroty będą wynosić 12000/min.

Pozostałe pytania zostawię innym bo nie potrafię na nie odpowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik bezszczotkowy:

1. Jak policzyć obroty na minutę? Jestem prawie pewien jak to zrobić, ale chciałbym usłyszeć to od fachowca.

2. Czy ich moment bezwładności w praktyce odbiega od zwykłych silników szczotkowych? Jest to dla mnie o tyle istotne, że steruję silnikami przy pomocy modulacji szerokości impulsów (PWM). Bezwładność będzie też ważyć na zwrotności robota.

3. Czy są przeciwwskazania żeby hamować je przeciw-napięciem?

Ad.1 Albo pomiar impulsów napięciowych z jednego z końcówek zasilających i podział przez ilość pól w silniku albo mały enkoder/impulsator i dane do "komputera"

 

Ad.2 To zależy od masy rotora - outranery - duży moment, inrunnery - mały moment