Skocz do zawartości

Patryk Zagrajek/ZagraJ/, kat."JUNIOR" J7W Shinden;


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich

Na mój model konkursowy wybrałem Kyūshū J7W1 Shinden (jap. 震電 Shinden) – japoński prototypowy samolot myśliwski z okresu II wojny światowej. Dlaczego? ponieważ

zainspirował mnie projekt Pana Marka Rokowskiego ( odkąd się pojawił , śledziłem wątek na Pfmrc ). Samolot ten przyciągnął moją uwagę nietypowym kształtem. Podczas zawodów w Radomiu we wrześniu 2011, spotkałem Pana Marka .Po krótkiej rozmowie na temat modelu Pan Marek zaproponował mi przelot tym myśliwcem.

NIESAMOWITE WRAŻENIE prowadzić taką kaczuszkę to istny odlot ,nogi mi aż zmiękły .

 

 

Dołączona grafika

 

TROCHĘ HISTORII

 

Prace nad nowym samolotem myśliwskim dla japońskiego lotnictwa marynarki w nietypowym układzie "kaczki" rozpoczęto w czerwcu 1944 r. w wytwórni Kyūshū Hikōki K.K. i miał to być myśliwiec przechwytujący. Choć już od 1942 prowadzono prace projektowe nad samolotami w układzie "kaczki". Dopiero podjęcie prac przez wytwórnie Kyūshū Hikōki K.K. pozwoliło na ich przyspieszenie.

Prototyp samolotu który otrzymał oznaczenie Kyūshū J7W1 Shinden (Morski 18-Shi B Doświadczalny Przechwytujący Samolot Myśliwski Shinden) został zbudowany w kwietniu 1945 r. Po jego zbudowaniu, jeszcze przed ukończeniem prób w locie, lotnictwo zamówiło w maju 1945 serię informacyjną tych samolotów.

Z powodu kłopotów z układem chłodzenia silnika pierwszy lot samolotu Kyūshū J7W1 Shinden odbył się dopiero 3 sierpnia 1945 r. W czasie testowania w powietrzu stwierdzono jednak, że samolot jest niestabliny w locie (występują drgania), a także ma problemy w czasie lądowania z uwagi na znaczną prędkość. Konstrukcja wymagała kilku poprawek, których jednak nie udało się już dokonać z uwagi na kapitulację Japonii. Prototyp samolotu został zdobyty przez wojska amerykańskie.

Należy dodać, że po zbudowaniu prototypu samolotu Kyūshū J7W1 Shinden rozpoczęto pracę nad nową wersją tego samolotu, którą zamierzano wyposażyć w silnik turboodrzutowy, projekt ten oznaczono jako Kyūshū J7W2 Shinden Kai, ale w związku z zakończeniem wojny pozostał on tylko w sferze projektowej.

Opis konstrukcji

Samolot Kyūshū J7W1 Shinden to jednosilnikowy dolnopłat w układzie "kaczka" z zakrytą kabiną pilota, podwozie trójkołowe, chowane w locie z kołem przednim. Konstrukcja całkowicie metalowa z płóciennym pokryciem sterów i lotek.

Napęd stanowił 18-cylindrowy silnik gwiazdowy Mitsubishi Ha-43-41, w układzie podwójnej gwiazdy, chłodzony powietrzem, śmigło metalowe 6-łopatowe pchające

 

 

 

 

Malowanie oraz dane Oraz w 3 rzutach

Dołączona grafika

 

 

 

DANE

 

Dane techniczne - J7W1

załoga: 1 pilot

masa własna: 3,645 kg (8,019 lb)

masa startowa normalna: 4,928 kg (10,841 lb)

Maksymalna masa startowa : 5,288 kg (11,663 lb)

Silnik: 1 × Mitsubishi Ha-43 12 (MK9D) 18 cylinder chłodzony powietrzem gwieździsty, 1,589 kW (2,130 hp)

rozpiętość [m] 11,114

długość [m] 9,76

wysokość [m] 3,92 -

powierzchnia nośna [m2] 20,50

 

Osiągi

maksymalna prędkość: 750 km/h (469 mph)

zasięg: 850 km (531 miles)

Maksymalny pułap: 12,000 m (39,360 ft)

prędkość wznoszenia : 750 m/min (2,460 ft/min)

Obciążenie powierzchni: 240.4 kg/m2 (49.1 lb/ft2)

Obciążenie mocy : 0.32 kW/kg (0.20 hp/lb)

 

 

Uzbrojenie: 4 dz. Lot. kal 30 mm, 1 bomba o masie 120 kg.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Opublikowano

