hubuniek Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Mam regulator Turnigy TGY-20A/9090, który nominalnie ma wytrzymać 20A do silników szczotkowych. Chcę do niego podłączyć dwa Permaxy400. Znów teoretycznie mają one stały pobór maksymalny 8,5A. Czyli teoretycznie regulator powinien bez kłopotu, z zapasem, wytrzymać oba silniki nawet na maksymalnym poborze. Znając jednak tendencję mieszkańców Państwa środka do przesadzania w opisywaniu możliwości swoich produktów nie jestem wcale tego pewien, a szkoda byłoby przekonać w locie, że regulator jednak nie wytrzymał... Czy ktoś ma doświadczenia z tym regulatorem? Ewentualnie jak sprawdzić czy ten regulator to wytrzyma? Tzn. wiem, że wystarczy podłączyć oba silniki, dać pełną moc i patrzeć. Ale to nie gwarantuje, że 13 minucie 4 lotu, ze względu na to, że obciążenie sięga, ale nie przekracza granicznego, regulator odmówi posłuszeństwa.
engelbert Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 W Twinstarze miałem dwa Permaxy 400 6V, regulator 45A 4setka potrafi wziąć 17A
hubuniek Opublikowano 2 Lutego 2012 Autor Opublikowano 2 Lutego 2012 4setka potrafi wziąć 17A ups - to by znaczyło, że nawet 30A może być za mało. Choć takie mają z reguły chwilowy do 35A, więc jakiś margines (minimalny) bezpieczeństwa zostaje. Wiele postów widziałem właśnie na temat Twin Starów i reglerów 30A w nich używanych. W takim razie ten 20A, który mam będzie musiał poczekać na inny model )))
pawel4090 Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 To może ja napiszę tak, w moim dwu silnikowcu, silniki 400 na 8.4v zasilanie dawniej 2S teraz 3S nabrał troszkę wagi, śmigłach Gunter, lecz nie pracują na otwartej przepustnicy, co by je nie przewoltować . Regulator mam 30 amper Jeti (wcześniej 30A od Pana Bodziocha, powędrował do motorówki) i latam tym modelem w takiej konfiguracji od 2-3 lat zero problemów. BEC regulatora obsługuje 2 serwa.
hubuniek Opublikowano 10 Maja 2012 Autor Opublikowano 10 Maja 2012 W końcu kupiłem regulator HK 30A. Niestety, przy śmigłach APC 5,5x4,5 grzeje się mocno i po 5-6 minutach lotu ogranicza prąd tak, że ledwo starcza na lądowanie. Zjawisko występuje również wówczas gdy latam na 2/3 - 3/4 mocy. Jedyną receptą jest używanie TwinStara jak dwusilnikowego motoszybowca - wspinaczka do góry i lot szybowy. Na szczęście TwinStar szybuje jak marzenie, więc da się w ten sposób, ale nie jest to rozwiązanie idealne. Chyba przerzucę się jednak na bezszczotki, bo chyba nie ma sensu inwestować w mocniejszy regulator.
hubuniek Opublikowano 11 Maja 2012 Autor Opublikowano 11 Maja 2012 No właśnie taki mam zamiar. Właśnie jestem na etapie szukania odpowiedniego napędu. Mam zamiar dorobić do TS podwozie, a na szczotkach start na nim nigdy nie byłby możliwy. Mam więc tym większą motywację :-)
Rekomendowane odpowiedzi