Skocz do zawartości

Grzejąca się ładowarka


ppompka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Posiadam taką ładowarkę http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/%5F%5F7637%5F%5FTurnigy%5Fbalancer%5FCharger%5F2S%5F3S.html Wiem że to nie jest jakiś sprzęt nawet ze średniej półki, ale jak narzazie chodziła bez zarzutu lądując z dokładnością 0,02v na celę. Lecz pewnego razu było czuć, że cos się tak jakby przypalało, lecz na płytce nie widać żadnych oznak przypalenia, teraz ładowarka podczas ładowanie strasznie się grzeje. w ręce nie sposób przytrzymać.

Wieczorkiem postaram się podrzucić fotki, ale może miał ktoś podobny przypadek z tą ładowarką lub wie co może być nie tak??

 

Mało tego, pakiet podłączony do ładowarki nie ładuje się lecz ROZŁADOWUJĘ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam serdeczną prośbę, aby właściciel takowej ładowarki zrobił zdjęcie dla płytki od strony elementów SMD, bo nie mam kawałka ścieżki, tylko nie wiem czy tego nie była tam od początku, czy nie.

 

Oto ten fragment (na górze, to z lewej takie błyszczące to końcówka ścieżki tylko ze zdrapaną maską )

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że czerwony przewód nie mostkuje tego miejsca. A je miejsce J9 (elementy oznaczone jako "J" to są mostki) jest właśnie do tego czerwonego przewodu. Wczoraj dolutowałem przewód zamiast tej ścieżki, to wogóle na ładowarce się nawet dioda nie zaświeciła.

 

Chyba to już ostateczny koniec, czas zainwestować choćby w eco-6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z jakiego mostka, pole lutownicze oznaczone jako "J9" jest do mostka i do niego jest przylutowany ten czerwony przewód. Tak jest już fabrycznie zrobione.

 

Jeśli jest miejsce na płytce, to wszystkie elementy/ pola lutownicze są oznaczone napisem na górze.

 

Diody nie mogły się zrobić ciemne, po tym moim zmostkowaniu, bo zdjęcie było zrobione przed tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie połączyłem tych 2 pol (i jakim cudem jedno oznaczenie dla mostka może mieś 2 pola lutownicze). Połączyłem miejsce z lewej, te oskrobane z maski z miejscem nad kondensatorem c11. Ładowarka nie działała także przed zrobieniem tego mostka. Przy zwarciu jakiś element na płytce chyba powinien zrobić się jednak ciepły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, jesteś pewien, że nikt Ci tam nie grzebał?

Rozebrałem swoją ładowarkę i nie ma żadnego kabla mostkującego, zresztą wygląda on zbyt grubo jak na wlutowany w fabryce.

 

U mnie ta górna ścieżka jest kompletna, za to oznaczenia J9 nie widać gdyż... jest tam wlutowany element, pewnie opornik, czarny z oznaczeniem 000 lub jedno duże 0 (zależy w którym egzemplarzu).

Czyli brak Ci jednego elementu, zamiast tego masz mostek.

 

Przy okazji odkryłem, że jeden lut u mnie robi zwarcie między dwoma elementami (u Ciebie na fotce pośrodku C8 i D7), poprawiłem to, ciekawe, bo ładowała poprawnie ;-).

 

Drugi egzemplarz tej ładowarki mam uszkodzony, teraz wiem czemu się spalił... też jest lut robiący zwarcie. Między C12 (na fotce przy prawym końcu czerwonego kabla, oznaczenie zasłonięte) a nóżką dużego kondensatora zamocowanego z drugiej strony płytki. Spaliło to jeden tranzystor w dolnej części płytki.

 

Jaka cena, taka jakość, chyba przed włączeniem trzeba rozbierać te sprzęty i oglądać ;-).

 

PS: Przypomniało mi się, jeden znajomy miał przypadek, że mu ładowarka rozładowała pakiet, pozwalała na to przejściówka dołączona do ładowarki, zamieniała ona bieguny... a on nieostrożnie ją zastosował. Czyli może sprawdź zasilacz, czy przypadkiem biegunów nie zmieniłeś ;-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieee, zasilacz odpada, chyba nagle mu się bieguny nie zamieniły, bo nie stosuje żadnych przejściówek.

 

U mnie ta górna ścieżka jest kompletna, za to oznaczenia J9 nie widać gdyż... jest tam wlutowany element, pewnie opornik, czarny z oznaczeniem 000 lub jedno duże 0 (zależy w którym egzemplarzu).

Czyli brak Ci jednego elementu, zamiast tego masz mostek.

U mnie ten mostek to jest to samo ci u Ciebie, rezystor 000 służy właśnie jako mostek, u mnie jest kawałek przewodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile godzin już siedzisz nad tą ładowarką za pięć dolarów?

Nie masz schematu? Zutylizuj i kup nową - lepszą. Sugeruję żeby ta nowa nie kosztowała np. 18 dolarów ale trochę więcej.

Jeśli zamierzasz zostać z modelarstwem na dłużej to ma sens. Akumulatory będą Ci dziękować przez wiele lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, widocznie mam czas aby nad nią siedzieć. Niestety nie mam żadnych własnych dochodów żeby kupić ładowarkę za 300zł, więc muszę sobie radzić tańszym kosztem. Ładowarka za 5$ służyła mi przez 2 sezony, więc czemu za 18$ ma być zła, jakoś wiele osób jej używa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MINIMUM Accucel 6. MINIMUM! Różnie w nich bywa z balancerami, ja mialem 3 accucele i w 3 na niektórych celach pokazywało 1,7v a pakiet był sprawny. Ja polecam SHARKI, mam SHARKA 20 i 30 i nie zamieniłbym na nic innego. Spadły mi kilkadziesiąt razy i nic im nie jest:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.