Witam Wszystkich

Na mój model konkursowy wybrałem Kyūshū J7W1 Shinden (jap. 震電 Shinden) – japoński prototypowy samolot myśliwski z okresu II wojny światowej. Dlaczego? ponieważ

zainspirował mnie projekt Pana Marka Rokowskiego ( odkąd się pojawił , śledziłem wątek na Pfmrc ). Samolot ten przyciągnął moją uwagę nietypowym kształtem. Podczas zawodów w Radomiu we wrześniu 2011, spotkałem Pana Marka .Po krótkiej rozmowie na temat modelu Pan Marek zaproponował mi przelot tym myśliwcem.

NIESAMOWITE WRAŻENIE prowadzić taką kaczuszkę to istny odlot ,nogi mi aż zmiękły .

 

 

Dołączona grafika

 

TROCHĘ HISTORII

 

Prace nad nowym samolotem myśliwskim dla japońskiego lotnictwa marynarki w nietypowym układzie "kaczki" rozpoczęto w czerwcu 1944 r. w wytwórni Kyūshū Hikōki K.K. i miał to być myśliwiec przechwytujący. Choć już od 1942 prowadzono prace projektowe nad samolotami w układzie "kaczki". Dopiero podjęcie prac przez wytwórnie Kyūshū Hikōki K.K. pozwoliło na ich przyspieszenie.

Prototyp samolotu który otrzymał oznaczenie Kyūshū J7W1 Shinden (Morski 18-Shi B Doświadczalny Przechwytujący Samolot Myśliwski Shinden) został zbudowany w kwietniu 1945 r. Po jego zbudowaniu, jeszcze przed ukończeniem prób w locie, lotnictwo zamówiło w maju 1945 serię informacyjną tych samolotów.

Z powodu kłopotów z układem chłodzenia silnika pierwszy lot samolotu Kyūshū J7W1 Shinden odbył się dopiero 3 sierpnia 1945 r. W czasie testowania w powietrzu stwierdzono jednak, że samolot jest niestabliny w locie (występują drgania), a także ma problemy w czasie lądowania z uwagi na znaczną prędkość. Konstrukcja wymagała kilku poprawek, których jednak nie udało się już dokonać z uwagi na kapitulację Japonii. Prototyp samolotu został zdobyty przez wojska amerykańskie.

Należy dodać, że po zbudowaniu prototypu samolotu Kyūshū J7W1 Shinden rozpoczęto pracę nad nową wersją tego samolotu, którą zamierzano wyposażyć w silnik turboodrzutowy, projekt ten oznaczono jako Kyūshū J7W2 Shinden Kai, ale w związku z zakończeniem wojny pozostał on tylko w sferze projektowej.

Opis konstrukcji

Samolot Kyūshū J7W1 Shinden to jednosilnikowy dolnopłat w układzie "kaczka" z zakrytą kabiną pilota, podwozie trójkołowe, chowane w locie z kołem przednim. Konstrukcja całkowicie metalowa z płóciennym pokryciem sterów i lotek.

Napęd stanowił 18-cylindrowy silnik gwiazdowy Mitsubishi Ha-43-41, w układzie podwójnej gwiazdy, chłodzony powietrzem, śmigło metalowe 6-łopatowe pchające

 

 

 

 

Malowanie oraz dane Oraz w 3 rzutach

Dołączona grafika

 

 

 

DANE

 

Dane techniczne - J7W1

załoga: 1 pilot

masa własna: 3,645 kg (8,019 lb)

masa startowa normalna: 4,928 kg (10,841 lb)

Maksymalna masa startowa : 5,288 kg (11,663 lb)

Silnik: 1 × Mitsubishi Ha-43 12 (MK9D) 18 cylinder chłodzony powietrzem gwieździsty, 1,589 kW (2,130 hp)

rozpiętość [m] 11,114

długość [m] 9,76

wysokość [m] 3,92 -

powierzchnia nośna [m2] 20,50

 

Osiągi

maksymalna prędkość: 750 km/h (469 mph)

zasięg: 850 km (531 miles)

Maksymalny pułap: 12,000 m (39,360 ft)

prędkość wznoszenia : 750 m/min (2,460 ft/min)

Obciążenie powierzchni: 240.4 kg/m2 (49.1 lb/ft2)

Obciążenie mocy : 0.32 kW/kg (0.20 hp/lb)

 

 

Uzbrojenie: 4 dz. Lot. kal 30 mm, 1 bomba o masie 120 kg.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.