dareczek1234 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Mam "niewielki" problem, mianowicie po zmontowaniu zestawu Silnik bezszczotkowy Tower Pro 2408-21 Black Mount + Regulator RC Smart Brushless 30A + odbiornik Turnigy + pakiet 3x lipo niestety silnik nie podjął pracy. Regulator pikaniem zgłasza gotowość, można wejść w tryb programowania. Regulator podaje napięcie na zaciski silnika ok 6V pomiędzy 2 parami kabelków i ok 1 V pomiędzy trzecią kombinacją (ponieważ napięcie "oscyluje w tych granicach nie są to dokładne pomiary) podczas zmiany wychyleń na nadajniku. Niestety silnik dostaje "drgawek" i bardzo mocno nagrzewa się... Co Waszym zdaniem jest uszkodzone? Dodam że sprzęt nie był wcześniej uruchomiony i jest (był) nowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eptita Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Witam, w skrócie: 1. Uszkodzenie silnika. 2. Błędne(przypadkowe) zaprogramowanie pracy ESC-błędna ilość pól silnika i częstotliwości,(timingi) 3. Błędny wybór, rodzaju zasilania, inny niż posiadany. Lipo, NI-MH, oraz ilość cel. Proszę, podaj więcej danych odnośnie regulatora, znajdę manuala do niego. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dareczek1234 Opublikowano 13 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Dane regulatora: http://rc.agtom.pl/index.php?route=product/product&path=96_184&product_id=2939 Z moich poszukiwań wynika, że ów regulator posiada jedynie (w opcji programowania) wybór ilości/rodzaju źródła zasilania oraz hamulec włączony/wyłączony. Nie "bawiłem" się w jego programowanie, gdyż nie było takiej potrzeby - ustawienia fabryczne: li-pol 3 cele i właśnie tak został zainstalowany. Z uwagi na to, że jest to sprzęt zakupiony w sklepie zastanawiam się nad złożeniem reklamacji - ale nie wiem czy na silnik czy regulator. Brak doświadczenia (próby budowy i konfiguracji pierwszego trenerka) powoduje moje rozterki... Myślałem, że jest to "przyjemniejsze" hobby bez ciągłego szperania w manualach Mam nadzieję, że pierwszy "odlot" zrekompensuje czas i udręki przygotowań Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Sz Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Z moich poszukiwań wynika, że ów regulator posiada jedynie (w opcji programowania) wybór ilości/rodzaju źródła zasilania oraz hamulec włączony/wyłączonyPrzeczytaj to kolega z naszego forum też przerabiał programowanie regulatora RC Smart Brushless 30A :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dareczek1234 Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Tak, znalazłem wcześniej ten wątek - ale: nie zgadza się sekwencja bip'ów Po podaniu napięcia (wcześniej ustawiony gaz na w pozycji max) i zgłoszeniu trybu programowania mam następujące sekwencje pikania silnikiem: B B BB BB BBB BBB po wejściu do wybranej opcji (pakietu) zatwierdzamy i na tym koniec programowania. Jeden z regulatorów innego producenta miał właśnie taką sekwencję (jak posiadany przeze mnie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eptita Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 A link kolegi jest poprawny do tematu, pomyłka w podmenu, może jesteś w innym, dlatego się nie zgadza ilość piknięć. A programowanie jest jak najbardziej pełnie widzę: Cell type , timming, brake, brakuje tylko acceleration. Coś może jest z softem w ESC, bo w moim typie zmieniono rodzaj oprogramowania w maj-czerwiec, może trzeba inny manual. Jeśli nie da rady to na 99% ESC :ass: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d.a.r.o. Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Tak, znalazłem wcześniej ten wątek - ale: nie zgadza się sekwencja bip'ów Po podaniu napięcia (wcześniej ustawiony gaz na w pozycji max) i zgłoszeniu trybu programowania mam następujące sekwencje pikania silnikiem: B B BB BB BBB BBB po wejściu do wybranej opcji (pakietu) zatwierdzamy i na tym koniec programowania. Jeden z regulatorów innego producenta miał właśnie taką sekwencję (jak posiadany przeze mnie). Przy sekwencji B B, opuść drążek gazu do minimum, poczekaj aż regulator potwierdzi zmianę, a następnie zgłosi "gotowość do działania". Teraz rozłącz jeszcze raz zasilanie, ustaw drążek gazu na max i ponownie podłącz LiPo-la. Po pierwszym piknięciu (przed zgłoszeniem trybu programowania), opuść drążek gazu na min. Po tych ustawieniach powinno być OK. Jeszcze podam pełne menu programowania: B B - ustawienie LiPo, BB BB - ustawienie NiMH/NiCD, BBB BBB - ustawienie hamulca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dareczek1234 Opublikowano 17 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Dziękuję wszystkim za pomoc, rozwiązaniem problemu (dzięki uprzejmości Pana u którego zakupiłem regulator) jest uszkodzony regulator. Prawodpodobnie była to wada fabryczna - brak odpowiedniego sygnału na jednym z 3 przewodów. Potwierdziły się moje przypuszczenia (nie wiem czy osoby znające się na elektryce potwierdzą moje spostrzeżenie), że pomiary napięcia pomięszy poszczególnymi parami przewodów powinny wskazywac wartości zbliżone. W uszkodzonym regulatorze jeden z przewodów podawał niższe napięcie: 1V pozostałe ok. 6V. Programowanie tego regulatora ogranicza się (tak jak podał d.a.r.o. - dziękuję) do tych trzech pozycji. Potwierdzone u sprzedawcy. Dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi