Skocz do zawartości

Co z tym zrobic- 3xcd?


dzinksu

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Tak patrząc na wasze wypowiedzi o przeróbkach CD i nabrałem ochoty na przeróbkę. Lecz jak to na początku bywa, jeszcze nie wiele z tego kumam.

Materiał taki jak na zdjęciach. www.silniki.jpg.pl

Od lewej(rotor-średnica wewnętrzna): 26,6 ; 27,4 ; 26,6

Od lewej(stator- średnica/grubość): 24/5 ; 23,8/5 ; 24/5

1. Czy da sie zrobić z pierwszego i trzeciego statora i rotora silnik o ciągu w granicach 800g?

2. Jakie materiały (magnesy ,drut) powinienem zastosować dla osiągnięcia optymalnie wysokich wyników?

3. Czy nie żądam czasem zbyt szczerych odpowiedzi? :crazy:

Opublikowano

1. jesli zrobisz podwojny to osiagniecie ciagu 800g na pakiecie 3s jest wykonalne.

2. magnesy neodymowe, drut miedziany. magnesy musisz dopasowac do zlozonego juz do kupy silnika, drut im grubszy tym lepiej ( 0,65 - 0,7mm) a ile zwoi to zalezy jeszcze jakim smiglem chcesz krecic.

3. nie

 

w tamtym roku zrobilem troche silnikow ale teraz przy obecnych cenach to szkoda roboty.

Opublikowano
Czy da sie zrobić

Może się wogóle nie udać, bo przy takich wymiarach statora(fi24) i rotora (fi26,6) ledwo wchodzą magnesy 5x5mm o grubości 1mm (ledwo to znaczy ze szczelią 0,06mm, a to na warunki domowe oznacza że raczej będą tarły - wyliczone przy użyciu arkusza od Alexa: http://forumrc.alexba.eu/page3.html ).

 

Co do podwójnego silniczka, to oczywiście rotor musi być dorobiony i wtedy można dać większe magnesy np 5x10x2mm i owszem silniczek wyjdzie o ciągu 800g.

Opublikowano

Hubert jak lekko tra to nie problem. czesto tak robilem jak nie bylo innego wyjscia ze zakladalem magnesy aby lekko tarly a potem stator w wiertarke i szlifowalem pilnikiem lub papierem aby byl minimalny luz. zapewnialo to super kompresje.

oczywiscie rotor musial byc idealnie zrobiony bez bicia i trzeba to dopasowac przed nawinieciem.

Opublikowano

Dzięki za tak szybką odpowiedz.

Oczywiście rotor mogę dorobić to znaczy teściu będzie próbował bo ma obrabiarki numeryczne w pracy także nie powinno być problemu.

Czyli jakby już takoby rotor istniał, to jakich wymiarów miałby być.?? Oczywiście do tego typu statorów co są na zdjęciu.

Czy czym większe magnesy(grubsze) to tym mocniejszy silnik??

P.s. Mam w pracy stator od wyżynarki (okrutnie mocno nawinięty i zalany żywicą), o średnicy podajże 40mm i grubości z 6cm (podaje na oko). Czy taki duży nadaje się do przeróbek? Oczywiście z indywidualnie dobranym rotorem.

Pozdro! 8)

Opublikowano
jakich wymiarów miałby być

Najłatwiej obliczyć z tego kalkulatora który Ci podałem.

Magnesy wpisz takie, jakie możesz kupić o wymiarze 5x10mm i grubości 2mm, max 3mm (z tego co widzę w silnikach fabrycznych i przeróbkach na pewno większych nie trzeba).

Szczelinę 0,1-0,2mm można chyba uznać za optymalną, mniejsza może sprawiać kłopoty, zwłaszcza przy pierwszej przeróbce.

 

średnicy podajże 40mm i grubości z 6cm (podaje na oko). Czy taki duży nadaje się do przeróbek?

Raczej tak, ale ja nigdy nie dałem rady przerobić takich statorów.

Tu jest dokładnie opisane, jak próbowałem i jak z sukcesem robią to inni: http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=4215&postdays=0&postorder=asc&highlight=wiertarki&start=0

Opublikowano

Dobra. Teraz wiem już wiele więcej. Odezwę się za kilka, a może nawet za kilkanaście dni jak mi idzie. Postaram się też jakoś udokumentować na zdjęciach to co robie. Tak żeby ten wątek nie zabierał za dużo miejsca a był dosyć treściwy.

Jestem ciekaw co z tego wyjdzie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.