qbacz Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Witam! Potrzebuję wymienić łożyska w wymienionym silniku. Niestety się już rozsypały, a bieżnie ani drgną. Chyba są wklejone. Jak to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andmax Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Kiedyś miałem podobny problem . Zrobiłem to poprzez punktowe rozgrzanie łożyska. Wykorzystałem do tego palnik z lutownicy gazowej. Trzeba pamiętać o magnesach !!!. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbacz Opublikowano 24 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 W tej części problemu z magnesami niema, gorzej z uzwojeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andmax Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Trochę inny silnik i inny problem. Są trzy wyjścia… :wink: 1. Bardzo proste. Włóż ten element do zamrażalnika na 2 – 3 godz. (raczej słaby pomysł) 2. Musisz znaleźć „wybijak” o średnicy kołnierza. Pamiętaj aby nie uszkodzić podstawy !! 3. Radykalne. Ochronić uzwojenia poprzez podkładkę i zastosować ‘punktowy’ palnik. Jednak w każdy przypadku jest potrzebny ‘wybijak’ !!. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbacz Opublikowano 24 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 No i tu jest problem, krawędź jaka zostaje do zahaczenia jest naprawdę mała 0,1-0,2mm. Do wybijania mam pręt z jakiejś ośki, może użyje czegoś twardszego (stary frez, stempel..) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andmax Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Możesz dać jeszcze fotkę z drugiej strony ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbacz Opublikowano 24 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Mam ten sam silnik i mialem dokładnie ten sam problem. Raczej bez drastycznych metod się nie obejdzie, spróbuj mocno naostrzyć cieniutki śrubokręt płaski i wyczuj minimalny luz między pierscieniem a statorem. Żeby wybić dół (patrz foto) musisz wsadzić śrubokręt od strony zapałki i odwrotnie. Pod uzwojenie podłóż kawałek gumy, inaczej tego nie zrobisz niestety a jeśli tak to chętnie się dowiem jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbacz Opublikowano 24 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Co w którą stronę, to wiem, dzięki:) problem w tym, że wydaje mi się,że jak użyję więcej siły to nowe łożyska będę mógł zachować do następnego silnika... Ale rozumiem że udało Ci się wybić używając siły bez podgrzewania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andmax Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Zadam może Lamerskie pytanie. Ale z tej strony łożysko wyszło w całości ? http://www.rc-factory.cz/detail.php?id=569 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbacz Opublikowano 24 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Może tam nie widać dokładnie, ale z obu stron pozostały bieżnie. Żadna nie ruszyła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Tak, przy użyciu siły (musisz dobrze wyczuć delikatną szparę i puknąć czymś cięższym w ten śrubokręt) wyszło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbacz Opublikowano 24 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 THX jakaś nadzieja jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andmax Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Nadzieja zawsze jest . Spróbuj zadziałać jak mówi Malker, jeżeli będzie ciężko to lekko podgrzej z tej strony (foto 2). Pamiętaj jednak pełna uwaga !. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbacz Opublikowano 25 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udało się. Trzeba było po prostu mocniej uderzyć. Trochę producent przesadził z pasowaniem. Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi