K(ae)M Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Szukałem pomysłu na nowy model ESA WWII. Założeniem było to, że ma być dwusilnikowy ale w konstrukcji powinno być coś bardziej nietypowego od standardowych popularnych projektów. Przeglądałem historię lotniczą każdego uczestnika wojny powietrznej. Gdy trafiłem na tego Dorniera to od razu coś zaiskrzyło. Generalnie samolot wydał mi się tak brzydki, że aż świetny. Dodatkowo dwa silniki w linii przód - tył spełniły warunek mniej typowej konstrukcji. No i zapadła decyzja - zmierzę się z tym tematem. Samolot ten zapowiadał się dość ciekawie. Niemcy mieli koncepcję stworzenia samolotu wielozadaniowego, nadającego się również do lotów nocnych. Ja na tamte czasy i napęd śmigłowy rozwijał sporą prędkość - ok. 700 km/godz. Nie doczekał się jednak regularnej służby. Wszystkie egzemplarze służyły do testów. We wrześniu 1944 utworzono Erprobungskommando 335, jednostkę do testowania samolotu w warunkach operacyjnych. Parę faktów: Samolot Dornier Do 335 to dolnopłat o konstrukcji całkowicie metalowej, podwoziu trójkołowym z kołem przednim (podwozie chowane w locie). Napędzany dwoma silnikami rzędowymi umieszczonymi z przodu i z tyłu kadłuba, dwa śmigła metalowe, przednie ciągnące i tylne pchające. Kabina zakryta jedno- lub dwumiejscowa. Dane techniczne za wikipedią: Napęd: 2 × Daimler-Benz DB 603G Moc: 1900 KM (1400 kW) Wymiary: Rozpiętość 13,8 m, Długość 13,87 m , Wysokość 4 m Powierzchnia nośna 55 m² Masa: własna 7700 kg, Startowa 11700 kg Osiągi: Prędkość maksymalna: 700 km/h Prędkość wznoszenia 23 m/s Pułap 10 190 m Zasięg 2050 km, 3750 km z dodatkowym zbiornikiem Uzbrojenie 1 × działko MK 103 kal. 30 mm 2 × działka MG 151/20 kal. 20 mm 500 kg bomb lub pocisków rakietowych 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi