dzinksu Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 Witam wszystkich. Tak patrząc na wasze wypowiedzi o przeróbkach CD i nabrałem ochoty na przeróbkę. Lecz jak to na początku bywa, jeszcze nie wiele z tego kumam. Materiał taki jak na zdjęciach. www.silniki.jpg.pl Od lewej(rotor-średnica wewnętrzna): 26,6 ; 27,4 ; 26,6 Od lewej(stator- średnica/grubość): 24/5 ; 23,8/5 ; 24/5 1. Czy da sie zrobić z pierwszego i trzeciego statora i rotora silnik o ciągu w granicach 800g? 2. Jakie materiały (magnesy ,drut) powinienem zastosować dla osiągnięcia optymalnie wysokich wyników? 3. Czy nie żądam czasem zbyt szczerych odpowiedzi? :crazy: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawko_k Opublikowano 21 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 1. jesli zrobisz podwojny to osiagniecie ciagu 800g na pakiecie 3s jest wykonalne. 2. magnesy neodymowe, drut miedziany. magnesy musisz dopasowac do zlozonego juz do kupy silnika, drut im grubszy tym lepiej ( 0,65 - 0,7mm) a ile zwoi to zalezy jeszcze jakim smiglem chcesz krecic. 3. nie w tamtym roku zrobilem troche silnikow ale teraz przy obecnych cenach to szkoda roboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 21 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 Czy da sie zrobić Może się wogóle nie udać, bo przy takich wymiarach statora(fi24) i rotora (fi26,6) ledwo wchodzą magnesy 5x5mm o grubości 1mm (ledwo to znaczy ze szczelią 0,06mm, a to na warunki domowe oznacza że raczej będą tarły - wyliczone przy użyciu arkusza od Alexa: http://forumrc.alexba.eu/page3.html ). Co do podwójnego silniczka, to oczywiście rotor musi być dorobiony i wtedy można dać większe magnesy np 5x10x2mm i owszem silniczek wyjdzie o ciągu 800g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawko_k Opublikowano 21 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 Hubert jak lekko tra to nie problem. czesto tak robilem jak nie bylo innego wyjscia ze zakladalem magnesy aby lekko tarly a potem stator w wiertarke i szlifowalem pilnikiem lub papierem aby byl minimalny luz. zapewnialo to super kompresje. oczywiscie rotor musial byc idealnie zrobiony bez bicia i trzeba to dopasowac przed nawinieciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzinksu Opublikowano 21 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 Dzięki za tak szybką odpowiedz. Oczywiście rotor mogę dorobić to znaczy teściu będzie próbował bo ma obrabiarki numeryczne w pracy także nie powinno być problemu. Czyli jakby już takoby rotor istniał, to jakich wymiarów miałby być.?? Oczywiście do tego typu statorów co są na zdjęciu. Czy czym większe magnesy(grubsze) to tym mocniejszy silnik?? P.s. Mam w pracy stator od wyżynarki (okrutnie mocno nawinięty i zalany żywicą), o średnicy podajże 40mm i grubości z 6cm (podaje na oko). Czy taki duży nadaje się do przeróbek? Oczywiście z indywidualnie dobranym rotorem. Pozdro! 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 22 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 jakich wymiarów miałby być Najłatwiej obliczyć z tego kalkulatora który Ci podałem. Magnesy wpisz takie, jakie możesz kupić o wymiarze 5x10mm i grubości 2mm, max 3mm (z tego co widzę w silnikach fabrycznych i przeróbkach na pewno większych nie trzeba). Szczelinę 0,1-0,2mm można chyba uznać za optymalną, mniejsza może sprawiać kłopoty, zwłaszcza przy pierwszej przeróbce. średnicy podajże 40mm i grubości z 6cm (podaje na oko). Czy taki duży nadaje się do przeróbek? Raczej tak, ale ja nigdy nie dałem rady przerobić takich statorów. Tu jest dokładnie opisane, jak próbowałem i jak z sukcesem robią to inni: http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=4215&postdays=0&postorder=asc&highlight=wiertarki&start=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietrek Opublikowano 22 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 Jeśli stator z tej wyrzynarki ma 9-12-15 zębów, to z pewnością nada się na przeróbkę. Ja często spotykałem wirniki z elektronarzędzi, które nie mogły być przerobione: np. 8 lub 16 zębów (nie można rozłożyć tego na 3 fazy). Jeszcze jeden przykład, bardzo fajny silnik, lata do dziś: http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=4456&highlight=wiertarki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzinksu Opublikowano 22 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 Dobra. Teraz wiem już wiele więcej. Odezwę się za kilka, a może nawet za kilkanaście dni jak mi idzie. Postaram się też jakoś udokumentować na zdjęciach to co robie. Tak żeby ten wątek nie zabierał za dużo miejsca a był dosyć treściwy. Jestem ciekaw co z tego wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.