michalgrabowski Opublikowano 9 Października 2011 Opublikowano 9 Października 2011 :oops: Znowu ujawnia się moja totalna niewiedza modelarska Czy macie może jakiś schemat jak podłączyć równolegle dwa silniki na dwóch reglach (do każdego osobny), tak żeby równocześnie i tak samo zmieniały obroty ?
Sidey Opublikowano 9 Października 2011 Opublikowano 9 Października 2011 http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=409789#409789
mkrawcz1 Opublikowano 9 Października 2011 Opublikowano 9 Października 2011 Silniki łączysz z regulatorami. Jeżeli regulatory bez BEC (opto), to po prostu łączysz obydwa kablem Y do kanału gazu w odbiorniku. Jeżeli regulatory mają wbudowane BEC, w jednym z nich wypinasz z wtyczki do odbiornika środkowy przewód i izolujesz, reszta j. w. Poniżej schemat z http://www.pteroworks.com
michalgrabowski Opublikowano 9 Października 2011 Autor Opublikowano 9 Października 2011 Rafał, dzięki, ale tamten wątek czytałem i niezbyt mi to pasiło. Ale dzięki Marcinowi zrozumiałem wszystko
waldi1973 Opublikowano 9 Października 2011 Opublikowano 9 Października 2011 Jeżeli regulatory mają wbudowane BEC, w jednym z nich wypinasz z wtyczki do odbiornika środkowy przewód i izolujesz Marcin - a czemu właśnie tak? po co wypinać środkowy przewód z jednego ESC? W moich modelach nigdy nie wypinałem przewodu, tylko kabelek Y i jazda do odbiornika..
mkrawcz1 Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 Nie zastanawiałem się :-) Ale OIDP chodzi o to, że BEC zazwyczaj jest impulsowy i spięcie dwóch wyjść może je wzajemnie zakłócać. Wiele razy spotykałem się już z zaleceniem, żeby wyjść BEC nie łączyć równolegle.
-==PEGAZ==- Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 kiedyś popełniłem taki artykulik... http://www.debile.internetdsl.pl/articles.php?article_id=4
waldi1973 Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 Jarek - pełen szacunek dla Ciebie.. Piękny artykuł i niezwykle przydatny..
-==PEGAZ==- Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 dzięki... mam nadzieję, że ktoś skorzysta z tego.
mkrawcz1 Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 Oczywiście konieczne jest stosowanie pakietów o identycznych parametrach. Może jeszcze napisz, że jednakowo naładowanych :-)I koniecznie należy podkreślić, że w ESC do silników 3f NIE MOŻNA przedłużać kabli akumulator-ESC.
-==PEGAZ==- Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 Temat podłączenia przekopiowałem tu: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=410037 Aktualizację postaram się zrobić jak najszybciej, bo to jednak już leciwy artykuł.
motofan11 Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 I koniecznie należy podkreślić, że w ESC do silników 3f NIE MOŻNA przedłużać kabli akumulator-ESC. mkrawcz1, Czy możesz troszkę rozwinąć swoją wypowiedź.
mkrawcz1 Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=379362&highlight=#379362 Przedłużanie przewodów aku-ESC może zabić ESC. http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=9039734&postcount=5 http://www.schulze-elektronik-gmbh.de/tips_e.htm http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=4833040&postcount=5 http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=2988042&postcount=32
GPiotr Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 Połączenie 2 BECów to nie potrzebne rozładowywanie akumulatora - między dwoma BECami zawsze wystąpią drobne różnice potencjałów co za tym idzie prąd będzie płynął między jednym a drugim BECem i jedyne jego wykorzystanie to wydzielanie ciepła na BECach co oznacza rozładowywanie akumulatora. W przypadku kiedy pojemność aku nie ma dla nas znaczenia a mamy 2 identyczne regulatory z jednej partii produkcyjnej można BECe połączyć i dostaniemy wydajność beca na poziome 2xBEC-odrobinę strat. Piszę tak tylko z elektrycznego punktu widzenia - nie wiem jak dokładnie są skonstruowane modelarskie BECe bo regulatora jeszcze nie rozbierałem, ale powyższa zasada tyczy się większości zasilaczy DC.
Rekomendowane odpowiedzi