Skocz do zawartości

ESA & EPA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, długo interesuję się modelami ESA, właściwie to na jednym z nich zaczynałem zabawę w powietrzu. Oglądałem różne modele w sklepach i zauważyłem oznaczenie EPA. Nurtuje mnie pytanie czy na zawodach ESA (na które w tym roku planuję się wybrać) można latać modelami EPA? Bo one różnią się chyba tylko tym że kadłub nie jest monolityczny ( nie 3D). Chciałem się też zapytać czy ktoś kiedyś miał styczność z modelem Messerschmitt 162-Salamander z turbiną 70mm ? Czy to też się nadaje do ESA?

Opublikowano

Oczywiście, że można takimi latać na zawodach. Co do tego me, to on tak naprawdę przy turbinie będzie miał prędkość w locie poziomym. Pionowo do góry nim nie pójdziesz. Totalnie niepraktyczny w walce :wink: .

Opublikowano

Nurtuje mnie pytanie czy na zawodach ESA (na które w tym roku planuję się wybrać) można latać modelami EPA?

Na zawodach możesz startować każdym modelem, który spełnia REGULAMIN

EPA to tylko oznaczenie modeli do walk ESA, które mają przestrzenne kadłuby, najczęściej z klapką, która umożliwia schowanie wyposażenia wewnątrz modelu. Zresztą w tym momencie różnica pomiędzy ESA a ESA się zaciera. Marek Rokowski (www.napolskimniebie.pl) nie stosuje takiego nazewnictwa, a wszystkie jego modele mają możliwość schowania wyposażenia. Jeśli kupisz regulaminowy zestaw EPA i zmieścisz się w regulaminowej wadze to możesz startować nim na zawodach:)

Chciałem się też zapytać czy ktoś kiedyś miał styczność z modelem Messerschmitt 162-Salamander z turbiną 70mm ? Czy to też się nadaje do ESA?

Wszystko co spełnia regulamin nadaje się do ESA. Natomiast kwestia przydatności w walce to inna sprawa. Szybko nie zawsze znaczy lepiej :rotfl: Jeśli tylko będziesz w stanie ciąć taśmy modelem, który po 3 sek przeleci całe pole lotów to proszę bardzo.
Opublikowano

Hmm, dzięki za odpowiedzi. Aczkolwiek teraz mi na głowę fakt, iż turbina raczej nie potnie wstążki, a jak już to trzeba będzie nieźle celować ;P

 

Mam kilka pytań apropo regulaminu:

1)Co ma być na końcu wstążki (ponoć pisak, ale wtedy potrzeba tuzinów pisaków by co walkę je uzupełniać)

2) Jest napisane że gdy jest hasło start pilot i pomocnik dobiega do samolotu i startuje. Czyli chodzi oto że przed walką każdy przy lini startu kładzie model i aparaturę gotową do lotu, a potem się oddala?

3) Jak wygląda sprawa z ładowaniem baterii, można ładować z samochodu, który stoi niedaleko?

4) Jak oni zauważają że wyleciało się (choć trochę) za linie walki.

5) Jeśli model wyjdzie za ciężki jak można łatwo zmniejszyć wagę? Jaka jest maxymalna tolerancja nadwagi modelu?

6) Jest napisane że potrzebne są kaski dla pilotów i pomocników. Jest jakieś rozporządzenie jaki ma to być kask? Mam motocyklowy, pełny. Czy może być taki :) :rotfl:

Opublikowano

1)Co ma być na końcu wstążki (ponoć pisak, ale wtedy potrzeba tuzinów pisaków by co walkę je uzupełniać)

Chodzi o to że koniec wstążki ma być po prostu pomalowany, a nie, że ma być przyczepiony mazak.
Opublikowano

Aczkolwiek teraz mi na głowę fakt, iż turbina raczej nie potnie wstążki, a jak już to trzeba będzie nieźle celować ;P

 

Rzadko tnie się śmigłem. Modele mają takie prędkości, że zazwyczaj wystarczy zaczepić skrzydłem.

1)Co ma być na końcu wstążki (ponoć pisak, ale wtedy potrzeba tuzinów pisaków by co walkę je uzupełniać)

Koniec wstążki ma być po prostu zaznaczony po to, że czasem cięcia są niewielkie, więc tak widać czy ucięło się końcówkę. Robi się to pisakiem, albo częściej po prostu dokleja się 10-15 cm wstążki innego koloru.

2) Jest napisane że gdy jest hasło start pilot i pomocnik dobiega do samolotu i startuje. Czyli chodzi oto że przed walką każdy przy lini startu kładzie model i aparaturę gotową do lotu, a potem się oddala?

 

Są dwie linie (patrz rysunek) linia startu i linia gotowości, kładziesz model i aparaturę na lini startu i idziesz na linię gotowości. Na START biegniesz (krzyczysz huraaaa) i startujesz.

3) Jak wygląda sprawa z ładowaniem baterii, można ładować z samochodu, który stoi niedaleko?

Standartem jest już, że na zawodach organizator zapewnia przedłużacze z prądem :)

4) Jak oni zauważają że wyleciało się (choć trochę) za linie walki.

Nie ma czegoś takiego jak linia walki. Jest linia bezpieczeństwa, 2 m przed linią startu. Na linii bezpieczeństwa stoi sędzia liniowy i on decyduje czy przekroczyłeś i "zaliczyłeś strefę"

5) Jeśli model wyjdzie za ciężki jak można łatwo zmniejszyć wagę? Jaka jest maxymalna tolerancja nadwagi modelu?

Nie ma żadnej tolerancji. Model MUSI mieścić się w wadze!!! Mniejszy pakiet, albo "podskrobanie" pianki załatwia sprawę.

6) Jest napisane że potrzebne są kaski dla pilotów i pomocników. Jest jakieś rozporządzenie jaki ma to być kask? Mam motocyklowy, pełny. Czy może być taki :) :rotfl:

Regulamin nie określa jaki to ma być kask. Weź taki, żebyś czul się bezpiecznie i żeby nie przeszkadzał, nie ograniczał widoczności.
Opublikowano

Czyżby jakaś aluzja do Eskadry Naspidowanych Jelonków? :)

Żadna aluzja. Temat wałkowany i proszę nie zaczynajcie znowu takiego gadania o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą. Niech każdy lata jak chce byle by trzymał się regulaminu. Kwestia prędkości to tylko moje prywatne zdanie.

 

Edit. Sorki za 2 posty pod sobą. Myślałem, że ktoś coś w miedzy czasie napisze ;D

Opublikowano

)Co ma być na końcu wstążki (ponoć pisak, ale wtedy potrzeba tuzinów pisaków by co walkę je uzupełniać)

 

Tak jak koledzy napisali ,zaznacza się koniec tasiemki i służy do oceny -czy taśma została ścięta w czasie walki lub nie ,za ochronę taśmy dostajesz punkty .

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.