michalgrabowski Opublikowano 9 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2011 :oops: Znowu ujawnia się moja totalna niewiedza modelarska Czy macie może jakiś schemat jak podłączyć równolegle dwa silniki na dwóch reglach (do każdego osobny), tak żeby równocześnie i tak samo zmieniały obroty ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sidey Opublikowano 9 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2011 http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=409789#409789 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkrawcz1 Opublikowano 9 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2011 Silniki łączysz z regulatorami. Jeżeli regulatory bez BEC (opto), to po prostu łączysz obydwa kablem Y do kanału gazu w odbiorniku. Jeżeli regulatory mają wbudowane BEC, w jednym z nich wypinasz z wtyczki do odbiornika środkowy przewód i izolujesz, reszta j. w. Poniżej schemat z http://www.pteroworks.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalgrabowski Opublikowano 9 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2011 Rafał, dzięki, ale tamten wątek czytałem i niezbyt mi to pasiło. Ale dzięki Marcinowi zrozumiałem wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 9 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2011 Jeżeli regulatory mają wbudowane BEC, w jednym z nich wypinasz z wtyczki do odbiornika środkowy przewód i izolujesz Marcin - a czemu właśnie tak? po co wypinać środkowy przewód z jednego ESC? W moich modelach nigdy nie wypinałem przewodu, tylko kabelek Y i jazda do odbiornika.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkrawcz1 Opublikowano 10 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 Nie zastanawiałem się :-) Ale OIDP chodzi o to, że BEC zazwyczaj jest impulsowy i spięcie dwóch wyjść może je wzajemnie zakłócać. Wiele razy spotykałem się już z zaleceniem, żeby wyjść BEC nie łączyć równolegle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-==PEGAZ==- Opublikowano 10 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 kiedyś popełniłem taki artykulik... http://www.debile.internetdsl.pl/articles.php?article_id=4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 10 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 Jarek - pełen szacunek dla Ciebie.. Piękny artykuł i niezwykle przydatny.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-==PEGAZ==- Opublikowano 10 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 dzięki... mam nadzieję, że ktoś skorzysta z tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkrawcz1 Opublikowano 10 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 Oczywiście konieczne jest stosowanie pakietów o identycznych parametrach. Może jeszcze napisz, że jednakowo naładowanych :-)I koniecznie należy podkreślić, że w ESC do silników 3f NIE MOŻNA przedłużać kabli akumulator-ESC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-==PEGAZ==- Opublikowano 10 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 Temat podłączenia przekopiowałem tu: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=410037 Aktualizację postaram się zrobić jak najszybciej, bo to jednak już leciwy artykuł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motofan11 Opublikowano 10 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 I koniecznie należy podkreślić, że w ESC do silników 3f NIE MOŻNA przedłużać kabli akumulator-ESC. mkrawcz1, Czy możesz troszkę rozwinąć swoją wypowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkrawcz1 Opublikowano 10 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=379362&highlight=#379362 Przedłużanie przewodów aku-ESC może zabić ESC. http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=9039734&postcount=5 http://www.schulze-elektronik-gmbh.de/tips_e.htm http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=4833040&postcount=5 http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=2988042&postcount=32 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GPiotr Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Połączenie 2 BECów to nie potrzebne rozładowywanie akumulatora - między dwoma BECami zawsze wystąpią drobne różnice potencjałów co za tym idzie prąd będzie płynął między jednym a drugim BECem i jedyne jego wykorzystanie to wydzielanie ciepła na BECach co oznacza rozładowywanie akumulatora. W przypadku kiedy pojemność aku nie ma dla nas znaczenia a mamy 2 identyczne regulatory z jednej partii produkcyjnej można BECe połączyć i dostaniemy wydajność beca na poziome 2xBEC-odrobinę strat. Piszę tak tylko z elektrycznego punktu widzenia - nie wiem jak dokładnie są skonstruowane modelarskie BECe bo regulatora jeszcze nie rozbierałem, ale powyższa zasada tyczy się większości zasilaczy DC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi