songo78 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Witam, Wiecie może czym różnią się silniki ASP S52A Two Stroke Glow Engine i ASP S52A Two Stroke Glow Engine w/Remote HS Needle Valve (na stronie hobbyking)? Chciałbym zamontować tego ASP w Spitfire z deAgostini, stąd też drugi pytanko - gdzie mógłbym dokupić długą przedłużkę kolektora wydechowego? Dzięki za informacje i pozdrawiam, Krzysiek
Paweł Rzedzicki Opublikowano 18 Grudnia 2011 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Remote HS Needle Valve to oddalona od gaźnika śruba regulacji składu mieszanki. Różnią się tym, że jeden ma ją przy samym gaźnku, co może skutkować pocięciem palców przy regulacji, a drugi oddaloną, co jest wygodniejsze i bezpieczniejsze.
Kwazio Opublikowano 18 Grudnia 2011 Opublikowano 18 Grudnia 2011 W tym drugim, wykręcamy dwie górne śrubki pokrywy korbowodu i na dołączone dłuższe przykręcamy główny zawór paliwa ze wspornikiem. Łączymy rurką z gaźnikiem i dzięki temu główną regulację paliwa mamy bezpiecznie odsuniętą od śmigła. Z przedłużką łatwo nie będzie, choć gdzieś duży wybór widziałem... Jak znajdę dam znać. Generalnie silniczek świetny, ma bardzo wysokie osiągi...
songo78 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2011 Wszystko jasne, dziękuję bardzo za informację. Długiej przedłużki nie znalazłem (gdzieś widziałem krótką) więc daj znać jak znajdziesz. Pozdrawiam, Krzysiek
bandi Opublikowano 18 Grudnia 2011 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Generalnie silniczek świetny, ma bardzo wysokie osiągi... Oj to samo mogę powiedzieć silniczek rewelacyjny ma bardzo dużą moc jak na tę pojemność ja regulacje wysokich obrotów mam z tyłu pozdrawiam
mkrawcz1 Opublikowano 19 Grudnia 2011 Opublikowano 19 Grudnia 2011 Silnik z regulacją tylną można w razie czego przerobić na przednią (choć nie wiem po co...). Ta przedłużka to 'deflektor wydechu', szukaj w Riku, Skorpionie itp. albo zastosuj po prostu kawałek rurki igelitowej do paliwa (np. do diesla).
mikon Opublikowano 19 Grudnia 2011 Opublikowano 19 Grudnia 2011 Ta przedłużka to 'deflektor wydechu', szukaj w Riku, Skorpionie itp. albo zastosuj po prostu kawałek rurki igelitowej do paliwa (np. do diesla). Raczej chodzi o dystans między cylindrem a flanszą tłumika, dzięki której sam tłumik można dalej odsunąć od silnika. Taki element był dodawany w zestawie z silnikiem JBA który sprzedawali ze spitfajerem, sprawdź czy rozstaw pasuje i może ktoś będzie miał do odstąpienia. Pozdr. Michał
mkrawcz1 Opublikowano 19 Grudnia 2011 Opublikowano 19 Grudnia 2011 Z OS powinien któryś pasować, Riku lub eBay, trzeba sprawdzić geometrię: http://riku.pl/produkt/4949/o.s.-max-adapter-tlumika-40la,-46la/&id_kat=152&kat=152 http://riku.pl/produkt/4922/o.s.-max-adapter-tlumika-762,-892/&id_kat=152&kat=152 http://riku.pl/produkt/4908/o.s.-max-adapter-tlumika-761,-871/&id_kat=152&kat=152 http://www.ebay.com/itm/EXTENSION-OS-MAX-MUFFLER-744-Fit-60-61-FSR-/120829276190?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item1c21fc701e
mikon Opublikowano 19 Grudnia 2011 Opublikowano 19 Grudnia 2011 Z OS powinien któryś pasować, Riku lub eBay, trzeba sprawdzić geometrię: http://riku.pl/produkt/4949/o.s.-max-adapter-tlumika-40la,-46la/&id_kat=152&kat=152 http://riku.pl/produkt/4922/o.s.-max-adapter-tlumika-762,-892/&id_kat=152&kat=152 http://riku.pl/produkt/4908/o.s.-max-adapter-tlumika-761,-871/&id_kat=152&kat=152 http://www.ebay.com/itm/EXTENSION-OS-MAX-MUFFLER-744-Fit-60-61-FSR-/120829276190?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item1c21fc701e ASP jest "klonem" FX-a więc powinny pasować adapterki do takiego OSMAXa. Michał
mkrawcz1 Opublikowano 19 Grudnia 2011 Opublikowano 19 Grudnia 2011 Gdzieś w krajowych sklepach widziałem taki profil "wydechowy" na metry... EDIT: Znalazłem :-) Sklepu nie polecam, ale jest... http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=14038 Tu też jest: http://www.modelmotor.pl/przedluzenie-tlumika-du-bro-213.html I tu: http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=du-bro+213&_sacat=See-All-Categories
Kwazio Opublikowano 20 Grudnia 2011 Opublikowano 20 Grudnia 2011 Ale otworów na śruby, to w takiej ponad 1cm ręcznie równo nie wywiercimy... :devil:
mkrawcz1 Opublikowano 20 Grudnia 2011 Opublikowano 20 Grudnia 2011 Otwory na śruby mogą być większej średnicy :-)
Kwazio Opublikowano 20 Grudnia 2011 Opublikowano 20 Grudnia 2011 Nawet muszą... :devil: Ale to i tak zmora, ręcznie będzie uciekać. Warto przynajmniej na sztywnym statywie, w imadle i lekko stępionym już wiertłem.
songo78 Opublikowano 20 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2011 Dzięki!! Właśnie o taki dystans mi chodziło... jeśli nie znajdę innego spróbuję wiercić ten uniwersalny. Pozostanie tylko jeszcze kwestia dłuższych śrub, ale na razie muszę skończyć model. Pozdrawiam, Krzysiek
songo78 Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Witam, Kończąc wątek kupiłem uniwersalne przedłużenie i udało się to wywiercić. Poza tym zamiast szukać dłuższych śrub kupiłem gwintowany pręt 3mm i dokręciłem od strony korpusu silnika nakrętkami. Aby podejść tam kluczem nasadowym musiałem uciąć dłuższe pręty i podłożyć trochę podkładek. A wyszło to tak: Jakby ktoś potrzebował tą przedłużkę to zostało mi jeszcze około 10cm. Przy okazji mam jeszcze jedno pytanie - jak powinien być ustawiony gaźnik przy drążku w skrajnym dolnym położeniu?
sbruski Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Dałbym rurki fi=3mm o stosownej długości zamiast podkładek...
songo78 Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Ja też... te podkładki to tymczasowo
Rekomendowane odpowiedzi