malinn Opublikowano 21 Listopada 2006 Opublikowano 21 Listopada 2006 Witam. Składam własnie model szybowca : 1,5m na hn1033 o cięciwach 21 na 17cm daje to 30dm2 pow. płata Płat bliźniaczy jak robi kolega w wersji elektro.Będzie można porównać ich właściwości lotne. Mój model będzie krótki koło 80cm długości. Mam wyciete lotki i wyszlifowany płat. Będe malował nitrolakiem. Jak sie okazało płat nie jest lekki w stanie jak opisanym, do malowania połówka ma 132g co nie jest mało wcale. Zanosi sie ze płat będzie ważył koło 310g bo jeszcze serwa wejdą hs 55. Zastanwiam się ile warstw lakieru z pędzla starczy ??? Miało być fajnie i model miał wyjść do lotu poniżej 500g Teraz widze że nie ma szans i nie będzie kolorowo :oops: i jak sie zamknie w 600g do lotu to będzie nieźle. Troche mnie to martwi :x Zmienie chyba jeszcze ogon z v (35g) na dlg moze ciut urwe z masy. V ster nie spelnił moich oczekiwań i nie zastosuje juz go chyba nigdy. Może ktoś mi powie jak foty tu zamieścić to bym pare powklejał z budowy.
malinn Opublikowano 21 Listopada 2006 Autor Opublikowano 21 Listopada 2006 No to robie test z modleikiem który własnie przrabiam:
malinn Opublikowano 21 Listopada 2006 Autor Opublikowano 21 Listopada 2006 Dzieki i sie udało Na focie widać nyx co ma 18dm2 , pierw mu przrobiłem ogon na V. Teraz zmieniam mu płat jak opisałem powyzej i znów dostanie ogon typu dlg. Oto fota nyxa w stanie obecnym: przemalowany kadłub i nieszczesny ogon typu V
malinn Opublikowano 21 Listopada 2006 Autor Opublikowano 21 Listopada 2006 Oto płat który będe wstawiał przed malowaniem: Chętnie poczytam porady i uwagi innych odnośnie budowy :wink:
olo Opublikowano 21 Listopada 2006 Opublikowano 21 Listopada 2006 Czy zabrakło Ci pomysłów na naklejki na tym mniejszym modelu ?
Diakon Opublikowano 21 Listopada 2006 Opublikowano 21 Listopada 2006 Jeden "polski" a drugi "niemiecki" - będą się strzelać? :wink:
malinn Opublikowano 21 Listopada 2006 Autor Opublikowano 21 Listopada 2006 Nie nie zbrakło ale bardziej kolorystycznie pasuje do niebieskiego czarno -biały niż czerwono biały. Pierw miał szachownice Polski, a potem otrzymał niemiecki znaczek. Przecież to moje szybowce i moge je malować jak zechce. Ja nimi latam i się ich niewstydze. U nas w Kołobrzegu dużo Niemców jest i czy to źle że zobacze uśmieszek na ich twarzy jak zobaczą mój model ? Niesądze , a i tak będe miał jeszcze dwa szybowce w polskiem oznakowaniu z czego jeden cały białoczerwony kolorystycznie.... to chyba starczy... Chętnie bym poczytał uwagi co do budowy nowego szybowca, a nie uszczypilwą docinkę :? Z całym szacunkiem dla wszystkich przedmówców.
malinn Opublikowano 22 Listopada 2006 Autor Opublikowano 22 Listopada 2006 Płacik pomalowany. Dostał 3 warstwy nitrolaku z między szlifowaniami. Powierzchnia jest gładka (chyba najgładzsza z dotychczasowych modelików) jednak do lustra jej dużo brakuje i pod słońce też się nieświeci. Profil nie jest laminarny więc chyba to wystarczy. Mam taki sam profil w bobolinku i tam powierchnia płata jest wręcz już tragiczna, a model lata całkiem całkiem . Waga płata po malowaniu wzrosła o równe 7 g
malinn Opublikowano 25 Listopada 2006 Autor Opublikowano 25 Listopada 2006 Powstały stateczniki. Poziomy piekny nie jest ale to przez krótki kadłub. Musiałem uzyskać stosunkowo dużą powierzchnię dbając o małą wage. Wzmocnienia z balsy na tzw. doklejkę - mocno i lekko. Pionowy zalaminowany do połowy 2 x 25g/m2 - myśle, że nie pęknie szybko, ale kto tam go wie. O kreta konkretnego nietrudno :twisted: Stateczniki gotowe do przyklejenia (pomalownae 3 razy nitrolakiem ) ważą jak się okazało niemało bo koło 32g. :oops: Teraz czas zabrać się dalej za płat....
Artur Opublikowano 25 Listopada 2006 Opublikowano 25 Listopada 2006 trudno mi cos powiedziec ale jakos szybowce mnie nie kreca, choc mam 1 fajna sztuke do malej renowacji 3m f3j wykonany przez wyczynowców zza wschodniej granicy z pelna mechanizacja plata caly z laminatu podcisnieniowego przekladkowego cos w stylu tego szybola co mial Motyl o tym moge powiedziec ze to naprawde lata jak powinno
motyl Opublikowano 25 Listopada 2006 Opublikowano 25 Listopada 2006 trudno mi cos powiedziec ale jakos szybowce mnie nie kreca, choc mam 1 fajna sztuke do malej renowacji 3m f3j wykonany przez wyczynowców zza wschodniej granicy z pelna mechanizacja plata caly z laminatu podcisnieniowego przekladkowegocos w stylu tego szybola co mial Motyl o tym moge powiedziec ze to naprawde lata jak powinno może chcesz się go pozbyć ??
Artur Opublikowano 25 Listopada 2006 Opublikowano 25 Listopada 2006 raczej powinienem go wykonczyc i miec na zbocze jak pojade w lecie w bieszczady choc latalem nim tez w termice i musze powiedziec ze pomimo sporej masy kreci kominy jak chce ale ja nie lubie ciagac sie ze sznurkami
motyl Opublikowano 25 Listopada 2006 Opublikowano 25 Listopada 2006 raczej powinienem go wykonczyc i miec na zbocze jak pojade w lecie w bieszczady choc latalem nim tez w termice i musze powiedziec ze pomimo sporej masy kreci kominy jak chce ale ja nie lubie ciagac sie ze sznurkami Ja z chęcia się pociągam
malinn Opublikowano 25 Listopada 2006 Autor Opublikowano 25 Listopada 2006 No widze koledzy że daleko mi do was. Ja buduje modelik do zabawy głównie na zbocze , hol i jak się uda to dlg. Nie na żadne zawody więc próbuje połączyć te 3 funkcje , jak wyjdzie zobaczymy. Staram się też zejść poniżej ceny ze sklepu. Ja dopiero próbuje sił w termice więc to dla mnie nowe doświadczenie. Ile czasu latałes w termice? Bo ja jak na razie to na zboczu latałem ponad godzinke i mój kolega Artur podobnie ale to wyniki na żaglu. Lądowanie odbyło się tylko ze zmęczenia zawodników (padają oczy bo na zboczu cały czas akcja :twisted: ) W termike szykujemy modele na wiosne i lato dopiero. Apropo twojej f jotki ile ma rozpiętośći , jaki profilek i waga? Chętnie bym fote też zobaczył? Moze by fote się udało wkleić?
motyl Opublikowano 26 Listopada 2006 Opublikowano 26 Listopada 2006 Na zboczu wylatałem max 47:45, i musiałem lądować bo czas do domu jechać było w termice 31min
Artur Opublikowano 26 Listopada 2006 Opublikowano 26 Listopada 2006 ale ja popieram takie samodzielne knstr i sam uczylem sie latac na szybowcach Byly to czasy kiedy nikt jeszcze nie slyszal o symulatorach lotu, EPP i depronie Pozostalo sklecic jakis prosty model i uczyc sie IHMO samodzielnie zrobiony model zawsze bedzie lebszy od zestawu ze sklepu, wyjatkiem sa wyczynowe, zaawansowane konstrukcyjnie i technologiczne konstrukcje ktorych ze wzgledu na brak odpowiedniego oprzyzadowania nie jestesmy w stanie wykonac samodzielnie
alchemique Opublikowano 26 Listopada 2006 Opublikowano 26 Listopada 2006 Wszystko chyba zalezy od umiejetnosci modelarza. Ja wiem ze nigdy nie skleje poprawnie latajacego tartaka dlatego kupuje arf albo zlecam komus budowe.
Jacqubes Opublikowano 26 Listopada 2006 Opublikowano 26 Listopada 2006 Czy posiada ktoś z was plany podobnego szybowca (moze być ten sam :wink: ) ?
malinn Opublikowano 26 Listopada 2006 Autor Opublikowano 26 Listopada 2006 Latadło planów nie ma. Może znalazł by się jakiś rysun poglądowy - rzut z góry w skali. Moge go wkleić ale nie wiem jak wyjdzie. Co do innych planów to arthobby nie kryje i przy każdym modelu jest plan. Tylko ich modele sa lekkie i samemu raczej cięzko zrobic wagowo podobny. Dlatego też zwiększyłem pow. płata niejako tracąc na wydłużeniu płata. Chciałbym aby trzymał się na zboczu przy minimalnym wietrze. Kadłub nabylem od kolegi za 60zł bo sam bym lepszego nie zrobił, płata tez sam nie robiłem ale można dać rade bo kolega co robi bliźniaka elektro wykonał płacik sam ;-) Stateczniki z balsy i model prawie gotowy. Myśle że za tydzień go skończe przy dobrych wiatrach. Pozostało zrobić zawiasy i wkleić orczyki , potem wsadzić serwa. Połączyć solidnie płat i zrobić mocowanie do kadłuba - otwory.Nastepnie zalaminować końcówki płata, przykleić ogon i zrobić popychacze. Potem wyważyć model i zobaczyć czy warto wogóle wstawiać kołek do dlg czy tylko hol i zbocze :?:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.