Skocz do zawartości

Faun i przeróbka na elektro


Gość a7498787

Rekomendowane odpowiedzi

Zdaje sobie sprawę, że pewnie było już coś na ten temat, ale mam mętlik w głowie przy czytaniu tego wszystkiego.

 

W planach mam zakup fauna (docelowo i tak chcę kupić coś z szybkim laminarnym profilem i rozpiętością pow 2,5m)

Jednak do zabawy będzie faun.

Przemawia za nim cena i kieszonkowe wymiary.

 

Jako, że nigdy tak naprawdę nie miałem jakiejś większej styczności z elektrykami borykam się z wyborem napędu do Fauna.

 

Wiem, że potrzebuję motor, regulator i pakiet aku.

Wydaje mi się, że w takim faunie powinien się sprawdzić lipol 2 celowy.

Jest tam mało miejsca w środku i nie chciałbym, aby ten model był za ciężki.

 

 

Teraz mam problem z silnikiem (regulator rozumiem, że dobiorę po parametrach silnika)

Jeżeli ktoś z Was doradziłby mi coś sensownego i względnie taniego (może być nawet z hobbyking.com) to będę bardzo wdzięczny.

Chciałbym, aby model miał ciąg i te ~45* potrafił iść w górę :wink:

 

PS Śmigło i kołpak też możecie mi jakieś doradzić :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem, ale szczerze mówiąc nie mogę znaleźć jakiegoś zamiennika tych motorów na hobbyking.

Resztę już opanowałem :wink:

 

 

Powiedzmy jakiś tani zamiennik tego motoru (inrunner)

SILNIK 3 F MEGA MOTOR ACn 16/15/7 Inrunner

 

Nie mogę sobie poradzić z doborem silnika do pakiety 2s

Pełno tego na hobbyking, a ja nie wiem na co patrzeć oprócz napięcia.

 

PS:

 

to się nadaje ???

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

No, już lepiej nie można pokazać, że Faun do elektryfikacji - niespecjalny ! Jasne, uparty pokona wszystkie przeszkody. Najbardziej świszczą serwa przyklejone do stateczników....

Jeśli tak bardzo zależy Ci na tym S-6063 to może da się dopasować kadłub z innego modelu w tym wymiarze. Silnik, który wskazujesz zupełnie się do tego nie nadaje ! Popatrz na obroty !

Mega nie ma odpowiednika w Hobby Kingu, każdy outrunner 28mm będzie w tym modelu pokraczny ! Chyba Free Air robi silniczki w kołpaku które by tam podeszły ale to też prawie 200 PLN. Nie wiem, czy gra warta świeczki...

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bardzo podobny model Spin Blejzyka i zamontowane następujące wyposarzenie:

Silnik Emax2822 . kołpak fi 30 , śmigło Graupner 9x5 . Lipo 800 , 1300 , 1600 mieszczą się w kadłubie.Jedynym mankamentem jest brak możliwości wyjęcia silnika po ew. jego awarii bo wręga silnikowa jest wklejona z zamocowanym silnikiem i nie można go wymontować do przodu modelu ( wręga jest za silnikiem ).

Na tym zestawie model "idzie" pionowo do góry ( 10-15 sek. na pułap ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, już lepiej nie można pokazać, że Faun do elektryfikacji - niespecjalny !

 

Poniekąd masz rację wiec rozważam jeszcze kadłub od Jasińskiego i skrzydła od Blejzyka.

 

Tylko to nie rozwiązuje mojego problemu niewiedzy w temacie silników elektrycznych.

Chciałbym coś taniego o dobrych parametrach.

Jeżeli będziesz w stanie mi pomóc to będę bardzo wdzięczny.

Sam model nie jest problemem, problemem jest silnik.

Pełno tego wszystkiego, a ja nawet nie wiem na co patrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Każdy z nich jest dobry, każdy do czego innego....

Jeżeli z modelem wyjdziesz w granicach 400g to i mały, 24g Hextronik przeznaczony pierwotnie do halówki wystarczy. 7 czy 9 $...

Zacznij od modelu, zastanów się jaki kadłub do niego podejdzie, odpuść wszystkie kadłuby ze zdejmowaną osłoną na nosku, wybierz najbardziej przestrzenny, potem zobaczysz co się do niego zmieści. Najtańsze generalnie są outrunnery ale przy 28mm średnicy pozostaje problem z kabelkami. Można je poprowadzić na zewnątrz ale nie jest to rozwiązanie dla estety ! Jeśli z jakiegoś powodu chcesz zasilać napęd 2 lipolami to patrz na silniki o kv 1500 - 1900. Osobiście wolę zasilanie 3s wtedy silniki o kv 1200 - 1500. Dotyczy modelu z szybkim profilem jakim bez wątpienia jest S-6063. Jak lata model z tym profilem przy masie 350-400g - nie mam pojęcia ale powinien szybciej niż HN-1033. Jeśli model mimo wszystko należy do wolniejszych to możesz pokusić się o silnik z kv 900 -1200 przy zasilaniu 3s. Dasz 1 rozmiar większe śmigło i będziesz miał większy ciąg statyczny. Źle, jeśli większy ciąg odbije się na zbyt małej prędkości strumienia zaśmigłowego - po wyprostowaniu model często przepada z uwagi na zbyt małą prędkość postępową. Najtrudniejsze jest takie łatanie, zwłaszcza niskobudżetowe a chciałoby się, żeby za bardzo nie odbiegał od innych modeli. Przemyśl jeszcze zastosowanie kadłuba ze Swish-a Topmodelu - bardzo ładny i wdzięczny do adaptacji kadłub. Lata na nim połowa Czechów i to nawet w wyczynowych aplikacjach !

