dareczek1234 Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 Mam "niewielki" problem, mianowicie po zmontowaniu zestawu Silnik bezszczotkowy Tower Pro 2408-21 Black Mount + Regulator RC Smart Brushless 30A + odbiornik Turnigy + pakiet 3x lipo niestety silnik nie podjął pracy. Regulator pikaniem zgłasza gotowość, można wejść w tryb programowania. Regulator podaje napięcie na zaciski silnika ok 6V pomiędzy 2 parami kabelków i ok 1 V pomiędzy trzecią kombinacją (ponieważ napięcie "oscyluje w tych granicach nie są to dokładne pomiary) podczas zmiany wychyleń na nadajniku. Niestety silnik dostaje "drgawek" i bardzo mocno nagrzewa się... Co Waszym zdaniem jest uszkodzone? Dodam że sprzęt nie był wcześniej uruchomiony i jest (był) nowy?
eptita Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 Witam, w skrócie: 1. Uszkodzenie silnika. 2. Błędne(przypadkowe) zaprogramowanie pracy ESC-błędna ilość pól silnika i częstotliwości,(timingi) 3. Błędny wybór, rodzaju zasilania, inny niż posiadany. Lipo, NI-MH, oraz ilość cel. Proszę, podaj więcej danych odnośnie regulatora, znajdę manuala do niego. :wink:
dareczek1234 Opublikowano 13 Lutego 2012 Autor Opublikowano 13 Lutego 2012 Dane regulatora: http://rc.agtom.pl/index.php?route=product/product&path=96_184&product_id=2939 Z moich poszukiwań wynika, że ów regulator posiada jedynie (w opcji programowania) wybór ilości/rodzaju źródła zasilania oraz hamulec włączony/wyłączony. Nie "bawiłem" się w jego programowanie, gdyż nie było takiej potrzeby - ustawienia fabryczne: li-pol 3 cele i właśnie tak został zainstalowany. Z uwagi na to, że jest to sprzęt zakupiony w sklepie zastanawiam się nad złożeniem reklamacji - ale nie wiem czy na silnik czy regulator. Brak doświadczenia (próby budowy i konfiguracji pierwszego trenerka) powoduje moje rozterki... Myślałem, że jest to "przyjemniejsze" hobby bez ciągłego szperania w manualach Mam nadzieję, że pierwszy "odlot" zrekompensuje czas i udręki przygotowań
Wojtek Sz Opublikowano 14 Lutego 2012 Opublikowano 14 Lutego 2012 Z moich poszukiwań wynika, że ów regulator posiada jedynie (w opcji programowania) wybór ilości/rodzaju źródła zasilania oraz hamulec włączony/wyłączonyPrzeczytaj to kolega z naszego forum też przerabiał programowanie regulatora RC Smart Brushless 30A :wink:
dareczek1234 Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Opublikowano 14 Lutego 2012 Tak, znalazłem wcześniej ten wątek - ale: nie zgadza się sekwencja bip'ów Po podaniu napięcia (wcześniej ustawiony gaz na w pozycji max) i zgłoszeniu trybu programowania mam następujące sekwencje pikania silnikiem: B B BB BB BBB BBB po wejściu do wybranej opcji (pakietu) zatwierdzamy i na tym koniec programowania. Jeden z regulatorów innego producenta miał właśnie taką sekwencję (jak posiadany przeze mnie).
eptita Opublikowano 14 Lutego 2012 Opublikowano 14 Lutego 2012 A link kolegi jest poprawny do tematu, pomyłka w podmenu, może jesteś w innym, dlatego się nie zgadza ilość piknięć. A programowanie jest jak najbardziej pełnie widzę: Cell type , timming, brake, brakuje tylko acceleration. Coś może jest z softem w ESC, bo w moim typie zmieniono rodzaj oprogramowania w maj-czerwiec, może trzeba inny manual. Jeśli nie da rady to na 99% ESC :ass:
d.a.r.o. Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 Tak, znalazłem wcześniej ten wątek - ale: nie zgadza się sekwencja bip'ów Po podaniu napięcia (wcześniej ustawiony gaz na w pozycji max) i zgłoszeniu trybu programowania mam następujące sekwencje pikania silnikiem: B B BB BB BBB BBB po wejściu do wybranej opcji (pakietu) zatwierdzamy i na tym koniec programowania. Jeden z regulatorów innego producenta miał właśnie taką sekwencję (jak posiadany przeze mnie). Przy sekwencji B B, opuść drążek gazu do minimum, poczekaj aż regulator potwierdzi zmianę, a następnie zgłosi "gotowość do działania". Teraz rozłącz jeszcze raz zasilanie, ustaw drążek gazu na max i ponownie podłącz LiPo-la. Po pierwszym piknięciu (przed zgłoszeniem trybu programowania), opuść drążek gazu na min. Po tych ustawieniach powinno być OK. Jeszcze podam pełne menu programowania: B B - ustawienie LiPo, BB BB - ustawienie NiMH/NiCD, BBB BBB - ustawienie hamulca.
dareczek1234 Opublikowano 17 Lutego 2012 Autor Opublikowano 17 Lutego 2012 Dziękuję wszystkim za pomoc, rozwiązaniem problemu (dzięki uprzejmości Pana u którego zakupiłem regulator) jest uszkodzony regulator. Prawodpodobnie była to wada fabryczna - brak odpowiedniego sygnału na jednym z 3 przewodów. Potwierdziły się moje przypuszczenia (nie wiem czy osoby znające się na elektryce potwierdzą moje spostrzeżenie), że pomiary napięcia pomięszy poszczególnymi parami przewodów powinny wskazywac wartości zbliżone. W uszkodzonym regulatorze jeden z przewodów podawał niższe napięcie: 1V pozostałe ok. 6V. Programowanie tego regulatora ogranicza się (tak jak podał d.a.r.o. - dziękuję) do tych trzech pozycji. Potwierdzone u sprzedawcy. Dziękuję.
Rekomendowane odpowiedzi