A może w ogóle odpuścić tego Fauna i kupić Swish-a ? Dawno nie widziałem tak wdzięcznego, małego modelu i to naprawdę z dużą dynamiką.

Wracając do silników: do Fauna dałbym silnik w rozmiarze 2830 jako minimum ale chętniej szukałbym lżejszego silnika w rozmiarze 2836.... Ale to są moje preferencje i Tobie nie muszą odpowiadać. Powodzenia

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za poradę.

 

Drapię się w głowę i sam już nie wiem.

 

Patrzę teraz na arthobby i widzę wydaje mi się lepsze rozwiązanie mianowicie Agena z motylkiem.

To typowo pod silnik jest.

 

Co o tym sądzisz.

 

Ostatecznie po jakiejś kraksie (odpukać w niemalowany fornir topolowy), sam sobie zrobię skrzydła o takim profilu jaki chcę :wink:

 

Właściwie, to ma być model dla przypomnienia jak się lata. Trochę miałem przerwy.

W przyszłości celuję w coś większego i szybszego np Hammera.

 

W planach budowa latającego skrzydła i .... sam już nie wiem co :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Jest piękny. Drogi ale piękny... Bierz, nie zastanawiaj się ! Silniczek Turnigi 2213 (ten czerwony) lub 2217 - mocniejszy. Może gdzieś dostaniesz polecany BL za rozsądne pieniądze. Gondola pewnikiem do podlaminowania wewnątrz bo w pogoni za minimum masy i wyglądem (żelkot) nie jest najmocniejsza. Ale to trzeba najpierw pomacać... Skrzydełka, jak zwykle u Krzysia - 1 klasa, albo lepiej ! Z wszystkimi wzmocnieniami dość ostrożnie, przyrost masy może koszmarnie objawić się w locie !

W Twojej sytuacji zrobiłbym odwrotnie: najpierw jakieś styropianowe Zagi, choćby to 1m z silniczkiem, celem przypomnienia sobie jak się lata a potem tę ślicznotkę......

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest piękny. Drogi ale piękny... Bierz, nie zastanawiaj się ! Silniczek Turnigi 2213 (ten czerwony) lub 2217 - mocniejszy.

Czyli powiedzmy, że motor to turnigy 2217 i pakiet lipo 3s 1600mAh o prądzie 20c wystarczy tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Pakiet będzie z nadmiarem nawet. Lepiej 2 pakiety 1000 - 1300 niż 1 za duży. Może dobra 800 by wystarczyła ? Bierzesz 2-3 do kieszeni i latania na pół dnia...1300 taki bardziej uniwersalny. Jak dostaniesz chęci, to do ESA masz jak znalazł. W większym modelu przy pracy raczej impulsowej też te 30- 40 A powinny wytrzymać. Policz dobrze masy, czy nie wyjdzie Ci latająca cegła. Już silnik jest cięższy i pytanie, czy większy akumulator zmieści się pod skrzydłem gdyby trzeba było uciekać do tyłu. Lepiej położyć model na stole i pomierzyć wszystko. Unika się hopsztosów i nieracjonalnych rozwiązań. Przy wyborze akumulatora kieruj się jego "twardością". Nie każda (żeby nie powiedzieć: mało która...") krotność "C", którą dystrybutor wymalowuje na naklejce akumulatora odpowiada prawdzie.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pakiet będzie z nadmiarem nawet. Lepiej 2 pakiety 1000 - 1300 niż 1 za duży. Może dobra 800 by wystarczyła ? Bierzesz 2-3 do kieszeni i latania na pół dnia...1300 taki bardziej uniwersalny. Jak dostaniesz chęci, to do ESA masz jak znalazł. W większym modelu przy pracy raczej impulsowej też te 30- 40 A powinny wytrzymać. Policz dobrze masy, czy nie wyjdzie Ci latająca cegła. Już silnik jest cięższy i pytanie, czy większy akumulator zmieści się pod skrzydłem gdyby trzeba było uciekać do tyłu. Lepiej położyć model na stole i pomierzyć wszystko. Unika się hopsztosów i nieracjonalnych rozwiązań. Przy wyborze akumulatora kieruj się jego "twardością". Nie każda (żeby nie powiedzieć: mało która...") krotność "C", którą dystrybutor wymalowuje na naklejce akumulatora odpowiada prawdzie.

- Jurek

Czyli ten silnik co sugerowałeś będzie dobry, a pakiet wziąłbym z przedziału 1300-1600, zawsze przecież można naładować na lotnisku (ładowarkę już mam, radio też, serwa kilka dni temu przyszły)

Sam aku chciałem właśnie upchnąć pod skrzydłem, a jeszcze bardziej z tyłu 2 serwa (micro) do motylka

Dzwoniłem do arthobby i są na targach do 8.11.

Poczekam jeszcze kilka dni i zamówię u nich model.

 

 

Motor i aku chciałem zamówić przez hobbyking.

 

Dziękuję i pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twojej sytuacji zrobiłbym odwrotnie: najpierw jakieś styropianowe Zagi, choćby to 1m z silniczkiem, celem przypomnienia sobie jak się lata a potem tę ślicznotkę......

- Jurek

Zakładam, że tego się nie zapomina jak jazdy samochodem (no chyba, że jest się kobietą) :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.